Skip to main content
Vanaf juli ontvang ik elke naar mij verzonden sms eindeloos. Eerst per minuut, daarna met steeds grotere tussenpoos. De tip om de simkaart in een ander toestel te plaatsen lost het probleem niet op. Hetzelfde geldt voor 15 min batterij en simkaart uit de telefoon. Blijkbaar geeft mijn telefoon geen signaal terug dat de sms is ontvangen, zodat de centrale het blijft proberen of zoiets. Is er een instelling die ik heb gemist?
En wat gebeurt er wanneer je een andere sim in je telefoon doet??? Volgens mij is het raadzaam om dat eens te testen,.

Vise versa heb je inmiddels gedaan.
Met andere simkaart wordt niet configuratieinstellingen gestuurd. Daarna weer eigen simkaart erin. Het lijkt te werken. Een test-sms komt gewoon aan en nu (nog) 1 keer. Als het weer terugkomt meld ik mij weer.
Helaas, het probleem is nog niet opgelost. Ik had een nieuw testberichtje gestuurd vanaf een andere gsm. Nu krijg ik de laatste steeds terug en de eerdere testboodschap niet meer. Wat nu?
Hoi Ewarns, welkom op het Simyo forum!



Ik heb je vraag verplaatst naar het onderdeel 'SMS&MMS'. Andere forumgebruikers met eenzelfde vraag kunnen 'm zo beter vinden ;)



Elke SMS die verstuurd word, wordt via de SMS berichtencentrale van de betreffende provider gestuurd en vervolgens doorgestuurd naar de geadresseerde. Dat ben jij dus in dit geval.

Wat er bij jou aan de hand is, is dat jouw telefoon elke keer 'vergeet' om aan de SMS berichtencentrale door te geven dat de SMS ontvangen is. De SMS berichtencentrale probeert dan elke keer weer dat bericht alsnog afgeleverd te krijgen. Tot vervelens aan toe...



De truuk is om je simkaart in een andere telefoon te doen, te wachten tot je de SMS weer ontvangt, vervolgens de SMS te verwijderen en je simkaart weer in je eigen telefoon te doen. Dat helpt in elk geval bij 1 SMS die je elke keer weerkrijgt.

Als je dit nu de hele tijd hebt met alle berichten die je krijgt, dan lijkt het erop dat je telefoon niet helemaal optimaal meer werkt.

Misschien helpt een factory reset dan (terugzetten naar fabrieksinstellingen), of kun je 'm eens na laten kijken door een monteur?





@Friesian; dank je voor het meedenken!

Reageer