Skip to main content

.

Hoi,

Ik heb een probleem dat als 1 specifiek nummer (een vast nummer, niet anoniem) mij probeert te bellen zij mij niet kunnen bereiken, Bij mij gaat dan de telefoon ook niet over, maar ik krijg wel 4 of 5 meldingen tegelijkertijd van een gemiste oproep.

De andere kant geeft aan een in gesprek toon te krijgen.

Ik heb mijn telefoon (Android) al eens gereset, en het nummer is voor zover ik kan zien niet geblokkeerd. Maar het probleem blijft bestaan.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Hier heb ik ook last van. Ik moet hier verder induiken, maar als het lokale ziekenhuis me belt krijg ik bericht van een gemiste oproep.

De garage kan me gewoon bellen. In beide gevallen niet anoniem.


Dan hebben we 1 overeenkomst, het heeft iets met zorg te maken, want bij mij is het de huisarts. Maar een heel vervelend probleem.


Als het hiermee te maken heeft dan zou je verwachten dat meer mensen, wellicht via een andere weg, hebben gemeld.

 


@Patrick76 @wimj12 Dit probleem is erg vervelend en steekt met enige regelmaat de kop op. Ik weet niet precies (meer) wat Simyo er dan aan doet, maar er kan wel iets aan gedaan worden.

Een Moderator ( @Amy / @Roeqajja ) zal dit oppakken.


Dank voor je toevoeging.


Ik weet dat dit Al drie keer voorbij gekomen is, althans iets vergelijkbaars.

twee keer bleek een nieuwe simkaart de oplossing te zijn en bij de derde keer is nooit meer gecommuniceerd wat de oplossing was.


Ik wacht de moderators af.


@Ron H Ja, mij staan ook meerdere gevallen voor de geest.

Wat je aanhaalt wat betreft het niet weten van een oplossing is exact de reden waarom ik het gebruik van PB's, PM's etc afkeur.


Dan wacht ik even af wat de moderators zeggen. 


Begin dan maar met een kruistest heren je krijgt niet zomaar een nieuwe   Protocol 😉


Ja, maar het ziekenhuis gaan vragen of ze mij willen bellen is ook lastig.


@RicoK @Ron H 

Hebben jullie een verwijzing naar een topic op dit forum waar een nieuwe sim hielp?

 

Voor de mods: het probleem nummer is niet het nummer waarmee ik hier post, maar mijn andere abonnement.


@wimj12 Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar niet het/een bericht kunnen vinden, waarnaar ik zou kunnen verwijzen.

Dit gezegd hebbende ben ik gaan twijfelen…….

@Patrick76 Zoals @Ron H aangeeft, dit zal een Moderator ( @Amy / @Roeqajja ) ook gaan voorstellen, al dan niet in een privebericht, een kruistest zou helpen om te kunnen zien waar het euvel zou kunnen liggen. Met een kruistest stop je je simkaart in een andere telefoon vice versa.


Ik verwacht dat een reset van de simkaart geprobeerd wordt als oplossing. 


Hoi @Patrick76,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je niet gebeld kan worden door jouw huisarts! Ik zie dat @Ron H al als tip een kruistest heeft aangegeven. Bedankt voor de tip! Ik zou graag willen weten of dit is gelukt en welk effect de kuistest heeft gehad. @wimj12 Wat opvallend dat jij ook geen telefoontjes uit deze categorie kan ontvangen! Ik wil jullie beide vragen om mij een privébericht te sturen zodat ik een reset kan uitvoeren op de simkaart. Mocht de reset niet helpen dan zal ik even contact opnemen met de Netwerk Specialist. 

Bedankt voor jullie reacties en het meedenken @RicoK en @Friesian

Groetjes,
Amy


Aan beide laat nog even weten wat uiteindelijk de oplossing is geweest.

de topics waar ik over sprak kan ik niet vinden met voice over is dit heel lastig, maar ik heb een vrij goed geheugen 😆


Doe ik. 


Doe ik


Vooralsnog heeft het resetten van de simkaart het probleem niet opgelost. Ik heb dit teruggemeld en wacht de volgende stap(pen) af.


Vooralsnog heeft het resetten van de simkaart het probleem niet opgelost. Ik heb dit teruggemeld en wacht de volgende stap(pen) af.

Jammer! 😥


Het probleem is opgelost. Het zat ik het feit dat ik bellen via 4g (VoLTE) had aanstaan. Na het uitschakelen hiervan kan ik weer door mijn doctor gebeld worden.

 

Ik heb wel nog de vraag gesteld hoe dit zou kunnen.


En dat geldt ook voor mij. Alleen kan ik Volte niet uitzetten in de Gui, maar alleen door 4g als geheel uit te zetten.

@Amy gaat nu regelen dat Volte op een andere manier wordt uitgezet. Verder wil ik net als Patrick weten hoe dit kan.


Ben benieuwd 🤨


We hebben het in Volte discussies in het verleden wel eens gehad over Volte in combinatie met niet op de Nederlandse markt gerichte toestellen (Grijze import). Ik heb een toestel van BelSimpel (vermoedelijk Bulgaars). Patrick heeft ook een Belsimpel toestel. 

Belsimpel levert inderdaad toestellen die uit een ander land kunnen komen. Geen idee of dit met ons probleem te maken heeft, maar opvallend is het wel.


Hi @wimj12  en @Patrick76,

Zojuist heb ik contact opgenomen met de Netwerkspecialisten. Zij hebben mij verteld dat de reden waarom jullie niet gebeld zouden kunnen worden door de huisarts/het ziekenhuis zodra de VoLTE aan staat onbekend is. Hiervoor zou er een onderzoek gestart moeten worden en zelfs dan is er mij aangegeven dat zij mij hier niet gegarandeerd een antwoord op kunnen geven. Het zou namelijk ook nog kunnen dat er wellicht iets niet goed staat ingesteld op het nummer van de huisarts/ziekenhuis. Het blijft dus een beetje een raadsel waarom je alleen gebeld kunt worden door de nummers zodra de VoLTE uit staat.

Het spijt me dat ik hier geen concreter antwoord op heb!

Groetjes,
Roeqajja


Reageer