.

Beantwoord

Wanneer wordt Sim only naar prepaid overgezet?

  • 8 October 2022
  • 7 reacties
  • 74 Bekeken

Badge

Hallo,

Ik wilde mijn Sim Only overzetten naar Prepaid en heb daarvoor een nieuwe simkaart aangevraagd, met nummerbehoud. Wordt dan voor het overzetten wel rekening gehouden met de maand opzegtermijn? Ik wil namelijk deze maand nog mijn Sim only gebruiken

icon

Beste antwoord door Roeqajja 10 October 2022, 16:57

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge

PS: Ik wil natuurlijk ook voorkomen dat ik een boete krijg omdat er nog geen maand voorbij is.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Mollie,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk dat je je Sim Only over wilt zetten naar een Prepaid! Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt.

Bij het overgaan van Sim Only naar Prepaid wordt er inderdaad rekening gehouden met een opzegtermijn van een maand. Je kunt je Sim Only deze maand dus nog gebruiken. Als het goed is heb je een verificatiecode ontvangen per sms. Deze code moet je binnen 24 uur terugsturen om je nummer te verifiëren. Binnen 2 werkdagen ontvang je dan een e-mail met het resultaat van je nummerbehoud, daarin staat dan ook per wanneer je nummer overgezet wordt naar de Prepaid. Wij kiezen de eerst mogelijke datum dus je kunt deze alleen eventueel naar een latere datum verplaatsen, niet eerder. Omdat je contractvrij bent heb je ook niet te maken met een “boete” (oftewel afkoopsom).

Ik hoop je voldoende te hebben geïnformeerd! Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag van je 😊.

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Dank je, Roeqajja!

Maar nu zie ik die code pas, en hij is al verlopen… hoe kan ik een nieuwe code krijgen?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Mollie,

Bedankt voor je reactie. Wat onhandig dat de code is verlopen! Gelukkig is dit geen ramp 🙂. Zodra je een e-mail hebt ontvangen van ons met de afwijzing van je nummerbehoud, kun je mij een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens. Ik dien dan een nieuw verzoek voor je in voor nummerbehoud waardoor je een nieuwe sms-code binnen krijgt. 

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Hallo Roeqajja,

Volgens mij gaat er nu toch iets fout. Ik krijg net bericht dat nummerbehoud is goedgekeurd en dat mijn nummer op 17 oktober wordt overgezet naar mijn prepaid-kaart. Maar mijn Sim Only moet nog tot begin november doorlopen: ik heb mijn Sim Only-abonnement voor de hele maand oktober afgesloten.

Hoe kan ik dit uitstellen?

Groetjes,
Mick

 

Badge

Ik word hier nu wel een beetje zenuwachtig van. Ik had prepaid, en heb dat voor de maand oktober omgezet in een Sim Only-abonnemen. Nu heb ik een Sim Only maandabonnement. Dat moet je, zo begrijp ik, een maand van te voren opzeggen. Dat heb ik gedaan, door een nieuwe prepaidkaart te kopen, natuurlijk met nummerbehoud, omdat ik mijn nummer wil meenemen naar mijn prepaid. Maar nu wordt het nummer van mijn Sim Only-abonnement al binnen een week omgezet naar prepaid. Dat was helemaal niet de bedoeling! Ik wil mijn maandabonnement in oktober houden.

Kun je me helpen dit op te lossen?

Dank vast,

Mollie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Mollie,

Bedankt voor je bericht. Wat fijn dat het nummerbehoud toch is goedgekeurd! Geen zorgen, je kunt mij een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens (geboortedatum, volledig adres en e-mailadres) en met de datum waarop je wilt dat je nummer overgezet wordt naar de Prepaid. Ik ga dit dan voor je aanpassen 😊.

Ik zie je bericht graag tegemoet!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer