.

Vraag

Waarom worden mijn verzonden sms'jes niet geregistreerd in mijn verbruik?

  • 20 February 2023
  • 3 reacties
  • 29 Bekeken

Badge

Hallo Amy, bedankt voor je antwoord maar door het opwaarderen is mijn probleem niet opgelost. Ik heb test sms verzonden naar verschillende nummers in Nederland en Curacao. Alle berichten zijn afgeleverd en ook zichtbaar op de geadresseerde toestellen. Het zijn allemaal iphone 8 toestellen. Ik weet niet hoe ik een schermafdruk kan meezenden als bewijs. Ik hoop wel dat het opgelost kan worden. Ik hoor het graag. Groeten Jos


3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Heb je de berichten verstuurd via iMessage?

je kunt de volgende keer beter reageren in je eerder aangemaakte topic in plaats van een nieuwe aan te maken.

Badge

Hallo Ron, de imessageknop stond inderdaad aan dus denk ik dat dat het probleem was. Ik heb het uitgezet en een sms bericht verzonden. Dat moet dus nu zichtbaar zijn voor jullie. In mijn verbruik zie ik het nog niet terug. Bedankt in ieder geval. Gr Jos

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ansnobel,

Bedankt voor je reactie. Ik stel voor dat we het even via dit topic afhandelen met de titel '’Waarom worden mijn verzonden sms'jes niet geregistreerd in mijn verbruik?'’. Zo kunnen we verwarring voorkomen!

​​​​​​Zoals @Ron H vraagt ben ik ook benieuwd of je gebruik maakt van iMessage. Je kan dit herkennen aan de blauwe tekstballonnen. Als dit zo is dan maak je gebruik van een gratis sms dienst en dan klopt het inderdaad dat dit niet als verbruik wordt geregistreerd en daarom ook niet van je beltegoed wordt gehaald. Zijn de tekstballonnen groen in het gesprek? Dan zijn het betaalde sms'jes en zal het ook terug te zien zijn in je verbruik. Je kan dit eventueel wijzigen in de instellingen van jouw toestel zelf onder Instellingen > Berichten > iMessage.  

Bedankt voor je reactie Ron!

Groetjes,
Amy

Reageer