Skip to main content

.

Ik heb een paypal account aangemaakt en wil deze koppelen aan mijn mobiele nummer.

Paypal heeft die mogelijkheid en stuurt jou dan een bevestigings code.

Ik heb meerdere keren dat geprobeerd, maar de sms komt niet binnen.

Het is een sms uit het buitenland, maar dat gaat normaal gesproken prima.

Paypal geeft als reactie dat de sms-jes mogelijk tegen worden gehouden door de provider.

Zijn er mensen met een gelijk probleem?



Groetsels Carel
Ja ik had dit probleem in het verleden. Niet met Paypal maar met sms'jes van de ING bank die ik hier in de UK maar niet kon ontvangen. Het is inmiddels opgelost maar ik kan je niet vertellen hoe. Toen het probleem speelde konden zowel de afzender (ING) als mijn mobiele provider hier niets bijzonders in hun systemen ontdekken. Maar op miraculeuze wijze werkt het nu weer een jaar of wat. Het blijkt dat het internationale sms verkeer behoorlijk onbetrouwbaar is. Sorry dat ik geen oplossing kan bieden.
Hoi groetsels,



Erg vervelend dat je je nummer niet kunt valideren.



Ik heb het met mijn eigen aansluiting geprobeerd, krijg ook geen sms'je binnen. Ook niet als ik een een niet-Simyo nummer opgeef.

Net even contact opgenomen met Paypal. Zijn op de hoogte van deze klachten. Het zou ook bij meerdere provider spelen. Verwachting is dat het binnen enkele weken is opgelost.



Dat jouw en mijn nummer nu niet gevalideerd zijn zou geen probleem zijn. De verwachting van Paypal is dat ze over een aantal maanden pas gaan werken met mobiel nummers als een extra check.



Ik kreeg het advies om over een week of twee opnieuw te proberen via 'Mijn Profiel'.
Sorry dat ik deze thread terug uit het graf haal. Maar ik ervaar op dit moment hetzelfde probleem en kan geen oplossing vinden. Oh ja en PayPal reageert niet.. Ik had mijn telefoonnummer al een tijdje op mijn account ingesteld maar nu eventjes opnieuw gewijzigd in de hoop dat ik een SMSje krijg. Maar ik krijg geen SMS en geen optie om een verificatie te sturen. Zowel als op de app en als op de PC zie ik geen mogelijkheid om mijn nummer op een andere manier te verifiëren. Sterker nog, ik kan nergens de verificatie laten versturen. Als ik op de mijn "overview" kijk geeft PP wel aan dat mijn telefoonnummer nog geen verificatie heeft, als ik hier op klikt brengt hij mij naar de algemene settings waar ik alleen een optie krijg om mijn nummer te wijzigen..



Alvast bedankt
Bij mij is het inmiddels wel gelukt.

Via Instellingen - Rekening - Telefoon

Daar kan je een telefoonnummer toevoegen. Als reactie op het toevoegen heb ik een sms gekregen.

Suc6.
Hoi SeePeeYou,



Omdat ik geen expert ben in het gebruik van PayPal, ben ik erg blij dat groetsels zo snel heeft gereageerd 🙂. Kun je ons laten weten of zijn werkwijze je heeft geholpen bij het oplossen hiervan?



Groetjes, Tiury
Helaas komen de SMS'jes van PayPal bij mij ook nog steeds niet aan. Zojuist m'n nummer verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar helaas werkt dat ook niet.



Oplossing binnen een paar weken is dus jammer genoeg een paar jaar geworden. Jammer.
Hoi RvdE,



Welkom op het Simyo forum!



Balen dat de sms'jes van Paypal niet aankomen, dat is niet zo handig. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie geen gekke dingen op je aansluiting. Ontvang je verder wel gewoon andere sms'jes? Mocht dat wel zo zijn, adviseer ik je even contact op te nemen met PayPal. Ze zijn op meerdere kanalen beschikbaar, zie hier.



Groetjes,

Daisy
Hi Daisy,



Andere SMS'jes komen prima aan, dus ik zal PayPal contacten.



Bedankt voor je reactie.



Groetjes,

Ralf
Heb je je nummer bij Paypal goed ingevoerd?

