Skip to main content

.

Ik heb een probleem met telefoongesprekken. Al een paar jaar. Tijdens gesprekken val ik zeer regelmatig weg. Andere mensen kunnen mij dan niet horen, terwijl ik hun wel gewoon kan verstaan. Dan krijg ik altijd vragen van "ben je er nog" en vaak verstaan ze me daarna wel weer, maar vaak moet ik ook het gesprek beëindigen om met de huistelefoon terug te bellen.



Ik had de Nexus 4 en daarmee had ik dit probleem ook. Nu heb ik de Moto G 2015 en heb ik het probleem nog steeds. Volgens mijn telefoon heb ik altijd meer dan genoeg bereik. Met (4g) internet ook totaal nooit problemen. Ik heb wel het idee dat het bij mij thuis (5171CV) erger is dan als ik ergens anders ben. Thuis heb ik zelden geen problemen. Maar ook heel af en toe een (lang) gesprek zonder enkel probleem.



Volgens de website van KPN heb ik thuis prima bereik. Zowel met 2G/3G/4G. Ik heb eens gekeken op de site van 4gmasten.nl, het enige wat me opvalt is dat ik precies tussen de masten in woon, kan het evt zijn dat er continu wordt gewisseld van mast of zo? Maar dat verklaart de andere locaties niet. Dus ik weet het niet meer. Kan iemand mij helpen?
Hoi wbonten,



Welkom op het forum!



Wat vervelend dat je al zo lang geen goed bereik hebt! :(



Ik heb gelijk met onze netwerkspecialisten gebeld. Ze zeiden dat je goed bereik moet hebben. Er kon wel een verschil zitten tussen 2G en 3G. Ik raad je daarom ook aan om je toestel op 2G te zetten (of op 3G als je toestel al op 2G staat). Je kunt dit wijzigen bij je instellingen/ In de meeste telefoons kun je het gemakkelijk vinden, maar in sommige telefoons staat er geen 2G en 3G maar GSM of WCDMA. De laatste wordt dan gezien als 3G.



Ik heb voor de zekerheid ook je toestel gereset. Om te kijken of dit heeft gewerkt en je een betere verbinding hebt zul je eerst je toestel uit en aan moeten zetten.



Ik hoor graag van je of het je is gelukt om je toestel op 2G te zetten en of het bellen aanzienlijk is verbeterd?



Groetjes,

Caspar
Ik heb het toestel uit en aan gezet, en daarna ingesteld op 2G. In het display staat een E i.p.v. 4G. Helaas heeft het niet geholpen. Zou het eventueel aan de simkaart kunnen liggen?
Hoi Wbonten,



Jammer dat dit allemaal niet geholpen heeft!



Het kan eventueel liggen aan de simkaart. Vooral omdat je aangeeft dat je dit probleem op meerdere locaties hebt, kan het eigenlijk al geen netwerk gerelateerd probleem meer zijn. Hier hebben we een hele mooie test voor, de zogenaamde kruistest. Ik wil je vragen om jouw simkaart te testen in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Merk je dat het bereik beter wordt met een andere telefoon en jouw simkaart nog steeds minder bereik heeft in een andere telefoon, dan is het een simkaart issue.



Hier kan ook uitkomen dat het een probleem met je telefoon is. Denk dan aan de antenne in je telefoon bijvoorbeeld. Houd je ons op de hoogte hiervan?



Groetjes,

Angela
Ik heb via Mijn Simyo een nieuwe simkaart besteld. Ik ga er van uit dat het daarmee is opgelost!
Hoi Wbonten,



Goed dat je een vervangende simkaart hebt aangevraagd. Deze wordt binnen drie werkdagen bezorgd.



Laat je ons weten of de nieuwe simkaart het probleem heeft opgelost?



Groetjes,

Sean
Het bellen gaat nu prima. Alleen bij mij thuis is het nog niet perfect, maar wel beter. Heel af en toe val ik nog steeds weg, maar veel korter dan eerst. Maar het zijn hier nieuwe appartementen, goed geïsoleerd dus misschien heeft het daar iets mee te maken. Maar wat mij betreft is het opgelost!
Hoi wbonten,



Je kunt gerust zeggen dat dat een pak van ons hart is 🙂. Die geïsoleerde huizen zijn inderdaad een stuk lastiger, dus om binnen goed bereik te garanderen is helaas niet mogelijk! Hartstikke bedankt dat je het ons hebt laten weten. Mocht je nog verdere vragen hebben voor ons, ben je natuurlijk altijd welkom op het Simyo forum.



Groetjes, Tiury

Reageer