.

Beantwoord

Waarom lukt overstappen van Sim Only naar Prepaid niet?


Ik wil overstappen van Simyo Sim Only naar Prepaid met nummerbehoud

Volgens deze bron heb je dan een vervangende sim kaart nodig:
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-overstappen-van-simyo-sim-only-naar-si-1

Alleen tijdens het bestellen van de nieuwe simkaart krijg ik deze melding:
"Nummerbehoud van Simyo Prepaid naar Simyo prepaid is niet mogelijk."


Wat moet ik nu doen om over te stappen met nummerbehoud zonder problemen?
icon

Beste antwoord door Ernst 7 April 2015, 16:57

Bekijk originele reactie

21 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Kewtho,

Welkom op het Simyo Forum.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-overstappen-van-simyo-sim-only-naar-si-1
Dit zou eigenlijk mogelijk zijn wat je wenst.
Dat is nou precies de bron die ik al gebruikte.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Ketho,

Zet er een andere provider neer en mail even naar Simyo wat het geval is.
Zij passen het dan aan voor je.

Heb ik je zo even goed geholpen?

Fijne paasdagen!
Ik wil gewoon overstappen van Sim Only naar Prepaid.

Als ik mijn abonnement opzeg verlies ik mijn nummer en als ik doe wat er in de link staat dan krijg ik de melding dat "nummerbehoud niet mogelijk is".

Hiervoor zou ik geen email voor hoeven te sturen lijkt me, en een verkeerde provider in te vullen.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Ketho, welkom op ons forum :)

Wat jij aangeeft hoort ook inderdaad gewoon te werken :?
Ik heb het even met mijn eigen nummer gecheckt en inderdaad:
Nummerbehoud van Simyo Prepaid naar Simyo prepaid is niet mogelijk. Ben je je simkaart kwijt en wil je een nieuwe? Bestel deze dan via Mijn Simyo


Ik heb het meteen doorgegeven, dus het zal worden gerepareerd.

Je kunt de foutmelding nu negeren. De foutmelding blijft staan, maar je kunt het formulier wel verder invullen met de juiste gegevens.

Is het zo duidelijk voor je, Ketho?


Maikel.twinnie, dank je voor het meedenken!
Dit is zo wel duidelijk ja, Ernst

Ik zal de oude workaround gebruiken dan
Doe ik alsnog wat maikel.twinnie suggereerde, ironisch 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Top, Ketho!
Laat maar weten als je nog vragen hebt 😉
Ik heb vandaag (beetje laat ja) een mail gestuurd met de benodigde informatie en bericht terug gekregen:
[knip] (Simyo Nederland)
21 apr. 16:47
Beste [knip],
Uw aanvraag voor nummerbehoud is afgewezen omdat het door u opgegeven nummer [knip] niet in dienst staat bij KPN of Hi. Dit is wel de provider welke u heeft aangegeven op het aanvraagformulier voor nummerbehoud.
Graag vernemen wij alsnog de juiste provider van u zodat wij uw aanvraag opnieuw in behandeling kunnen nemen.
Wij wachten uw reactie af.
Meer weten?
Kijk ook eens op simyo.nl/service of download de Simyo App vanuit de App Store, Google Play of Windows Store.
U kunt ook ons Simyo Forum bezoeken. Hier vindt u snel het antwoord op veel vragen.
Met vriendelijke groet,
[knip]
Het is dus niet echt gelukt. Ik heb ook een mail teruggestuurd met een link naar deze topic.

Het valt op me op dat hyperlinks, newlines of enige html opmaak niet aankomen als ik de Zendesk mailwisseling teruglees. Mijn mail ziet eruit als een zootje.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Ketho,

De nummerbehoud afdeling heeft vandaag je aanvraag aangepast en dit per e-mail bevestigd 🙂. We zetten het nummer morgen over! Let op, als je oude simkaart stopt met werken, moet je je nieuwe sim gebruiken. Dat is ook meteen het seintje dat je nummer helemaal is overgezet.

Laat je me weten of alles goed is gegaan?

Groetjes, Tiury
Ik heb gewacht tot vandaag, mede door het weekend en Koningsdag. Beide simkaarten werken nog en het nummer schijnt nog steeds niet overgezet te zijn.

Ik had wel inderdaad een email bevestiging ontvangen dat het nummer overgezet zou worden.
Op Mijn Simyo staat er nog steeds dat ik Sim Only heb.

Zouden jullie even opnieuw kunnen kijken? Dit lijkt wel een beetje een hoofdpijn dossier te worden.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Ketho,

Wat vreemd dat het nummer toch niet is omgezet. Volgens onze gegevens is dit wel het geval, maar op netwerkniveau staat het nog niet goed. We zullen dit vandaag rechtzetten voor je. Zodra dit is gebeurd, laat ik het weten. Sorry voor het ongemak 😞!

Groetjes, Tiury
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Ketho,

Dat heeft de IT-afdeling snel voor je kunnen doen, het nummer is inmiddels overgezet naar je Prepaid simkaart. Als het goed is is je oude simkaart nu niet meer te gebruiken en dien je de nieuwe in gebruik te nemen. Laat je me weten of alles nu werkt?

