Skip to main content
De IPhone van mijn dochter smst een paar keer per dag een nummer in het verenig koninkrijk. ook als ze hem niet bij heeft. Als ik zoek naar dit nummer zou dit het server nummer van Apple zijn. Hoe kan ik zorgen dat dit stopt
Het versturen van zo'n sms gebeurt in twee situaties.

1. FaceTime en/of iMessage stond uit en wordt aan gezet.

2. De simkaart wordt verwijderd uit de iPhone en teruggeplaatst.



Het doel van deze eenmalige sms is om de Apple server te laten weten welk nummer de simkaart (en dus de telefoon) heeft. Bij Simyo wordt dit als een sms naar het buitenland geregistreerd en wordt als zodanig in rekening gebracht.



Als het goed is wordt de sms door Apple bevestigd door een antwoord-sms. Dit is een "silent" sms dus als gebruiker van de iPhone merk je daar niets van. Lukt de registratie de eerste keer niet, dan zal een aantal keren opnieuw een registratie-sms verstuurd worden. Dat kan verklaren waarom meerdere sms'jes naar de UK zijn verzonden.
Dit gebeurt sinds januari en nu zelfs een aantal keer per dag en ook s'nachts. Er is niets verandert geeft ze aan en ze haalt de sim er niet uit en ook facetime en Imessage staan reeds aan.
Wat is het nummer in het Verenigd Koninkrijk waar die sms'jes heen gaan?
Het is nummer 00447786205094 . Ze heeft nu haar imessage uitgezet om te kijken of het dan afgelopen is.
Hopelijk werkt dit want dit is niet normaal. Het enige wat ik me kan bedenken is dat de FaceTime registratie om de een of andere reden niet lukt. De iPhone stuurt een sms naar Apple en Apple stuurt ter verificatie een silent sms terug. Blijft ontvangstbevestiging daarvan uit dan herhaalt het hele proces zich.



Als het een nieuwe iPhone is waar nog garantie op zit zou je ook even bij een Apple store langs kunnen gaan waar ze het probleem ongetwijfeld kunnen oplossen.



Wat je ook nog kunt proberen is nadat er een backup van de iPhone is gemaakt, alle instellingen wissen en het toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
Hoi Msanders,



Welkom op het Simyo Forum.



Goed dat je dit komt vragen. Ik kan me voorstellen dat je wilt weten waarom dit sms'je vaker verstuurd wordt.



Heel goed dat je zelf al op onderzoek bent gegaan en in ieder geval hebt gevonden waar dit sms'je voor is. Zoals Scotsman heel goed en duidelijk heeft uitgelegd, gaat het hier om een activatiebericht voor Facetime en iMessage. Op het moment dat deze sms vaker wordt verzonden, lijkt er iets niet goed te gaan in de telefoon.



De tips die Scotsman in zijn laatste bericht geeft zijn heel er goed en raad ik dan ook zeker aan om uit te voeren 🙂 Lost dit het probleem alsnog niet op? Dan kan ik helaas niet anders dan je doorverwijzen naar Apple. Omdat de sms automatisch door de telefoon wordt verzonden, kan ik hierin minder voor je betekenen.



Laat je ons even weten hoe het gaat nu iMessage uitgezet is?



@Scotsman, heel erg bedankt voor je duidelijke en volledige antwoorden :D



Groetjes,

Angela

Reageer