Skip to main content
Hallo,



Ik heb een bundel van 16 euro en nu twee maal een rekening ver daarboven gehad, door meer bellen dan normaal.

Ik had niet door dat dat zo snel ging - is het mogelijk om een melding te ontvangen wanneer je bij de grens van je bellen/sms bundel komt.



Groet,



Kim
Hallo Kim,



Welkom op het Simyo forum.



Bij internet ontvang je wel een ik ga over mijn bundel SMS!

Bij bellen krijg je deze niet. Ik weet niet waarom deze keuze van Simyo zo is gemaakt.

Had je even niet in mijn Simyo gekeken hoe veel je al verbruikt had? Dat is een advies om de kosten normaal te houden.

Misschien ook een idee om je belbundel te verhogen zodat je geen extra hoge kosten meer krijgt.



Graag horen we van jou.
Je krijgt inderdaad alleen bij je internetbundel de 80 en 100% waarschuwing.



De reden hiervoor is omdat één minuut bellen of een sms versturen gelijk staat aan een minuut uit je bundel. Eén minuut internetten staat echter niet gelijk aan 1 MB uit de bundel. Om deze reden is het bel/sms verbruik veel beter voor je zelf te monitoren dan je internet verbruik.



Simyo heeft ook de MijnSimyo pagina en app.



Ik weet dat het verzoek om toch een waarschuwingsbericht te krijgen voor de bel/sms bundel aan de "wall of Change" hangt bij Simyo. Hierop hangen wensen en ideeën welke bestudeert worden op haalbaarheid en eventueel worden toegepast.



Gezien jouw verzoek zal Simyo jouw wens erbij hangen. Of het helpt dat weet ik niet.
Thx ik zal de app downloaden en hoog mijn beltegoed iets op. Tot nu toe ging het meestal wel goed, vandaar dat checken niet nodig was.
Hoi KimS,



Welkom op het Simyo forum! :D



Wat vervelend dat je twee keer een hoge rekening hebt ontvangen omdat je buiten je bundel hebt gebeld. Bellen buiten de bundel kost € 0,31 per minuut, vandaar dat de kosten hoog kunnen oplopen.



Het klopt dat je geen sms'je krijgt zodra je belbundel op is. Er zijn meerdere klanten die hier graag een sms'je over willen ontvangen. Dit idee is regelmatig op onze 'Wall of Change' terug te vinden. Daarom zijn we aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om dit in de toekomst wel te doen.



We sturen wel sms'jes zodra je internetbundel voor 80% of 100% verbruikt is. Zoals Raytje al aangeeft, is het bij internet veel moeilijker om in te schatten hoeveel MB's je verbruikt. Belminuten worden berekend per minuut of per sms. Hierdoor kun je zelf beter aanvoelen hoeveel je verbruikt hebt. Ook raad ik je aan om regelmatig Mijn Simyo of onze app te checken, hierop kun je ook zien hoeveel minuten je nog over hebt.



Ik zie dat je op aanraden van maikel.twinnie je belbundel hebt verhoogd. Heel goed! Nu ga je waarschijnlijk niet meer zo snel door je bundel heen :)



Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?



Groetjes,

Samantha



@ maikel.twinnie en Raytje, heel erg bedankt voor jullie hulp! 🙂


...

Het klopt dat je geen sms'je krijgt zodra je belbundel op is. Er zijn meerdere klanten die hier graag een sms'je over willen ontvangen. Dit idee is regelmatig op onze 'Wall of Change' terug te vinden. Daarom zijn we aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om dit in de toekomst wel te doen.







Doe nog maar een +1 voor die melding/sms wanneer je als gebruiker over je belminuten heen gaan.



Ik had het afgelopen maand ook (zie ik net). Op een abo van een paar euro per maand ineens voor 88 euro buiten je bundel bellen is nogal buiten verhouding. Dat bedrag is gelijk aan een half jaar onbeperkt bellen. (En ik had eerder wel eens een melding van mijn internetverbruik gehad, dus ging er daardoor vanuit dat er bij bellen ook zo'n melding was.)



Ik snap dat Simyo een commercieel bedrijf is en dat het aan de ene kant gek is om geld uit te geven aan een nieuwe feature die waarschijnlijk er voor zorgt dat er minder inkomsten zijn. Maar het zou bijdragen aan het al goede imago van Simyo: open, eerlijk en transparant.



Dus als de melding-feature toch al jullie 'Wall of Change' staat, zet er dan maar een +1 names mij achter ;)



Zelf heb ik mij abo nu uitgebreid, maar ik ben nogal vaak niet in NL en maak dus soms maanden geen gebruik van het abo en dan weer wel.



Groeten,

Jaap
Hoi Jaapp,



Oei, dat is wel vervelend zeg! Bellen buiten de bundel kost € 0,31 per minuut. Zo kan het inderdaad erg snel gaan op je factuur :(



Helaas sturen we vooralsnog geen sms'jes zodra je belminuten op zijn. Ik heb je +1 erbij geschreven 😉 We willen dit wel graag in de toekomst mogelijk maken. Hier zit echter een heel technisch proces achter. Tot die tijd kun je het beste je verbruik regelmatig bijhouden op Mijn Simyo. Zo weet je precies hoeveel belminuten je nog over hebt.



Je kunt trouwens elke maand je bundels aanpassen. Zo kun je belminuten verhogen voor de maanden dat je wel in Nederland bent, en kun je je bundels weer naar beneden bijstellen als je niet of minder in Nederland bent. Zo voorkom je abonnementskosten voor bundels die je op dat moment niet nodig hebt.



Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?



Groetjes,

Samantha

Reageer