.

Beantwoord

Waarom wordt mijn nummerbehoud aanvraag steeds afgekeurd?

  • 28 September 2016
  • 7 reacties
  • 334 Bekeken

Ben nu al een paar dagen bezig. Heb een zakelijk 06 nummer bij Telfort waarvoor ik nu al tig keer nummerbehoud heb aangevraagd. Steeds wordt dit geweigerd terwijl ik bij Telfort heb nagevraagd dat nummerbehoud per 26 januari 2017 kan worden aangevraagd. Wat gaat er fout? Het betreft een zakelijk abonnement die ik reeds bij Telfort heb opgezegd per 26-1-2017. Moet ik wachten tot een bepaalde datum o.i.d.
Ik weet het niet meer........
icon

Beste antwoord door Angela 29 September 2016, 09:19

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Ik heb je post enkele malen gelezen, maar het is mij niet helemaal duidelijk.
Klopt het dat je van Telfort naar Simyo wilt? En dat je nummerbehoud door Simyo wordt geweigerd? En klopt het ook dat je je Telfort abonnement (zelf) al hebt opgezegd?

Indien dit laatste het geval is dan zit het hem daarin. Bij een aanvraag met nummerbehoud wordt de vorige aansluiting door de nieuwe provider (Simyo) bij de oude provider (Telfort) opgezegd. En aangezien jij Telfort al had opgezegd valt er door Simyo niets meer op te zeggen en derhalve ook geen nummer te porteren.
Inmiddels bericht gekregen van Simyo dat ze de aanvraag opnieuw voor mij hebben ingediend, bedankt voor jouw reactie. Nummerbehoud wordt nu hopelijk verwerkt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wamjp,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend om te zien dat het aanvragen van nummerbehoud op dit moment niet helemaal soepel verloopt. Ik kan me voorstellen dat je ondertussen wilt weten waar je aan toe bent.

Ik zie inderdaad dat er opnieuw een aanvraag naar Telfort gestuurd is gisteren. Helaas is er nog geen reactie vanuit Telfort gekomen, waardoor ik niet direct kan vertellen of het deze keer wel gelukt is.

Voor de zekerheid heb ik gekeken naar de redenen waarom Telfort de aanvragen steeds afwijst. Er zijn tot nu toe 6 aanvragen geweest. De eerste is afgewezen vanwege het niet overeen komen van het simkaartnummer en telefoonnummer. De 2e aanvraag is afgewezen vanwege de datum waarop wij het nummer wilde overnemen. Je mag vanuit een zakelijk contract, 4 maanden voor de einddatum een aanvraag van nummerbehoud indienen. Omdat wij hem op 25 september hebben aangevraagd, wordt de overstap datum automatisch 25 januari. Jouw contract loopt af op 26 januari. Dit is vanuit onze kant dus niet zo handig geweest. Sorry!

De aanvragen daarna zijn echter ook afgewezen door jouw huidige provider omdat de datum niet mogelijk zou zijn. Ook al zijn deze wel netjes aangevraagd voor de datum waarop jouw abonnement afloopt. Fingers crossed dat de aanvraag nu wel geaccepteerd wordt. Mocht dit onverhoopt niet zo zijn, laat het dan weten. Wij gaan dan op onderzoek uit om dit voor eens en voor altijd te regelen voor je 🙂 Heb je hier voor nu nog vragen over?

@RicoK, bedankt voor je bericht! In principe is het geen probleem dat het abonnement al opgezegd is. Dit omdat het contract verder nog loopt. Je kunt bij je aanvraag aangeven dat je jouw contract zelf al hebt opgezegd en per welke datum dit zal zijn. Is die datum al voorbij? Dan wordt het allemaal wat moeilijker. Nadat het nummer 'uit de lucht' gehaald is, kun je eventueel nog nummerbehoud aanvragen. Dit moet dan wel echt binnen enkele dagen. Anders kunnen we het nummer niet meer overnemen. De kans dat dit is gaat is vele male groter dan wanneer je nog niet opgezegd hebt :)

Groetjes,
Angela
Angela, bedankt voor jouw reactie. Wacht het nu maar af of het ditmaal lukt........
Reputatie 5
Badge +9
Hoi wamjp,

Zoals Angela al zei... Fingers crossed! Laat je het ons weten als je er bericht over hebt ontvangen?

Groetjes,
Caspar
Ik heb inmiddels een email gekregen dat nummerbehoud nu verwerkt is.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wamjp,

Wat ontzettend fijn om te horen! 🙂 Dat scheelt!

Laat je 't weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer