.

Beantwoord

Waarom lukt sms en bellen niet naar bepaalde nummers?

  • 16 January 2016
  • 3 reacties
  • 1074 Bekeken

Ik heb gisteren en vandaag geprobeerd een sms te versturen naar eenbepaald, extra betaald nummer voor een stem uit te brengen (niet naar de VOH hoor) maar als ik het jummer intoets komt er het volgende te staan (442),2 ipv 4422. Als ik het nummer bel wat bij het uitbrengen van mijn stem hoort, krijg ik ook een bericht dat ik dat nummer niet kan bellen, terwijl het vanuit de huistelefoon wel lukt. Wie kan me helpen met een antwoord?
icon

Beste antwoord door Estelle 17 January 2016, 09:57

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Vergeten2016,

Welkom op het Simyo forum.

Het bellen naar 0906 en 0909 nummers is door Simyo geblokkeerd, dit om de klant te beschermen tegen torenhoge rekeningen.

Wel wordt er door Simyo nagedacht over het niet meer blokkeren, hier is echter nog geen beslissing over genomen.

Een SMS versturen zou wel moeten kunnen, maar je zult dan geen antwoord ontvangen.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-zijn-betaalde-sms-diensten-94

Op mijn S5 kan ik het nummer gewoon intoetsen, ik heb niets verstuurd uiteraard. Waarom dat bij jou niet lukt kan ik niet zien.
Hoi, bedankt voor je hulp. Vreemd dat Simyo de klant zaken ontneemt op deze manier. De keuze is aan jezelf of je de kosten accepteert toch. Als je zo'n nummer belt krijg je toch te horen dat er extra kosten aan verbonden zijn. Maar fijn om te weten dat mijn stem via de sms waarschijnlijk wel meetelt 😉 Het nummer kon ik ook intoetsen maar als ik dan het bericht wil intoetsen maakt de telefoon er dus de (442)2, van. Nogmaals bedamt voor de hulp en info!
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Vergeten2016,

Welkom op het Simyo Forum! 🆒

Ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt dat je niet naar alle nummers kunt bellen 😞. 0906- en 0909-nummers zijn standaard door ons geblokkeerd. Het bellen naar deze nummers kan namelijk voor hele hoge rekeningen zorgen en dat willen wij voorkomen. Daarnaast zie ik dat jij een abonnement hebt. Op onze abonnementen zijn het ontvangen van betaalde sms'jes ook standaard geblokkeerd. Je kunt wel sms'en naar de nummers, maar zult geen sms'jes ontvangen. Dit brengt namelijk óók hoge kosten met zich mee.

De reden waarom je het nummer niet kunt intypen als ontvanger, heb ik helaas niet terug kunnen vinden. Dat ligt namelijk niet aan het feit dat de optie door ons geblokkeerd is. Ik raad je aan om even in je instellingen te controleren of alles voor het verzenden van sms'jes goed staat.

Heb je verder nog vragen hierover? :$

Groetjes,
Estelle

Wederom bedankt voor je goede hulp, franswon 🙂.

Reageer