Skip to main content

.

en ja ik heb genoeg beltegoed en naar mijn echtgenote ook bij Simiyo lukt ook niet en naar andere providers lukt ook niet 

tot een paar weken terug ging het nog prima naar iedereen en nu wil het opeens niet meer 

Ik heb een ouderwetse Samsung GT-E1080W
Hallo Balsien.



Doe eens de volgende test. Jouw sim in een andere telefoon, en in jouw telefoon een andere sim. Om alvast 1 van de 2 (sim / telefoon) uit te kunnen sluiten of daar het probleem zit.



Groet,

Friesian.



Laat ff weten wat hiervan het resultaat is...:)
simkaarten omgewisseld en nu kan ik van géén van beide telefoons SMS versturen....
voor ik de simkaarten verwisselde kon mijn echtgenote wel naar mij SMSen
en er wordt ook NIETS afgeschreven bij mij na de mislukte SMSjes 

(mijn laatste was 9 sept. en op 7 okt. zou ik weer versturen 

maar dat ging dus niet meer
Vreemd, erg vreemd. Alsof je sim 2 telefoons een verkeerde instructie geeft..

Controleer eens bij de instellingen van berichten of ingeschakeld is antwoorden via zelfde pad. 

Dit moet uit staan.

Berichtencentralenr, moet kloppen +31653131313



Ik heb eens online zitten kijken naar info, dat toestel is released september 2009.

Er is geen usb-aansluiting dus Samsung Kies is geen optie.



Groet,

Friesian
beste Friesian, je hebt met een echte leek te maken....

toen ik de sims had omgewisseld heb ik verder niet naar de telefoons gekeken

maar alleen naar beide geSMSt via de PC 

toen dat geen resultaat opleverde heb ik de sims weer teruggezet in de originele telefoons

en TOEN pas ontdekte ik dat als je de sims eruit hebt gehaald (en de batterij,anders kan je niet bij de sims) 

je opnieuw op bellen moet drukken en je code moet invoeren en de datum weer instellen 

en dat is dus niet gebeurd na het eerste omwisselen 

misschien verklaard dat iets?
mijn telefoon is nu dus "gereset"? 

en mijn vrouw (ook bij Simiyo kreeg mijn SMS 

nu ben ik nog bij kennissen bij andere providers aan het proberen....

dank zij jou heb ik de telefoon dus "gereset" met al 1 goed resultaat 

BEDANKT!!!

ik laat het weten als de andere kennissen ook mijn SMS ontvangen hebben 


je opnieuw op bellen moet drukken en je code moet invoeren en de datum weer instellen 

en dat is dus niet gebeurd na het eerste omwisselen 

misschien verklaard dat iets?



Wanneer je met je code de 4-cijferige pincode bedoeld dan heeft dat zeker invloed.

Hiermee wordt het KPN / Simyo netwerk weer bereikbaar.
ja, de 4 cijferige pincode bedoelde ik 

(nog geen reaktie van de kennissen)

zijn aan het sporten geloof ik 
helaas, werkt het versturen van SMS nog steeds niet 

(ook niet van en naar Simiyo) 

dat mijn echtgenote toch de sms ontving nadat ik de sims had teruggeplaatst 

kwam dus doordat ik ze met haar sim in mijn telefoon heb geSMSt 

dus zou ik zeggen dat het niet aan mijn telefoon ligt maar elders?

want met haar sim werkte mijn telefoon wel met SMS versturen 
kan het dan aan mijn simkaart liggen? 

en wat moet ik daar dan aan doen?
Je kunt 2 dingen doen.

Je kunt wachten tot een moderator contact opneemt dus dit topic in de gaten houden.

Het kan zijn dat een reset van je verbinding de oplossing is, heb je gecontroleerd of het nummer van de berichtencentrale klopt?

Daar zou in 1e instantie mijn voorkeur naar uitgaan wachten tot een moderator contact opneemt.



Je zou in de winkel een goedkope prepaid (nood)sim kunnen kopen gebruikmakend van bijvoorbeeld kpn netwerk, zodat je voorlopig verder kunt.

Maar of dat nodig is?😕  Jouw keuze!

 Naar verwachting zal een moderator binnen een werkdag contact opnemen.

Zoals gezegd dat zou ik eerst eens afwachten wat hij of zij dan schrijft.



Groet,

Friesian
het nummer van de berichtencentrale klopt 

en ik wacht de moderator af 

bedankt Friesian
mijn instellingen voor SMS zijn:

GSM alfabet   -   geldigheidsduur 1 week   -     SMS centrale +31653131313  -   berichttype TEKST 

ik verstuur alleen vanaf de PC 
Hoi Balsien, welkom op het Simyo forum :)



Ik heb je vraag en dit topic verplaatst naar het subforum SMS&MMS. Zo houden we dit forum overzichtelijker.



Even resumé; je kunt niet met jouw mobieltje smsjes sturen, en je vrouw ook niet met de hare?

In jullie gegevens zie ik eerlijk gezegd geen enkel SMS bericht dat niet via Mijn Simyo is verstuurd 😕

Nu geef je al aan dat je een leek bent op dit gebied, dus is het misschien handiger als je met jullie telefoons langs een telefoonwinkel gaan om samen met een specialist eens te kijken wat er aan de hand is?



@Friesian; dank je voor je onvermoeibare assistentie!
beste Ernst,

nu heeft U het niet goed gelezen

mijn echtgenote haar telefoon en simkaart werkt goed

haar simkaart in mijn telefoon werkt ook goed 

er is dus iets mis met mijn simkaart?

mvg. van Balsien
mijn simkaart verstuurd de smsjes niet
OPGELOST!!!

door op jullie forum rond te sneupen kwam ik een soortgelijke klacht tegen 

en daar gaven ze aan dat op de PC vanuit het adresboek NIET SMS werd verstuurd

maar werd aangegeven om het telefoonnummer handmatig in te typen

en ja hoor. dat werkt!

weer een tevreden topic starter....

bedankt alle mensen!!!!

Balsien 
Dat is de kracht van een forum. In 1e instantie ging ik er vanuit dat het probleem telefoon-sim gerelateerd zou zijn.

Goed dat je rondgesneupt hebt, geweldig dat het is opgelost! 🆒

Of zoals ik pleeg te zeggen, zo doorgaan en dan beter. :rolleyes:



Groet,

Friesian
In 1e instantie ging ik er vanuit dat het probleem telefoon-sim gerelateerd zou zijn.


Ik dus ook ;)

Maar het belangrijkste is dat het werkt zoals je wilt dat het werkt 🙂

Reageer