.

Vraag

waarom moet bij mij internet bij Simyo aan staan om te kunnen bellen of gebeld te kunnen worden?


Ik kon niet bellen of gebeld worden. Met de zeer behulpzame Heldesk enkele keren overlegd en na 2 keer een gratis nieuw simkaartje te hebben geïnstalleerd etc. nog steeds de melding "niet aangemeld bij netwerk" en dat terwijl bovenin het scherm toch SIMYO staat!

Advies: "koop a.u.b. een nieuw toestel". Nee dus! 

Nader mogelijkheden onderzocht en wat bleek? Als ik bij Mijn Simyo internet op AAN zet dan kan ik wel bellen en gebeld worden. Een werkbare workaround maar zo hoort het niet.

Overigens is het op mijn toestel dan niet nodig mobiele data op AAN te zetten.

Zot hé?

Het ligt dus niet aan hardware in mijn toestel, Samsung S8, maar waarschijnlijk aan profiel-instellingen waarmee het toestel wordt geïnitialiseerd.

Is er een hulpvaardige Simyo-deskundige die mij kan helpen?


16 reacties

Hoi @Thomasvaer 

 

Ben net als jou een klant en help je graag. 

Ik begrijp dat je geen mobiel internet afneemt en ook niet wil afnemen? 

Kun je in de netwerkinstellingen van je telefoon het netwerk eens vastzetten op 2G en kijken wat er dan gebeurt? Dus zonder dat je internet aanzet.

 

 

 

 

Dag Ray, met 2g de melding "geen mobiel netwerk beschikbaar" , kan niet bellen en niet gebeld worden wat dat logisch is.

En toen?

Hoi @Thomasvaer 

Staat bij je netwerkinstellingen de optie Bellen via 4G SIM 1 aan? Als dat aan staat maar het internet op je MijnSimyo staat uit dan gaat het inderdaad niet werken. 

  • Kies Instellingen.
  • Scroll naar beneden.
  • Kies Verbindingen.
  • Kies Mobiele netwerken.
  • Schakel een optie uit, in dit geval, schakel Bellen via 4G SIM 1 uit.
  • VoLTE is uitgeschakeld.
  • Keer terug naar het Startscherm.

 

Kun je het resultaat delen?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Thomasvaer,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat het niet lukt om te bellen of om gebeld te worden! Goed dat je contact opneemt. Ik zie dat @Ray (bedankt voor je reactie!) al een mogelijke oplossing heeft uitgelegd. Ook ik ben benieuwd wat hieruit komt. 

We horen het graag van je!

Groetjes, 
Amy

Hoi Ray en Amy,

Jouw variant ingesteld denk ik (4G uit, maar wat ik met "VoLTE" aanmoet snap ik niet, is geen optie). Resultaat wederom "niet aangemeld bij netwerk".

Ik gok er op dat bij initialisatie van de telefoon deze van Simyo niet het correcte profiel kreeg gepusht. Verzoek aan Simyo (Amy): voer a.u.b. vanuit Simyo een reset uit zodat de telefoon mijn profiel opnieuw krijgt gepusht.

Ben benieuwd.

 

Volte moet uit staan. Dus als dit aan staat, dan uitzetten. 

 

Andere vraag, hoe lang heb je de aansluiting niet gebruikt waar het om gaat? 

Ca 3 maanden, lijkt me verder niet relevant want de status is "actief", zoals te verwachten was. Bovendien werkt de som in een ander toestel prima. Zie begin van dit topic :-)

Sim

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Thomasvaer,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te lezen dat dit geen resultaat heeft opgeleverd.

Ik heb zojuist een reset uitgevoerd op je simkaart. Zou je je telefoon voor 10 minuten uit kunnen schakelen zodra je dit leest? Ik hoor dan graag van je of dit heeft geholpen :).

Groetjes,
Roeqajja

Bedankt Roeqajja (=Simyo) voor de reset.

Helaas is er niets veranderd en geldt nog steeds de opsomming in de kop van deze post.

Er zijn natuurlijk ernstiger dingen in het leven en met de workaround kan ik verder maar technisch blijft het wat knagen :-)

Mocht iemand het licht nog zien, graag.

Anders: dank voor het medenken en -doen.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Thomasvaer,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat de reset niet heeft geholpen!

Ik lees in jouw vorige bericht dat de simkaart in een ander toestel wel werkt. Ik heb even uitgezocht of ik via Samsung zelf hier nog iets meer over kon vinden. Je zou nog kunnen proberen om de netwerkinstellingen te resetten via het toestel zelf. Dit doe je via Instellingen > Algemeen beheer > Resetten > Netwerkinstellingen resetten. Hierna zal je wel even opnieuw moeten verbinden met de Wifi mocht je hier gebruik van willen maken.

Ik hoor graag of dit enige verandering geeft!

Groetjes,
Amy

Mooie suggestie Amy, zou wellicht kunnen werken.

Helaas helpt het niet.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Thomasvaer,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de tip gekregen om proberen te bellen met Veilige Modus! In deze modus wordt alle externe software tijdelijk uitgeschakeld, zo kunnen we zien of het probleem aan de Samsung software ligt of aan iets dat later gedownload is. Via deze pagina kan je terugvinden hoe je dit instelt. 

Ik hoor graag wat hieruit komt 😊.

Groetjes,
Amy

Bedankt Amy.

Ook in Veilige Modus kan ik niet bellen of gebeld worden, melding: "niet aangemeld bij netwerk".

Kortom, het blijft nog een raadsel.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Thomasvaer,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat dit ook niet heeft geholpen! 

Misschien is het een idee om contact op te nemen met Samsung zodat je direct de testen kan uitvoeren die zij aan je voorleggen. Omdat de simkaart wel werkt in een ander toestel ligt de oorzaak niet bij de simkaart. Het spijt me dat we niet meer voor je kunnen betekenen. 

Groetjes,
Amy

Bedankt Amy.

Mocht ik met Samsung verder komen dan zal ik dat melden.

Wat mij betreft kan dit item worden gesloten.

Reageer