Groetjes, Tiury
Ja, het nummer is nu wel overgezet en de oude simkaart is niet meer te gebruiken. Alles werkt prima nu.

Op Mijn Simyo staat er nog "Sim Only" en ook nog de gegevens van de oude simkaart, maar het zal wel een beetje achterlopen denk ik.

Heel erg bedankt voor de goede hulp, maaikel.twinnie, Ernst en Tiury 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Ketho,

Fijn om te horen dat het simkaart technisch nu helemaal goed staat! Dit over je Mijn Simyo account is een ander ding. Je logt nu in met "oude" gegevens. Dus je oude telefoonnummer + wachtwoord. Als je dat doet, kom je ook nog op de pagina van je oude Sim only terecht. Ik heb je voor het gemak even een nieuw wachtwoord toegestuurd, zodat je de juiste inloggegevens hebt voor je Prepaid account 😉.

Laat je weten of het is gelukt om op je Prepaid account in te loggen?

Groetjes, Tiury
Hey Tiury,

Het is mij gelukt in te loggen met het nieuwe wachtwoord en ik heb het veranderd :)

(Verbazingwekkend dat je op het moment kan inloggen met 2 verschillende wachtwoorden op hetzelfde nummer voor Sim Only / Prepaid account)
Hallo,

Ik zit met dezelfde melding en vroeg me af wanneer deze opgelost zal worden?
Vanaf juli wil ik overgestapt zijn, dus ik heb nog even tijd om bovenstaande romslomp te omzeilen hoop ik.

Groetjes
Reputatie 6
Badge +10
Hey Tiury,

Het is mij gelukt in te loggen met het nieuwe wachtwoord en ik heb het veranderd :)

(Verbazingwekkend dat je op het moment kan inloggen met 2 verschillende wachtwoorden op hetzelfde nummer voor Sim Only / Prepaid account)


Hoi Ketho,

Goed om te horen dat je bent ingelogd! De reden dat je voor nu (nog een maandje) nog toegang hebt tot twee Mijn Simyo accounts, is omdat je nu nog je facturen kunt downloaden etc. Na een maand vervalt je 'oude' account automatisch, net als dat bij klanten die overstappen naar een andere provider gebeurt 🙂. Vreemd is het wel, dat geef ik toe!

Groetjes, Tiury


Hallo,

Ik zit met dezelfde melding en vroeg me af wanneer deze opgelost zal worden?
Vanaf juli wil ik overgestapt zijn, dus ik heb nog even tijd om bovenstaande romslomp te omzeilen hoop ik.

Groetjes


Hoi HB52, welkom op het Simyo forum 🙂.

Helaas heb ik hier geen antwoord op de vraag wanneer dit is opgelost. Er zijn op dit moment veel technische vernieuwingen op de website, maar of deze daartussen staat is niet duidelijk. Ik heb het overigens wel meteen weer gemeld, in de hoop dat het sneller wordt opgepakt. Voor nu wil ik je toch vragen om de bovenstaande stappen te volgen, mocht je nog over willen stappen!

Groetjes, Tiury
Hallo,

Ook ik wil overstappen van Simyo simonly naar Simyo prepaid, wat volgens de help pagina geen probleem zou moeten zijn.
De bestelpagina geeft echter nog steeds aan dat dit niet kan.

In dit topic lees ik dat dit probleem in de bestelpagina ook al 4 maanden geleden bestond.
Kan dit worden opgelost, want ik hoop dat jullie begrijpen dat ik niet zit te wachten op foutgevoelige workarounds zoals hierboven te lezen is.

Bedankt alvast!

Groeten,
Sander
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sander

Welkom op het Simyo Forum.

Wat leuk dat je graag naar Simyo over wilt stappen! Ik kan me voorstellen dat je dit het liefst geregeld wilt hebben via de officiële weg. Helaas komt het in sommige gevallen nog voor dat dit niet kan. Ik kan je echt niets anders aanraden dan het aan te vragen op de manier die door Ernst aangegeven is.


  • Vul als vorige provider 'KPN of Hi' in en vul verder alles zo in als je al van plan was.
  • Wacht je welkomstmailtje van je nieuwe Prepaid af.
  • Stuur vervolgens een mailtje naar nummerbehoud@simyo.nl met daarin je nieuwe tijdelijke telefoonnummer en je te behouden telefoonnummer + simkaartnummer


Natuurlijk blijven we deze voorbeelden verzamelen om tot een definitieve oplossing te komen. Gelukkig komt dit tegenwoordig al minder vaak voor. Sorry voor het ongemak. Laat je mij weten of het gelukt is?

Groetjes,
Angela
Ik wilde net ook het overstappen regelen. Ik vind het wel raar dat dit na 6 maanden nog steeds niet normaal te regelen valt. Lijkt me niet echt handig als jullie klanten willen behouden bij Simyo.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bertha,

Het blijkt een hardnekkig probleem te zijn dat terugkomt. Het was namelijk een tijdje terug namelijk wél mogelijk. Nu na een test ineens niet meer. Ik heb het opnieuw gemeld bij de IT afdeling en er wordt naar gekeken.

Is het wel gelukt om deze bestelling te plaatsen met de 'work around'?

Groetjes, Tiury

Reageer