Skip to main content

.

Ik heb nu mijn Simyo simkaart in diverse mobiele telefoons geprobeerd, maar ik krijg bij doorschakelen steeds de melding: ongeldige MMI-code.

Ik kan wel de status opvragen (##21#), maar niet doorschakelen (*21*0612345678#, of **21*0612345678# of zelfs met het hele IMSI 0031612345678).

Wat kan ik nog doen om toch door te kunnen schakelen? In het verleden kon dit wel.

Hoi sander_r,

 

Super balen dat het niet werkt. Kun je in jouw toestel controleren of je bellen via wifi/4g aan hebt staan of uit hebt staan?

 

Groetjes,

Daisy


Hoi Daisy,

Bedankt voor je antwoord, maar dat is niet wat het verschil maakt. Ik heb het in toestellen geprobeerd met en zonder 4G. 

Met 4G:

  • ZTE Blade 7 lite
  • Cosmo Communicator

Zonder 4G:

  • Nokia C1 (geen wifi)
  • Apple iPhone 4 (niet aan wifi)

Allemaal geven ze een vergelijkbare melding, maar bij de status opvragen (*#21#) krijg ik wel een antwoord: niets doorgeschakeld. Het lijkt me dus sterk dat het aan het toestel ligt, aangezien ik wel de status kan opvragen en MMI-codes dus wel werken.

Wat ik inmiddels aan codes heb geprobeerd:

  1. *21*0612345678#
  2. *21*0031612345678#
  3. **21*0612345678#
  4. **21*0031612345678#
  5. *61*0612345678*10# (dooschakelen bij geen gehoor, inclusief varianten 1-4)
  6. *67*0612345678# (doorschakelen bij in gesprek, inclusief varianten 1-4)

 

 


Ik heb trouwens het antwoord van 12:41 niet als antwoord aangemerkt, en het is niet het antwoord op de vraag.


Hoi Sander_r,

 

Bedankt voor de heldere info en overzicht van de stappen die je al hebt ondernomen! 

 

Ik zou graag contact met de netwerkspecialist voor je opnemen, want dit klinkt als een netwerkprobleem. Helaas zijn ze niet in het weekend aanwezig en ik kan dus pas dinsdag (maandag is het pasen) contact opnemen. 

 

Fijne paasdagen alvast! :baby_chick::rabbit:

 

Groetjes,

Tessanne

 

 


Ik heb trouwens het antwoord van 12:41 niet als antwoord aangemerkt, en het is niet het antwoord op de vraag.

@Tessanne Zoals de TS aangeeft, zou je de markering van je reactie als antwoord willen verwijderen?
Zoals je zelf al aangeeft, dit probleem is in het geheel niet opgelost en kan pas op zijn vroegst worden opgelost, zodra de netwerkspecialisten hun zegje erover hebben gedaan.


Hey RicoK,

 

Je hebt helemaal gelijk. Het is bij deze weer een openstaande vraag totdat wij het écht opgelost hebt. 

 

Groetjes,

Ouael


Hoi sander_r,

 

Vandaag heb ik contact gehad met de netwerkspecialist. Zij gaven aan dat ze zagen dat er geen voicemailbox is voor jouw nummer en dat daarom het instellen van de doorschakeling steeds mislukt. Ze hebben hiervoor een ticket aangemaakt en ze geven aan dat dit morgen hoogstwaarschijnlijk al opgelost is. Zodra ik daarover morgen een terugkoppeling van de netwerkspecialist ontvang, laat ik het hier meteen weten. 

 

Groetjes,

Tessanne


Hoi sander_r,

 

Goed nieuws, de voicemailbox is aangezet door de netwerkspecialist!

Je hoeft alleen nog maar 1233 te bellen. Om zo een welkomstboodschap in te spreken en een toegangscode aan te maken.

Daarna kun je de doorschakeling gaan instellen. :blush:

 

Groetjes,

Tessanne


Waarom is het voor een doorschakeling nodig om een voicemailbox te hebben? Ik wil mijn voicemail namelijk graag uit hebben staan. Nu zal ik mijn VM instellen, de doorschakeling instellen en de VM weer uitzetten.

Maar goed, dan kan de melding misschien beter zijn: “geen VM ingesteld” in plaats van “ongeldige MMI-code”. Dan weet je in ieder geval welke richting je zelf kunt gaan troubleshooten.


Hoi sander_r,

 

Daar heb je een punt, echter gaan wij niet over de meldingen die je hoort/ziet bij dit soort dingen.

 

Groetjes,

Daisy


De code voor doorschakelen is trouwens:

*#21*0612345678#

 


Hoi sander_r,

 

Bedankt voor het doorgeven! :)

 

Groetjes,

Tessanne


Reageer