Sms'te verstuurd vanuit het buitenland, geven na enige tijd de melding dat ze niet verstuurd zijn, maar komen vervolgens 2x binnen bij de ontvanger. Daarnaast blijkt uit de factuur dat ze ook 2x (op verschillende tijdstippen) worden doorberekend. Op mijn telefoon is duidelijk te zien dat ze maar één maal verstuurd zijn.
Bladzijde 1 / 1
Hoi Walther_jr,
Welkom op het Simyo Forum.
Dat is een aparte situatie! Ik kan me voorstellen dat je graag een verklaring wilt hiervoor.
Je geeft aan dat je een melding krijgt wat betreft je verstuurde sms'jes. Deze zijn niet verzonden en komen vervolgens alsnog 2 keer aan. Kun je mij vertellen of je ze opnieuw probeert te versturen nadat jij de melding hebt gekregen? Daarnaast wil ik graag weten of je de mogelijkheid krijgt om te klikken op 'nogmaals versturen' en dit dan ook geprobeerd hebt.
Kun je mij gelijk aangeven welk type telefoon je hebt? Dan ga ik eens op onderzoek uit samen met de netwerkspecialist van KPN. Op dit moment zien wij op de factuur dat er 2 sms'jes zijn verstuurd met daar tussen wat tijd. Alvast bedankt voor de extra informatie.
Groetjes,
Angela
Welkom op het Simyo Forum.
Dat is een aparte situatie! Ik kan me voorstellen dat je graag een verklaring wilt hiervoor.
Je geeft aan dat je een melding krijgt wat betreft je verstuurde sms'jes. Deze zijn niet verzonden en komen vervolgens alsnog 2 keer aan. Kun je mij vertellen of je ze opnieuw probeert te versturen nadat jij de melding hebt gekregen? Daarnaast wil ik graag weten of je de mogelijkheid krijgt om te klikken op 'nogmaals versturen' en dit dan ook geprobeerd hebt.
Kun je mij gelijk aangeven welk type telefoon je hebt? Dan ga ik eens op onderzoek uit samen met de netwerkspecialist van KPN. Op dit moment zien wij op de factuur dat er 2 sms'jes zijn verstuurd met daar tussen wat tijd. Alvast bedankt voor de extra informatie.
Groetjes,
Angela
Angela, ik werk met een iPhone 5S. Het bericht wat ik verstuur is ook een iPhone. Standaard probeert se telefoon dit te versturen als imessage (via internet) omdat er geen internet beschikbaar is wijzig ik het soort bericht naar SMS bericht. Zie mijn factuurgegevens voor detail info, hierin zie je steeds een interval van ca 10' tussen twee verzendingen. In bijna alle gevallen zijn dit individuele sms'n
Hoi walther_jr,
Bedankt voor je aanvullende informatie 🙂. Dit helpt ons het probleem beter vinden. Ik denk persoonlijk dat het door het wijzigen naar SMS bericht komt. Dan de telefoon dan ook automatisch weer de eerste verstuurd. Ik ben benieuwd of dit ook gebeurt als je het bericht meteen als sms verstuurd. Is dit iets wat je kunt testen?
Groetjes, Tiury
Bedankt voor je aanvullende informatie 🙂. Dit helpt ons het probleem beter vinden. Ik denk persoonlijk dat het door het wijzigen naar SMS bericht komt. Dan de telefoon dan ook automatisch weer de eerste verstuurd. Ik ben benieuwd of dit ook gebeurt als je het bericht meteen als sms verstuurd. Is dit iets wat je kunt testen?
Groetjes, Tiury
Tiury, die mogelijkheid is hier niet beschikbaar. Het systeem herkend telefoonnummers gekoppeld aan het icloud account en wil ze per definitie als imessage versturen. Het wijzigen tijdens het verzenden is uberhaubt de enige methode om hem als sms te versturen. Merk op dat ik zou begrijpen dat hij bij de ontvanger 2x binnenkomt, nl als sms + later waneer terug binnen internet bereik als imessage. Maar ik begrijp niet dat hij 2x als sms wordt verstuurd.
Hoi Walther_jr,
Bedankt voor de extra uitleg.
Zou je een printscreen van een dubbel verzonden sms naar webcare@simyo.nl willen sturen? Dan gaan we het nader onderzoeken.
Groetjes,
Sean
Bedankt voor de extra uitleg.
Zou je een printscreen van een dubbel verzonden sms naar webcare@simyo.nl willen sturen? Dan gaan we het nader onderzoeken.
Groetjes,
Sean
Hoi Walther_jr,
Bedankt voor je e-mail met de printscreen.
Ik heb hierover zojuist contact gehad met onze netwerkspecialisten en de berichten lijken daadwerkelijk twee keer verstuurd vanaf jouw telefoon.
Wanneer een enkel bericht vanaf het netwerk dubbel wordt verzonden zit er namelijk nooit 10 minuten tussen de twee geregistreerde berichten, hoogstens een aantal seconden.
Wij hebben dit voorval proberen na te bootsen door een iMessage te sturen naar iemand zonder iPhone en dit bericht werd automatisch omgezet in een sms. Het vreemde is dat er bij jou een niet verzonden iMessage blijft staan.
Ik wil je adviseren om contact op te nemen met jouw telefoonleverancier, zodat zij de instellingen van de telefoon na kunnen lopen.
Als je hierover nog vragen hebt dan hoor ik het graag.
Groetjes,
Sean
Bedankt voor je e-mail met de printscreen.
Ik heb hierover zojuist contact gehad met onze netwerkspecialisten en de berichten lijken daadwerkelijk twee keer verstuurd vanaf jouw telefoon.
Wanneer een enkel bericht vanaf het netwerk dubbel wordt verzonden zit er namelijk nooit 10 minuten tussen de twee geregistreerde berichten, hoogstens een aantal seconden.
Wij hebben dit voorval proberen na te bootsen door een iMessage te sturen naar iemand zonder iPhone en dit bericht werd automatisch omgezet in een sms. Het vreemde is dat er bij jou een niet verzonden iMessage blijft staan.
Ik wil je adviseren om contact op te nemen met jouw telefoonleverancier, zodat zij de instellingen van de telefoon na kunnen lopen.
Als je hierover nog vragen hebt dan hoor ik het graag.
Groetjes,
Sean
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.