.

Beantwoord

Waarom wordt mijn nummerbehoud bij Ben eerder goedgekeurd dan dat Simyo de nummers vrijgeeft?

  • 2 January 2024
  • 10 reacties
  • 105 Bekeken

Reputatie 7

@Roeqajja, @Amy en/of @Seren,

Deze maand ga ik Simyo verlaten en stap ik met mijn kinderen over naar Ben met nummerbehoud.

Alles is door beide partijen per e-mail bevestigd. Echter, bij alle drie de nummers ligt de om-/overzetting bij Ben een dag eerder (?!?!?).

Zo laat Ben haar e-mail het volgende zien:

Maar laat de e-mail van Simyo het volgende zien:


Nu heeft een Moderator of het forum van Ben mij bevestigd, dat de e-mail van Ben leidend is en dat hiervan door de vorige provider, in dit geval dus Simyo, niet vanaf mag worden geweken.

Als dit zo is, waarom laat Simyo dan (nogmaals, bij alle drie de nummers!!) een dag later zien in haar e-mails? Dit roept vragen op en maakt het tamelijk onduidelijk!

Graag jullie reactie/uitleg.

 

 

icon

Beste antwoord door Amy 8 January 2024, 13:06

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt.

Reputatie 7

@Ron H ja 

Reputatie 7

@Roeqajja @Amy @Seren 

Aanvulling/correctie:

Voor een van de drie nummers geeft Simyo een dag eerder aan dan dat Ben doet. Dit klopt dan wel weer met de tekst die Simyo aangeeft, omdat Simyo ‘vanaf’ aangeeft, waarbij dan dus de volgende dag het nummer wordt overgezet door Ben.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @RicoK,

Bedankt voor je bericht. Dat is inderdaad verwarrend zeg. 

Ik heb dit zojuist even uitgezocht maar de datums die wij hebben doorgegeven per e-mail voor jouw 3 aansluitingen kloppen wel. Voor aansluiting 1 is het uitporteer verzoek namelijk goedgekeurd op 13-12-2023, hierna gaan de 30 dagen opzegtermijn in waardoor het nummer vanaf 12-01-2024 overgenomen kan worden.

Voor aansluiting 2 zie ik dat het uitporteer verzoek is goedgekeurd op 15-12-2023 ook hierna gaan de 30 dagen opzegtermijn in waardoor het nummer overgenomen kan worden vanaf 14-01-2024.

Voor aansluiting 3 zie ik dat het uitporteer verzoek is goedgekeurd op 21-12-2023 waardoor het nummer overgenomen kan worden vanaf 20-01-2024. Dit staat in de mails die wij hebben verstuurd. 

Waarom Ben aangeeft dat dit overgezet kan worden vanaf 11-01-2024 is een goeie vraag. Vermoedelijk hebben zij niet goed in porting xs gekeken per welke datum wij de nummers vrijgeven. 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7

Hartelijk bedankt @Amy. Ik heb dit teruggekoppeld aan Ben.

Reputatie 7

@Amy Ik heb de volgende reactie ontvangen van mijn nieuwe provider Ben die mij doorverwijst naar jullie. Dit is wel een typisch gevalletje ‘kastje-naar-de-muur’….

Het gaat dus om mijn eigen nummer, de eerste van de 3 die deze maand overgaan, eindigend op 0314.

Ben geeft aan, dat zij van Simyo de 11e hebben doorgekregen, maar Simyo zegt op haar beurt dat de overzetting de 12e gaat plaats vinden.

Dus, wat is er nu gecommuniceerd en aan wie? Heeft Ben van Simyo nu de 11e of de 12e doorgekregen? Ik zelf heb dus van Simyo de 12e doorgekregen en van Ben de 11e, zoals zij volgens hen van Simyo hebben doorgekregen. Natuurlijk ga ik een dag van te voren de SMS krijgen, maar allemachtig, dit is wel chaotisch op deze manier. Waar gaat het fout met de data naar de klant?

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @RicoK,

Bedankt voor je reactie. Ik heb dit zojuist voorgelegd bij de desbetreffende afdeling en die geven inderdaad aan dat het nummer 11 januari overgezet wordt. Inderdaad vreemd dat wij dan in de mail naar jou communiceren dat het per 12 januari overgenomen kan worden. Ik heb meteen gevraagd of hiernaar gekeken kan worden zodat dit in de toekomst niet meer onduidelijk is. 

Excuses voor de verwarring. 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7

@Amy Bedankt voor je reactie. Nu weet ik dan wel waar het fout is gegaan….. 😐

Kun je dan ook nog eens voor de zekerheid mijn volgende nummers checken?

  • Mijn nummer eindigend op 6087 wordt volgens Ben overgezet op 15 januari, maar Simyo zegt dat dit op de 14e gaat gebeuren.
  • En mijn nummer eindigend op 8638 wordt volgens Ben overgezet op 19 januari, waarbij Simyo aangeeft dat dit nummer gaat worden overgezet op de 20e.

Gelet op jouw laatste reactie heeft het er alle schijn van de data, zoals genoemd door Ben de juiste zijn.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @RicoK,

Graag gedaan! Je kan inderdaad de mails van Ben aanhouden. De andere twee nummers worden inderdaad overgezet op 15 januari en 19 januari. 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7

Wederom bedankt @Amy .

Reageer