.

Beantwoord

Waarom krijg ik de melding 'geen service'?

  • 2 October 2016
  • 3 reacties
  • 636 Bekeken

Telefoon belt niet sms't niet en mailt niet.
Links bovenin de melding ' geen service'.

Dit is uitermate teleurstellend binnen een week na activatie van de SIM kaart.

In Mijn Simyo zie ik voor deze maand volledige bundels voor bel/sms en data.
Op 20 sept aangemeld en toen is 1 cent afgeschreven, ik heb geen factuur gezien maar vraag me af of er wat mis is met de betaling.

Wordt dit herkend door anderen? Tips?
icon

Beste antwoord door Caspar 3 October 2016, 11:15

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi JorisKroon,

Welkom op 't forum.

Wat vervelend dat je de melding 'geen service' krijgt. Er is niks mis met de betaling of iets dergelijks. Je hebt inderdaad nog geen factuur gekregen, deze zul je eind deze maand ontvangen.

Ik heb je simkaart even opnieuw aangemeld op het netwerk. Dit kan wellicht de oplossing zijn. Doe even je toestel helemaal uit en aan om te kijken of het heeft geholpen.

Heeft dit niet geholpen? Probeer dan eens handmatig te zoeken naar het KPN netwerk. Dit kan je doen in de instellingen van je telefoon bij 'mobiele netwerken'.

Ik hoor graag van je wat het resultaat is!

Groetjes,
Caspar
Hallo Caspar,

Telefoon aan-uit heeft geholpen, bij het opnieuw aanzetten moest ik de SIM kaart ontgrendelen en dat was alles...
Het blijft raadselachtig waarom ie ineens ophield. Dat merkte ik trouwens midden in een heftige onweersbui en in eerste instantie dacht even dat het netwerk KPN even plat zou zijn door bliksem of iets dergelijks. Achteraf hou ik het maar op nieuwigheid en tegelijkertijd maandwissel en nog geen factuur.

Toen ik vanmorgen nog geen reactie zag dacht ik: ik bel even met een andere telefoon. Op Mijn-Simyo kom ik alleen 1200 als telefoonnummer tegen dat ik met de Sim-yo telefoon kan bellen.

Ik stel voor dat bij de optie ' bel ons' ook een nummer komt te staan dat je kan bellen vanaf een ander toestel dan dat met je Sim-yo SIM kaart.

groeten, Joris
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Joriskroon,

Ik ben blij dat het probleem is opgelost! Ik snap dat het vervelend is en vooral omdat het raadselachtig is waarom het opeens niet meer werkte. Helaas kunnen wij er ook niet meer achter komen waar het aan heeft gelegen. Waarschijnlijk een kleine storing tussen de simkaart en het netwerk.

Verder is dat een goed advies! Ik zal het doorgeven, Joris! Enorm bedankt voor je feedback.

Groetjes,
Ilias

Reageer