Skip to main content
Het lukt mij nog steeds niet om contact met Nederland op te nemen vanuit Bali/Indonesie. De instelling on Mijn Simyo heb ik gewijzigd in Bellen vanuit buitenland. Misschien heeft iemand een briljant. Bellen vanuit Nederland lukt wel.
Heb je ook (data) roaming aan staan op je telefoon? Handmatig gezocht naar een netwerk?
Bedankt voor je reactie echter roaming staat aan en als netwerk kan ik alleen indosatooredoo-simyo instellen of automatisch
Dat is volgens mij wel één van de grootste providers. En aangezien er -Simyo bij staat betekend het dat je daarmee wel kan verbinden. Het niet kunnen bellen kan een lokaal probleem zijn of Simyo hier moet even je verbinding resetten. Voor dat laatste moet je dan even geduld hebben.
Hi Vindor,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat onhandig dat je vanuit Indonesië niet kunt bellen! 😞 Ik heb je aansluiting in gekeken, en ik zie inderdaad dat jij de buitenlandoptie netjes aan hebt staan. Ik heb 'm toch meteen een reset gegeven, waarmee ik eventuele verstoringen uit de verbinding haal. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk werkt alles dan wel weer!



Wil je anders je simkaart in een ander toestel plaatsen en andersom? Op die manier kun je erachter komen waar de kern van het probleem zich precies bevindt: bij de simkaart of bij het toestel. Laat je me weten wat daaruit blijkt?



Hou je ons op de hoogte?



@ Raytje, dankjewel voor je hulp!!



Groetjes,

Jihane
Ik probeer al de hele week te bellen naar Nederland. In Mijn Simyo staat de knop omgesteld naar het buitenland. Als provider staat Indosat-simyo ingesteld en is roamen toegestaan. Vanuit Nederland ben ik bereikbaar echter als ik naar Holland bel krijg ik drie toontjes en verder niets. Mijn simkaart heb ik enige uren uit mijn telefoon gehaald echter dit alles helpt niets. Ook mijn vrouw heeft hetzelfde probleem. Kan het misschien aan SIMYO zelf liggen?
Bellen naar Nederland doe je met 0031 en dan telefoonnummer zonder de eerste 0? of met +31?



Voorbeeld 0031206123456 of +31206123456
Hoi vindor,



Wat vervelend dat je nog steeds niet naar Nederland kunt bellen!



Om dit probleem voor je te verhelpen, heb ik voor de zekerheid je simkaart gereset. Hetzelfde heb ik voor je vrouw gedaan. De optie 'Bellen in en naar het buitenland is ook voor haar gereset. Kun je nogmaals proberen de telefoons uit- en aan te zetten? Hopelijk wordt het probleem hiermee verholpen.



Wat Raytje aangeeft is een goede tip. Kun je controleren of het netnummer goed is ingesteld?



@ Raytje, bedankt voor de tip!



Groetjes,

Asma

Reageer