.

Beantwoord

Waarom moeten mensen mij twee keer bellen?

  • 10 April 2015
  • 11 reacties
  • 1357 Bekeken

Waarom moeten mensen ons vaak 2x bellen om ons te kunnen bereiken,meerdere simyo klanten
icon

Beste antwoord door Charlene 13 April 2015, 09:50

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Welke postcode betreft het? Dat is makkelijker zoeken voor een moderator a.s. maandag.
Maar 2 keer.maar goed dat u niet in twente langs de grens woont.
Met mijn mobiele telefoon,en ik niet alleen hoor kan ik alleen bellen als ik zo,n 30 meter van huis wegloop.
Gewoon een waardeloze ontvangst.
En er word maar niets aangedaan.
Woon tussen Vriezenveen en de duitse grens.
Reputatie 7
Badge +9
Ondanks dat KPN zo'n beetje de beste dekkingsgraad heeft van de providers kan het zijn dat u net in een 'gat' valt op de plek waar u woont. Kijkt u zelf even op bijgaande printscreen of controleert u zelf even op de coveragechecker van KPN.

http://www.coveragechecker.nl

Volgens deze kaart(had ik al eerder gezien) zou het zwakke gebied zo,n 600 meter verder liggen.
Dus zal altijd wel zo blijven ??
Zijn meer van deze gebieden langs de grens,is al lang bekent bij de providers maar word niets aan gedaan.
Ik vind het lijkt ronduit nergens op ,zeg maar schandalig eigenlijk.
Reputatie 4
Badge +8
Och hier aan de kust is het ook niet je van het met 3G hoor!
Reputatie 7
Badge +9

Ik vind het lijkt ronduit nergens op ,zeg maar schandalig eigenlijk.


Ik begrijp uw frustratie. Wij kunnen er hier niets aan doen. Misschien dat Simyo bij moederschip KPN een visje kan uitwerpen. Als er meer mensen in uw buurt mee te maken hebben, zoals u zegt, zou u gezamenlijk bij KPN uw probleem neer kunnen leggen.
Ach ja zelfs de politiek is er al eens mee bezig geweest.
Het probleem is dat er niet fatsoenlijk een hulpdienst te bereiken is.
Vorig jaar was er steeds wat over in de krant en op tv Oost,maar het is al weer uitgesuddert,zoals met zoveel dingen.
Ik meen dat het in een gebied rond Enschede wat beter was geworden,dus de mogelijkheden zijn er,maar zolang de abbonementen lopen,ja dan gebeurt er niet zo snel wat.
Ik vind het echt irritant,kan thuis geen gsm gebruiken.
Badge +8
Waarom moeten mensen ons vaak 2x bellen om ons te kunnen bereiken,meerdere simyo klanten

Hoi jaatje,

Welkom op het forum :)

Je geeft hier aan dat mensen jullie vaak 2x moeten bellen voor ze jullie kunnen bereiken.
Om je goed te kunnen helpen, heb ik meer informatie nodig. Zoals Koorelle al aangeeft, is in het geval jullie dit op één locatie ervaren, de postcode belangrijk.
Ook kan ik veel hebben aan wat je op je scherm ziet staan. Heb je streepjes bereik? Zie je een bepaalde melding?
Wat ook handig is om te noemen, is of jullie de simkaart al in een ander toestel hebben kunnen proberen. En omdat je "jullie" zegt, heb ik meteen nog een vraag. Is dit met meerdere toestellen en meerdere aansluitingen het geval?

Als het om één aansluiting gaat, kan het namelijk ook nog zo zijn dat je een Niet storen functie hebt ingeschakeld. Die zorgt ervoor dat het eerste gesprek naar Voicemail gaat, en het tweede je wel bereikt. Dat herken je vaak aan een maantje in je display, en kun je uitschakelen via je Instellingen menu.

Graag lezen we hier het antwoord op deze vragen, zodat we je verder kunnen helpen.
Laat je het weten?


Groetjes,
Charlene
Badge +8
Hoi Calibra,

Wat vervelend om te horen dat jij op jouw locatie zo veel hinder ervaart. Ik zie dat je wel eens contact met ons hebt gehad, maar vind niet direct iets terug over je bereik.
Het netwerk van KPN heeft een zeer ruime dekking, maar als je net bij de grens woont, zie je dat er daar wat gaten vallen. Bedankt voor het verwijzen naar de Coverage checker, De Leon.
Wanneer zoals jij aangeeft meer mensen een erg slecht bereik ervaren op die locatie, kan het nuttig zijn om een netwerkklacht in te dienen.
Ik kan je daar een email over sturen, als je dat graag wilt. Het helpt dan om een aantal nummers op het KPN netwerk te verzamelen die op diezelfde locatie klachten hebben. Dan kunnen we kijken of KPN structureel iets zal veranderen.
Je kunt ook nagaan of je beter bereik hebt als je je toestel vastzet op 2G of 3G. Dit doe je door de netwerkmodus op je toestel aan te passen. Als je hier kunt vermelden welk toestel je gebruikt, kan ik uitleggen hoe.

Laat je me weten of je graag een formulier voor een netwerkklacht ontvangt?

Groetjes,
Charlene
Beetje late reactie van mij, wil graag zo'n formulier voor netwerkklacht ontvangen.

Volgende probleem: Heb van deze hele maand augustus 2015 nog niet één keer mijn 3g internet kunnen gebruiken.
Zie gewoon in mijn telefoon geen verbinding.
Heb op heel verschillende plaatsen in het land geweest,maar geen internet.
Heb een samsung s2 en niets veranderd aan instellingen.
Wie weet raad,of kan ik beter het 200mb abbo opzeggen.
Ps de ontvangst van gsm is nog steeds waardeloos hier in Vriezenveen .
Gr Calibra
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Calibra,

Wat lastig dat je problemen hebt met het internet, bovenop de problemen met het bereik. Ik heb gelijk even in het systeem gekeken. Vanuit onze kant zou alles goed moeten staan. Je bent netjes aangemeld op het netwerk en de internetoptie staat aan. Je geeft aan dat er niets is veranderd aan de instellingen. Ik wil je toch vragen de instellingen even door te nemen. Je vindt deze hier. Laat je weten of dit geholpen heeft.

Het is goed mogelijk dat je vanmiddag nog even geen verbinding kunt maken. Er zijn tot 16:00 uur werkzaamheden aan de mast. Hierna zou het weer moeten werken. Daarnaast heb ik jou een mail gestuurd met daarin het formulier. Heb je deze ontvangen?

Groetjes,
Angela

Reageer