Hoi @ruudgx,
Bedankt voor je bericht. Dat is een goede vraag! Sinds 2017 is het bij Simyo niet meer mogelijk om door middel van MMS berichten te versturen. Voor meer informatie hierover verwijs ik je graag door naar het forum bericht dat in 2017 is geplaatst: Vanaf 1 juli 2017 kun je geen MMS-bericht meer versturen met je Simyo simkaart. Je kan de optie '’iMessage'’ hiervoor in de plaats gebruiken. Je gebruikt iMessage alleen wanneer de ontvanger ook een Apple-product heeft en de verzender verbonden is met internet. Je verstuurt een bericht via sms wanneer dit niet het geval is.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat graag !
Groetjes,
Amy
heeft simyo een test sms nummer?
kan hier op de iphone niet langer smsen naar eigen esim nummers sturen, als gevolg van deze misconfiguratie.
iphone geeft foutmelding dat het mms ingeschakeld nodig is om te kunnen smsen naar het andere esim nummer?? WHAT?
ik gebruik het namelijk om binnen elke paar maand een betaalde uitgaande dienst te doen indien er 0 facturen zijn, zodat nummers niet verlopen.
of is het bellen naar een andere esim nummer, de voicemail inspreken ook een betaalde dienst. ?
snap dat dit een iphone 12 en jonger probleem is, die ondersteunen nml geen dual standye voor meerdere actieve lijnen.
https://support.apple.com/nl-nl/109317
maar is bijzonder onhandig nu, nu moet ik steeds de esims op een ander toestel heractiveren en weer terugzetten naar de iphone als sms verzonden is.
Hoi @delphic,
Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!
Om een sms te versturen dient het andere nummer inderdaad actief te zijn. Echter is het bij Iphone toestellen onder de Iphone 13 niet mogelijk 2 actieve esims tegelijk te gebruiken.
Je kan inderdaad het nummer actief houden door een uitgaand telefoontje te plegen. Let wel op dat er een verbinding tot stand gebracht moet worden dus het gesprek opgenomen moet worden en een paar seconden moet duren.
Het is ook mogelijk de sim actief te houden door internet te gebruiken of deze op te waarderen.
Hopelijk lukt het hiermee.
Groetjes,
Ashley