Beste mensen,
Ik ben sinds 23 september 2022 in Thailand en op mijn (Nederlandse) smartphone ontvang ik (vanuit NL) geen SMS'jes met de benodigde codes om in te loggen bij onder andere mijn Nederlandse bankrekening en zorgverzekering. Dit in tegenstelling tot 23 september 2022 toen ik nog in Nederland was.
Ter info:
a. in 'Mijn Instellingen’ staat 'bellen in en naar het buitenland' aan ,
b. in mijn smartphone (Xiaomi 11 Lite 5G NE, Dual Sim) heb ik een NL Simyo simkaart en (per 26
september 2022) ook een Thaise simkaart van AIS,
c. op 27 september 2022 heb ik van Simyo een ‘Welkom in Thailand’ SMS ontvangen,
d. op het beeldscherm van mijn smartphone wordt o.a. het volgende aangegeven:
- Linksboven: AIS-simyo / AIS
(AIS-simyo betekent volgens mij dat mijn Simyo simkaart verbonden is met het AIS netwerk ; en
AIS betekent volgens mij dat er een AIS simkaart in mijn smartphone is geplaatst ),
- Rechtsboven: een cirkeltje met daarin de letter R , twee driehoekjes bestaande uit verticale
(vette) zwarte , en witte balkjes .
Vraag:
Wat moet ik doen zodat ik vanuit NL wel de SMS'jes (met de benodigde inlog codes) ontvang ?
Alvast dank voor uw reactie.