Skip to main content
Beantwoord

Waarom krijg ik de melding 'niet aangemeld bij netwerk' in het buitenland?

• January 26, 2026
  • 4 reacties
  • 39 Bekeken

Hoi,  ik zit een paar maanden voor werk in het buitenland en probeer te bellen met mijn gsm (om de sim geldig te houden). Ik krijg echter constant de melding “niet aangemeld bij netwerk”. Het heeft voorheen gewerkt, mijn Whatsapp bedrijfs berichten komen wel gewoon binnen (gekoppeld aan andere telefoon dus telnr werkt nog) en vlgs de status is mijn gsm nr actief en met voldoende saldo.

Heb gsm al 10 minuten uit gehad, sim schoongemaakt, autom aanmelden uitgezet (daar staat echter geen KPN tussen in Portugal wat wellicht het probleem is ?).

Wat kan ik nog meer doen ? Aangezien het nr vermeld staat op mijn bedrijfskaartjes is het belangrijk dat mijn gsm nr niet wordt geannuleerd en ik ben pas in maart weer terug in NL.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Miows heb je bellen en internetten in het buitenland wel aan staan in MijnSimyo?

Heb je roaming aan staan in je mobiel?

In het buitenland kom je Simyo en KPN natuurlijk niet tegen als provider en moet je (handmatig) een lokale provider kiezen.

Zo te lezen heb je een prepaid en gebruik je het toestel zakelijk.

Beter en goedkoper is dan dat om te zetten naar een abonnement bij Simyo, super goedkoop, de BTW kun je zakelijk verrekenen en de overige abokosten zijn bedrijfskosten en dus (gedeeltelijk) aftrekbaar.

Succes.

P.S. vergeet niet na e.e.a. aangepast te hebben je toestel even te herstarten bij iedere wijziging.

4 reacties

JanD
  • antwoord
  • January 26, 2026

Beste ​@Miows heb je bellen en internetten in het buitenland wel aan staan in MijnSimyo?

In het buitenland kom je Simyo en KPN natuurlijk niet tegen als provider en moet je (handmatig) een lokale provider kiezen.

Beter en goedkoper is dan dat om te zetten naar een abonnement bij Simyo, super goedkoop, de BTW kun je zakelijk verrekenen en de overige abokosten zijn bedrijfskosten en dus (gedeeltelijk) aftrekbaar.

Succes.

P.S. vergeet niet na e.e.a. aangepast te hebben je toestel even te herstarten bij iedere wijziging.

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • January 26, 2026

Hoi ​@Miows,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat bellen in het buitenland niet lukt. Ik kan me goed voorstellen dat dit vervelend is.

Je geeft aan dat je al verschillende stappen hebt geprobeerd, maar dat dit helaas niet heeft geholpen. Goed dat je dit deelt, zo kan ik gerichter met je meekijken.

Op ons forum hebben we een uitgebreid topic: Alles over Simyo in het buitenland; bereik, internet en kosten. Hierin vind je handige tips voor situaties waarin de verbinding in het buitenland niet goed werkt. Zo helpt het vaak om het netwerk op je telefoon handmatig te selecteren.

Zoals ​@JanD al aangeeft, kun je in het buitenland gebruikmaken van netwerken van lokale providers waarmee we samenwerken. Daarom zie je geen “KPN” als netwerknaam, maar de naam van de buitenlandse aanbieder.

Je kunt via de instellingen van je telefoon het netwerk handmatig selecteren via: Handmatig mobiel netwerk instellen voor Android of iOS. Je mag hierbij willekeurig een netwerk uit de lijst kiezen. Komt er geen verbinding tot stand, dan kun je gewoon een ander netwerk proberen totdat er wel verbinding is. In veel gevallen is het probleem hiermee opgelost.

Mocht je daarna nog steeds problemen ervaren, controleer dan ook even de APN-instellingen op je toestel via:  Internet handmatig instellen voor Android of iOS. Het is belangrijk dat deze correct zijn ingesteld, omdat dit vaak verbindingsproblemen kan voorkomen.

Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het gerust weten!

Groetjes,
Sedat

• auteur
  • Beginner
  • January 26, 2026

Succes.

Dat was hem Jan, dank je wel. Roaming stond aan maar wist niet dat buitenland bellen autom uitstond en dat dit via mijnsimyo moest om te verzetten.

Zojuist kunnen bellen dus mijn gsm nr is weer even veilig..

Prepaid is voldoende voor mij, het is alleen om bereikbaar te zijn. Verder doe ik alles via wifi.

Bedankt voor jullie hulp !

JanD
  • January 27, 2026

Beste ​@Miows fijn om te lezen dat mijn tips geholpen hebben.