Skip to main content

.

Sinds ik een andere telefoon ( afgelopen dinsdag) heb word ik iedere ochtend wakker en heb ik geen ontvangst meer, moet de telefoon uit en weer aan zetten en dan ben ik er weer 🙂 Niet ernstig maar wel irritant. Ik ben van een samsung galaxy s4mini naar een s5 mini gegaan.

Iemand een idee ?



groet, Marjan
Hoi Nairam66,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat het netwerk er elke avond (op je toestel) voor kiest om ertussenuit te knijpen! :S Niet de bedoeling! Je geeft aan dat je dit probleem ervaart sinds je een nieuwe telefoon hebt. Had je dit dus nooit met je vorige toestel? Ik heb voor de zekerheid toch een reset uitgevoerd op je simkaart. Hiermee haal ik de aansluiting kort van het netwerk af, waarna ik 'm weer opnieuw aanmeld. Eventuele storingen worden dan uit de verbinding gefilterd. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hierna kun je monitoren of het nogmaals gebeurt. Hopelijk niet!



Mocht het niks uithalen, wil ik je vragen om te controleren of je telefoon niet in de vliegtuigstand staat 's nachts. Je kunt dit controleren door je Instellingen uit te pluizen. Op een Android toestel ga je naar Instellingen > Draadloos en Netwerk. De bovenste optie is dan Vliegtuigstand. Hieronder zie je meteen staan of de optie in,- of uitgeschakeld is.



Wil je ook een andere simkaart in je toestel plaatsen? Merk je dat het probleem dan nog steeds speelt? Dan is het zeer waarschijnlijk een toestelprobleem. Je kunt dan het beste langs een telefoonwinkel, omdat ze daar gespecialiseerd zijn in (je raadt het al!) telefoons 🙂 Mocht het met een andere simkaart wel vlekkeloos gaan, dan gaan wij samen uitvogelen wat er aan de hand is.



Hou je me op de hoogte?



Groetjes,

Jihane
Ik hadden al een belletje gepleegd vanmorgen ( te ongeduldig ) aardig meisje heeft die reset al gedaan. Maar ja of het heeft gewerkt weet ik morgen denk ik pas ☺️ geen vliegtuig stand. Hadden ik al gecontroleerd. We zullen zien..
En ondanks de reset was ik vanmorgen wederom van het netwerk af. Aangezien ik geen andere simkaart bezit word dat een beetje moeilijk. En ik had dit inderdaad nooit met mijn andere toestel. Dat is een samsung galaxy s4 mini, dit is een s5 mini. de simkaart is niet geknipt dat is een nieuwe ( vorig jaar gekregen)
Bij de Hem@ kun je terecht voor een Sim voor een eur. of indien mogelijk iemand vragen die je kent. Persoonlijk ben ik meer voor het 1e van iets lenen ben ik geen fan.
Hoi Nairam66,



De tip van Friesian is in dit geval heel mooi. Of een simkaartje lenen, of bij bijvoorbeeld de Hema kopen voor een laag bedrag.



Ik heb nog een tip wat je kan proberen. Ga eens naar de instellingen in je telefoon en kies voor 'mobiele netwerken'. Staat het daar op automatisch kiezen? Probeer dan eens handmatig het netwerk op KPN te zetten. Helpt dat?



@Friesian bedankt voor je hulp.



Groetjes,

Caspar
Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd maar het leek ineens goed te gaan. Helaas. Ander sim kaartje gedaan.. werkt prima . Net jou tip Caspar toegepast en ik wacht het dus maar weer af. Het is echt erg irritant. gebeurd nu ook gewoon overdag. lig er 3 a 4 keer per dag af en moet dan mijn telefoon weer opnieuw opstarten. netwerk op kpn gezet. Ben benieuwd



Groejtes, Marjan
Hoi Nairam66,



Wat jammer dat het allemaal niet gewerkt heeft! 😞 Als een andere simkaart het gewoon prima in jouw toestel deed, dan suggereert dat toch dat er iets mis is met de simkaart. Weet je wat? Ik ga jou geheel kosteloos een vervangende simkaart toesturen! Deze simkaart ontvang je binnen enkele dagen. Nadat je 'm online geactiveerd hebt, kun je de simkaart gewoon gebruiken.



Laat je ons dan weten of dat nieuwe simkaartje wel werkt? :)



Groetjes,

Jihane
Dankjewel Jihane .



Ik zal laten weten hoe dat kaartje werkt.
Graag gedaan namens Jihana, Nairam66 🙂 Natuurlijk hopen we dat dit het probleem voor je gaat oplossen. We zijn benieuwd!



Groetjes,

Angela
Tot nu toe lijkt het te werken allemaal. De eerste ochtend nadat ik de nieuwe simkaart had geplaatst en geactiveerd had ie t er nog ff moeilijk mee, maar nu toch al een aantal dagen gewoon weer lekker contact met het netwerk. Hopelijk blijft het zo goed gaan. Dank voor jullie hulp en mee denken. Vast de beste wensen voor 2017. Groetjes Marjan.
Hoi Nairam66.



Wat goed dat je weer bereikbaar bent! Zo hoort het natuurlijk ook :$



Bedankt voor de update. Ik wens jou ook alvast een goed 2017!



Groetjes,

Sean

Reageer