Skip to main content
Al twee dagen krijgen mensen die mij mobiel proberen te bellen te horen dat het toestel in gesprek is en er wordt doorgeschakeld. Maar ik ben dan helemaal niet in gesprek. Ik heb dat gecontroleerd met mijn eigen vaste telefoonlijn. Wat is er aan de hand en hoe kan ik dat herstellen zodat ik weer gebeld kan worden?
Hi Bennies,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat onhandig dat de ander steeds te horen krijgt dat je in gesprek bent! Wat voor telefoon heb je? Het kan zo zijn dat de Niet Storen-functie aan staat op je toestel. Dit kun je op een Android én iPhone controleren door te gaan (op je telefoon) naar Instellingen > Niet Storen. Staat daar iets aangevinkt? Dan kun je 'm uitvinken en nogmaals jezelf bellen. Dat zou moeten helpen! De Niet Storen-functie bestaat op smartphones voor als je, nou, niet gestoord wilt worden 😉



Blijkt dat het niet te zijn? Ik heb voor de zekerheid een reset uitgevoerd op je simkaart, wat inhoudt dat ik je instellingen op netwerkniveau heb vernieuwd. Wil je je toestel uitzetten voor een kwartier en daarna weer aan doen?



Als ook dát niet de oplossing blijkt, dan wil ik je vragen om je simkaart in een andere telefoon te stoppen en andersom. Zo kunnen we erachter komen waar de kern van het probleem zich bevindt.



Laat je het me weten?



Groetjes,

Jihane
Het was even zoeken bij Instellingen. De "niet storen" functie heet op mijn oude Samsung telefoon de blokkeerstand. Die heb ik op nul gezet en ik kan nu gelukkig weer gebeld worden.
Hoi Bennies,



Ach, dat hadden wij ook even niet voorzien 🙂 Bedankt dat je dit laat weten! Dan kunnen wij dit voortaan meenemen in ons antwoord voor andere klanten die dit probleem hebben en wellicht ook een wat oudere telefoon. Goed om te zien dat het voor jou opgelost is. Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, dan zien we je graag weer terug op het forum!



Groetjes,

Angela

Reageer