Dus +316 12345678



Alle andere shortcuts zijn niet goed.
Hoi RvdE,



Laat je ons nog even weten of Paypal een oplossing had? 😀



Groetjes,



Kevin

Ook anno dec. 2020 blijkt het nog steeds niet te zijn opgelost. Heb eSim kaart laten resetten. Maar ook dan werkt het dus niet. En zo word je van het kastje naar de muur gestuurd. Had ik Paypal eindelijk bereikt, die sturen je weer naar Simyo en Simyo stuurt je weer naar het onbereikbare Paypal. Gevolg Paypal niet te gebruiken.

 


Ook anno dec. 2020 blijkt het nog steeds niet te zijn opgelost. Heb eSim kaart laten resetten. Maar ook dan werkt het dus niet. En zo word je van het kastje naar de muur gestuurd. Had ik Paypal eindelijk bereikt, die sturen je weer naar Simyo en Simyo stuurt je weer naar het onbereikbare Paypal. Gevolg Paypal niet te gebruiken.

 

@Dibbes Hoe vul jij je nummer in? als 06 of +316?

Het probleem kan ook bij Paypal liggen aangezien zij al vaker dit soort issues blijken te hebben. 


Kan ik niet meer controleren, omdat ik niet kan inloggen. Daarvoor heb ik de beveiligingscode nodig, die ik dus niet ontvang.

 


Hoi Dibbes,

 

Ontvang je wel andere (verificatie) sms'jes? Dan lijkt het probleem namelijk eerder bij Paypal te liggen. Ik heb namelijk ook een soort gelijk probleem gehad, ik was geregistreerd met mijn oude mailadres die was gehackt. Dus ik kon niet meer inloggen bij paypal, en dus ook niet meer iets wijzigen of aanpassen. Toen heb ik geprobeerd een nieuw paypal account aan te maken maar dat kon niet omdat mijn bankrekening al gekoppeld was, in ieder geval niet een top systeem. Bied Paypal geen andere mogelijkheid tot verificatie?

 

Groetjes,

Daisy


Zolang ik geen beveiligingscode heb, is Paypal onbereikbaar.

 


Hoi Dibbes, 

 

Zojuist heb ik contact opgenomen met de Netwerkspecialist om na te gaan of ze iets van deze issue afweten. Ze geven aan dat de sms'jes helemaal niet worden tegengehouden door de provider, maar dat het probleem vaak te vinden is in de telefoon zelf. Het komt namelijk vaker voor dat PayPal (of bijvoorbeeld de bank) in de telefoon zelf geblokkeerd staat, hoe dit precies kan laten ze in het midden.

 

Wat ik je dus wil aanraden, is om in jouw telefoon naar de berichten app te gaan en daar het menu te openen. Daar vind je (bij de meeste telefoons) een mapje spam en geblokkeerd en in die map moet te zien zijn of er sms’jes van PayPal zijn binnengekomen. Vervolgens kun je PayPal dan deblokkeren en zouden de sms’jes weer binnen moeten komen.

 

Ik hoor graag van je of dit heeft geholpen! 

 

Groetjes,

Tessanne 


In berichten vind ik nu in de prullenbak 2 berichten van Paypal met code. Echter geen idee hoe die daar terecht gekomen zijn. . Geen mapje spam gevonden. Geen geblokkeerde apps. Kom dus wel dichterbij. Vandaag nogmaals op computer en telefoon ingelogd bij Paypal, maar geen nieuwe code in prullenbak berichten app. Maar nog steeds niet ingelogd.


@Dibbes

Staat Paypal misschien in de telefoon bij geblokkeerde contacten?
Dan ontvang je nl. van dat contact ook geen sms.

@Tessanne Had het daar trouwens ook al over.

 


Nee  niet bi jgeblokkeerde contacten. Maar ik zie bij verschillende providers zelfde probleem in hun fora.


Hoi Dibbes,

 

Jammer dat je het probleem nog niet hebt gevonden, ik zou graag wat voor je willen doen maar zoals Tessanne aangaf is er niks op het netwerk waardoor het word tegen gehouden. Ook ervaar je verder geen andere problemen waardoor het geen simkaart probleem zou moeten zijn. In mijn persoonlijke optiek lijkt het wel alsof het probleem eerder bij PayPal ligt, omdat meerdere mensen (met verschillende) provider hier last van hebben. Hou je ons op de hoogte?

 

Fijne feestdagen!🎄🎅

 

Groetjes,

Daisy


Oké, vervelend probleem.

Wanneer dit zich voordoet bij verschillende providers, dan zou je zeggen dat het probleem bij PayPal ligt. Daar wordt het niet makkelijker van😩


Reageer