Skip to main content
Hallo,

Al een hele tijd ontvang ik telkens elke SMS drie keer. Maar nu is het al opgelopen tot zeven keer. Kunnen jullie hier iets aan doen?
Hoi E_l_5,



Welkom op het Simyo Forum.



Dat is alles behalve handig! Na 1 keer (in uitzonderlijke gevallen misschien 2 keer ;)) begrijp je wel wat er in een sms'je staat! Wat vervelend dat je ze steeds vaker binnen lijkt te krijgen.



Als jij een sms'je binnenkrijgt, geeft jouw simkaart een seintje aan het netwerk. Hiermee wordt er gezegd: Yes, sms ontvangen! Als dit seintje niet gegevens wordt, gaat het netwerk de sms nog eens versturen. Dit kan tot maximaal 72 uur door blijven gaan. Daarna geven we het op. Jammer als het sms'je echt niet binnen is gekomen, maar fijn als het sms'jes wel steeds binnenkomt.



In jouw geval lijkt het erop dat jouw simkaart geen seintje geeft naar de mast. Ik wil je aanraden om jouw simkaart te testen in een andere telefoon. Vervolgens is het van belang dat er een sms binnenkomt. Deze telefoon zal de instelling van het seintje weer op jouw simkaart zetten. Zodra jij jouw simkaart weer in jouw eigen telefoon plaatst, wordt deze instelling meegenomen. Hiermee zou het probleem opgelost moeten zijn :)



Wil je dit proberen en mij op de hoogte houden?



Groetjes,

Angela
Beste Angela.

Bedankt voor je antwoord. Ik heb jouw oplossing geprobeerd en even leek het goed te gaan, maar al snel ontving ik ze weer drie keer en vandaag eentje al tien keer 😞
Hoi E_l_5,



Ai, dat is lastig zeg!



Heb je gemerkt dat dit in de andere telefoon helemaal niet gebeurt? Zou je de simkaart voor een langere periode in een andere telefoon kunnen testen? Zo kunnen we precies zien of het ligt aan jouw telefoon of niet. Kun jij nog aangeven welk type toestel je precies gebruikt?



Groetjes,

Angela

Reageer