Skip to main content
antwoord

Waarom krijg ik de melding ''Uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld''?

• August 3, 2025
  • 13 reacties
  • 50 Bekeken

Heb pas een Sim Only abonnement afgesloten met aanvraag voor overzetting met nummerbehoud: bevestiging gekregen van Simyo dat deze is goedgekeurd.  De gegevens heb ik vervolgens overgezet naar een nieuwe iPhone.

Als ik nu wil bellen krijg ik de melding: "uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld".

Bellen via Whatsapp lukt wel.

Met vriendelijke Groet, EdL

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@EdL,

Zojuist heb ik een reactie ontvangen van de technische dienst. Er bleek een blokkade te zijn bij jouw aansluiting, die is nu opgeheven. Zou je de telefoon nogmaals opnieuw kunnen opstarten? Dan zou alles moeten werken naar behoren.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy

13 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • August 3, 2025

Het bellen via whatsapp gaat waarschijnlijk via Wifi, dus daar kan je verder een conclusie uit trekken voor je simkaart.

JanD
  • Forum Expert
  • August 3, 2025

Beste ​@EdL per wanneer is je abo bij Simyo actief geworden?

• auteur
  • Beginner
  • August 3, 2025

Het bellen via whatsapp gaat waarschijnlijk via Wifi, dus daar kan je verder een conclusie uit trekken voor je simkaart.

Welke conclusie zou dit moeten zijn (ben geen expert)? 

Volgen mij moet Simyo nu een actie ondernemen zodat ik wel via de ‘normale’ manier kan bellen(?)

• auteur
  • Beginner
  • August 3, 2025

per 1 augustus

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • August 3, 2025

Welke conclusie zou dit moeten zijn (ben geen expert)? 

Volgen mij moet Simyo nu een actie ondernemen zodat ik wel via de ‘normale’ manier kan bellen(?)

Klopt.

JanD
  • Forum Expert
  • August 3, 2025

per 1 augustus

Heb je een bevestiging gehad dat je abo actief is en werkt en werkt je oude provider niet meer ​@EdL ???

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • August 4, 2025

Hoi ​@EdL,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je deze foutmelding krijgt te horen! 

Ik zie niet dat de aansluiting is geblokkeerd en dat de overstap is voltooid. Heb je de telefoon al eens opnieuw opgestart? Zo niet, dan wil ik je vragen om dit alsnog even te doen. 

Ik hoor graag van je of het hierna wel werkt naar behoren.

Bedankt voor jullie reacties!  ​@wimj12 en ​@JanD 

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • August 4, 2025

Hallo Amy,

Heb dit net gedaan. Helaas nog geen resultaat

Groeten, EdL

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • August 4, 2025

Hoi ​@EdL,

Bedankt voor je reactie. Zou je de simkaart eens in een andere telefoon kunnen testen? Zo kunnen we sneller achterhalen waar het probleem zich bevindt.

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • August 4, 2025

Hallo Amy,

Bij zetten Simyo simcard in mijn oude telefoon - waarvan abonnement is opgezegd - ook hier de melding "uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld". 

Bij zetten simcard oude telefoon naar de nieuwe telefoon geen melding. Doodse stilte.  

Mijn vorige abonnement was een zakelijk abonnement en Is nu overgezet naar een privé abonnement bij Simyo op de nieuwe telefoon. Kan het hier misschien iets mee te maken hebben?

Groeten, EdL

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • August 4, 2025

Hoi ​@EdL,

Wat vreemd! Ik heb dit even voorgelegd bij onze technische dienst. Zodra ik een reactie krijg zal ik je een terugkoppeling geven in dit topic! 

Groetjes,
Amy

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • August 4, 2025

Hoi ​@EdL,

Zojuist heb ik een reactie ontvangen van de technische dienst. Er bleek een blokkade te zijn bij jouw aansluiting, die is nu opgeheven. Zou je de telefoon nogmaals opnieuw kunnen opstarten? Dan zou alles moeten werken naar behoren.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • August 4, 2025

Hij doet het.😀 Heel erg bedankt!

Groeten, Ed