.

Beantwoord

Waarom krijg ik geen melding als mijn belbundel bijna op is?

  • 1 April 2017
  • 6 reacties
  • 440 Bekeken

Badge
  • Beginner
  • 4 reacties
waarom heeft simyo geen mogelijkheid dat bij nadering de einde van aantal bundelminuten dat de gebruiker een alert (sms) krijgt? dit is niet nieuw in providers wereld.
icon

Beste antwoord door Ray 1 April 2017, 15:42

Bekijk originele reactie

6 reacties

Nee hoor is niet nieuw. Providers zijn verplicht om zulke waarschuwingen te geven bij één van de producten en bij Simyo is dat voor de internet Bundel. Reden is omdat je de internetbundel niet goed kan monitoren en de bel/sms bundel wel. 1 minuut internet is geen 1 MB. 1 minuut bellen of een sms sturen staat wel gelijk aan 1 minuut van de bundel. Het gebruik kun je ook monitoren met de app van Simyo.
Badge
erg jammer dat de bel en SMS geen alert voor krijg. voor maand mei heb ik een bedrag van 80 euro gepresenteerd gekregen voor extra en buiten bundel bellen. het had heel fijn was geweest als Simyo had me kunnen waarschuwen dat mijn bel bundel op is. terwijl andere manden laat ik elke keer gemiddelde 120 bel minuten liggen.
Een provider is bij wet verplicht te waarschuwen voor wat betreft data limiet. Omdat data veel sneller hoge kosten kan geven dan bij bel-sms.
Dit staat geregistreerd in de telecommunicatiewet.

Bij Simyo worden die waarschuwingssms real-time gestuurd door het netwerk van KPN. Of een provider een alert stuurt bij bel-sms verschilt per provider en is dus te zien als optioneel. Behalve MijnSimyo en de Simyo app kun je ook andere apps gebruiken als controle, maar dat hangt af van de telefoon die je hebt.

Een voorbeeld voor extra controle is de app traffic monitor.

Je zult echt zoals Ray al aangaf zelf moeten monitoren.
Badge
Dankuwel voor snelle reacties!
met MijnSimyo enSimyo app kun je alleen de overzicht bekijken voor bel bundel en krijg je geen triger/alert. klopt?
Klopt, maar houdt rekening met vertraging van gegevensverwerking door Simyo.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.radioopt.tmplus&hl=nl
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ary,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me goed voorstellen dat je ervan baalt dat je geen melding krijgt als je belbundel (bijna) op is! We doen dat inderdaad wel bij internetbundels, omdat het internetten nog een grijs gebied kan zijn. Je weet niet precies hoeveel MB's een bepaalde online activiteit verbruikt, terwijl je dat met belminuten véél makkelijker kunt bijhouden. Je kunt namelijk ook op je telefoon bijhouden hoeveel je gebeld hebt, en zelfs intuïtief gaat het makkelijker dan met MB's.

Je kunt je verbruik altijd bijhouden op Mijn Simyo, en op je toestel zelf. Als je consequent te weinig minuten hebt, kun je er ook voor kiezen om je bundel te vergroten. We hebben sinds kort een Onbeperkt Bellen bundel, dus dat is iets om over na te denken 🙂

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

@ Ray en Friesian, dank voor de hulp!

Groetjes,
Jihane

Reageer