Skip to main content

.

Ik heb sinds eergisteren een nieuwe mobiel (Wileyfox Swift), lijkt me prima telefoon, gloedjenieuw, maar vandaag is er blijkbaar iets met die telefoon óf met het netwerk... (of allebei?)

Gisteren ging bellen met mijn mobiel wel prima en klonk ik goed en duidelijk, vandaag was drama. Andere partij hoort mij hortend en stotend en verstaat mij amper. Ik hoor de ander luid en duidelijk.



Waar kan het aan liggen?

Ik baal er enorm van, dacht een supertoestel te hebben en nu dit...
Hoi Anouk72,



Wat vervelend dat het bellen niet soepel gaat met je gloednieuwe toestel.



We gaan er alles aan doen om dit op te lossen. Ik heb een reset uitgevoerd op je simkaart. Om te kijken of dit heeft geholpen zul je je toestel uit en aan moeten zetten. Verder ben ik benieuwd naar het volgende. Heb je dit probleem ook gehad met je oude telefoon? En heb je dit probleem alleen op bepaalde locaties of heb je het overal gehad?



Ik hoor graag van je!



Groetjes,

Caspar
Hoi Caspar,



Bedankt voor je reactie! Vrijdagmiddag kon ik zelfs de telefoon niet beantwoorden en datzelfde nummer niet terugbellen én kreeg ik een foutmelding op mijn nieuwe toestel: Iets met 'no dialer' ofzo. Met een ander toestel heb ik toen maar dat nummer teruggebeld en dat ging goed. Ik denk dus dat het echt iets met mijn nieuwe toestel was en heb het meteen terug naar fabrieksinstellingen gedaan, in doos gestopt en ga het morgen terugsturen. Ik denk niet dat je een dergelijke foutmelding krijgt als het aan de simkaart ligt? En als het aan de simkaart lag: ik heb deze in mijn oude toestel vrijdagmiddag nog gebruikt...

De klachten met mijn oude toestel waren dat het (weer, zie eerder forumberichtje van mij) altijd even duurde voor de ander mij hoorde. Ik moest dus twee keer mijn naam zeggen...

Mijn moeder klaagde wel vaker over kraken in de lijn, maar dat was ook op ons vaste netwerk (waardoor we nu alleen nog maar mobiel hebben). Zij woont in Noord-Holland, wij in Twente. Maar ze zei dat ze dat alleen met mij had.



Ik weet trouwens niet of ik het alleen thuis had of ook elders. Ik bel niet enorm veel vanuit andere plaatsen, omdat ik vooral veel thuis ben (behalve dit weekend).



Ik zal voor de zekerheid mijn oude toestel nu ook even uit en weer aan zetten.



Groetjes,

Anouk
Hoi Anouk72,



Ah, wat ontzettend jammer dat jouw nieuwe telefoon niet goed blijkt te werken 😞 Ik kan me voorstellen dat je hier fiks van baalt. Mijn collega Caspar heeft jouw simkaart een reset gegeven. Ik ben erg benieuwd of je simkaart nu wel werkt zoals het hoort te werken in je oude telefoon.



Is dit niet het geval, dan wil ik inderdaad graag weten of je eventueel op andere locaties wel goed kunt bellen. We kunnen dan namelijk de netwerkspecialist van KPN bellen om na te gaan of er iets aan de hand is bij je thuis. Heb je het op meerdere locaties, dan kunnen we ook nog overgaan tot het vervangen van jouw simkaart. Wie weet dat dit helpt :)



Houd je ons op de hoogte?



Groetjes,

Angela
Hoi Angela,

De simkaart werkt in mijn oude toestel prima. Ik heb gisteren op plaats x in huis eerst met mijn nieuwe toestel gebeld (onverstaanbaar, net alsof ik vanuit badkuip - onder water - belde, aldus mijn man). Vervolgens op precies dezelfde plaats weer met mijn oude toestel gebeld en toen klonk het volgens hem alsof ik naast hem stond.

Ik ga het in de gaten houden, want ik had de afgelopen weken tóch weer die vertraging bij het opnemen (zie ander topic van mij) en in de bijkeuken viel verbinding weg. Maar ja, misschien heeft reset hier ook wel bij geholpen??



Hoe dan ook heb ik gistermiddag mijn nieuwe toestel retour gestuurd. Nu nog bedenken of ik eenzelfde toestel neem of toch een ander. Het leek me zo'n leuk toestel...



Groetjes,

Anouk
Hoi Anouk,



Goed dat je eerst het een en ander getest hebt voordat je de beslissing hebt gemaakt om je telefoon terug te sturen. Ik hoop dat je toch snel weer een leuke telefoon kunt vinden!



Ik raad je aan om het even in de gaten te houden de aankomende tijd met je oude telefoon. Merk je dat de reset niet heeft geholpen, laat het dan even weten. We kunnen altijd nog even contact opnemen met de netwerkspecialist van KPN. Het zou dan wel fijn zijn als je wat locaties hebt waar dit voorkomt. Is het op 1 locatie, dan kan het netwerk gerelateerd zijn. In het geval van meerdere locaties, is het vaak een telefoon of simkaart probleem.



Houd je ons op de hoogte?



Groetjes,

Angela

Reageer