.

Beantwoord

Waarom krijg ik geen sms'jes van LeasePlanBank?

  • 12 July 2016
  • 5 reacties
  • 462 Bekeken

Al diverse malen heeft de Leaseplan bank een sms berichtje naar mijn mobiel gestuurd, maar deze zijn nooit aangekomen. Andere sms-jes komen wel gewoon binnen. Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Angela 13 July 2016, 19:03

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Hier is eerder een topic aan gewijd: https://forum.simyo.nl/sms-mms-61/leaseplanbank-smss-worden-geblokkeerd-komt-dat-24774

Echter, de uitkomst is helaas niet bekend gemaakt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Gevavi,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend om te lezen dat je geen sms'jes kunt ontvangen van LeasePlanBank. Juist omdat andere sms'jes wel netjes binnenkomen. Zoals RicoK aangeeft, hebben we hier eerder een vraag over behandeld. Helaas hebben we hier geen reactie meer op terug gehad.

Natuurlijk gaan we een onderzoek plegen om achter de oorzaak te komen en hier hopelijk weer een oplossing aan te koppelen.

Heb jij de mogelijkheid om jouw simkaart eens te testen in een andere telefoon? Krijg je de sms'jes van LeasePlanBank dan wel binnen? Dit kan ons al een goed beeld geven van waar het 'm precies in zit. Daarnaast ben ik benieuwd of het nummer van de verzender een 4-cijferig nummer betreft.

Ik zie je bericht graag tegemoet.

@RicoK, heel erg bedankt voor je hulp :)

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,

Ik zal het morgen eens in een andere telefoon proberen. Hopen dat dit iets zal opleveren.

Mvg Gerard
Reputatie 7
Het is ook net wat Angela zegt. Wij Simyo gebruikers kunnen niet meedoen aan betaalde SMS diensten, zoals stemmen op bijvoorbeeld Idols of wat dan ook. Deze diensten hebben een bepaald telefoonnummer. Als LeasePlanBank ook een dergelijk lijkend telefoonnummer heeft, kan het zijn dat Simyo deze daardoor standaard blokkeert.

Dus, komt het LPB smsje van een gewoon telefoonummer of van een 'bijzonder' telefoonnummer?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Gevavi,

Hopelijk levert dat inderdaad iets op. Zo niet, dan gaan we natuurlijk naar een andere oplossing kijken.

Verder ben ook ik benieuwd naar het antwoord op de vraag van RicoK. Van wat voor nummer zou het sms'je binnen moeten komen?

@RicoK bedankt voor het meedenken!!

Groetjes,
Caspar

Reageer