Ik heb alle in de app en website genoemde mogelijkheden geprobeerd, maar het lukt me niet om in het buitenland (Duitsland, Thuringen) te bellen. (De telefoon is een Android) Ik zie wel een aantal netwerken, maar als ik er een kies dan verschijnt de melding: kan niet registereren op het netwerk. Beschikbare netwerken:Telekom.de O2 - de Vodafone.de
Mijn partner heeft een Iphone, ook met simyo, en daarmee lukt het wel. Zien jullie nog een mogelijkheid dit op te lossen. Nogmaals, de voor de hand liggende oplossingen heb ik al geprobeerd (telefoon uit en weer aan e.d.) dus dat hoef ik niet niet nog een keer te horen. Graag een echte oplossing. Alvast bedankt Tjepke de Vries
Bladzijde 1 / 1
Beste Tjepke,
Heel vervelend, dat je geen gebruik kunt maken van je Simyo aansluiting in Duitsland, terwijl je dat terecht wel graag wilt, want je neemt je smartphone niet voor niets mee op vakantie.
Ook is het dan extra frustrerend, als je weet dat je partner wel kan bellen met zijn Simyo.
Om te beginnen, maakt het tegenwoordig niets meer uit op welk buitenlands netwerk je geregistreerd staat, je kiest gewoon het netwerk met de beste dekking op de locatie waar je bent.
In Duitsland heeft Telekom de beste 3G en 4G dekking, gevolgd door Vodafone.
In het buitenland kun je alleen met een sim only abonnement, gebruik maken van het 4G netwerk.
Bij prepaid kun je internetten via het 3G netwerk.
Ik ga je zeker niet meer vragen, om je smartphone weer aan en uit te zetten, want dat heb je inmiddels al gedaan en heeft niets opgeleverd.
In het volgende blog, wordt haarfijn uitgelegd (met daarbij bijgevoegde filmpjes) wat je moet doen, als je niet kunt registreren op een buitenlands netwerk.
Lees dit rustig en goed door, en bekijk eventueel de uitleg via de bijgevoegde filmpjes.
Volg de aanwijzingen op, in jouw geval dus voor Android toestellen.
Hier de link: Kan niet bellen en internetten in het buitenland, wat nu?
Heb je alles opgevolgd wat in deze blog wordt verteld, en kun je nog steeds niet bellen en internetten in Duitsland, laat het dan weten.
Dan kan een moderator (samen met een netwerkspecialist) kijken naar je aansluiting.
Maar de kans is ook aanwezig, dat je door middel van het blog, weer kunt bellen.
Dus laat het even weten!
Groetjes,
Michel
Heel vervelend, dat je geen gebruik kunt maken van je Simyo aansluiting in Duitsland, terwijl je dat terecht wel graag wilt, want je neemt je smartphone niet voor niets mee op vakantie.
Ook is het dan extra frustrerend, als je weet dat je partner wel kan bellen met zijn Simyo.
Om te beginnen, maakt het tegenwoordig niets meer uit op welk buitenlands netwerk je geregistreerd staat, je kiest gewoon het netwerk met de beste dekking op de locatie waar je bent.
In Duitsland heeft Telekom de beste 3G en 4G dekking, gevolgd door Vodafone.
In het buitenland kun je alleen met een sim only abonnement, gebruik maken van het 4G netwerk.
Bij prepaid kun je internetten via het 3G netwerk.
Ik ga je zeker niet meer vragen, om je smartphone weer aan en uit te zetten, want dat heb je inmiddels al gedaan en heeft niets opgeleverd.
In het volgende blog, wordt haarfijn uitgelegd (met daarbij bijgevoegde filmpjes) wat je moet doen, als je niet kunt registreren op een buitenlands netwerk.
Lees dit rustig en goed door, en bekijk eventueel de uitleg via de bijgevoegde filmpjes.
Volg de aanwijzingen op, in jouw geval dus voor Android toestellen.
Hier de link: Kan niet bellen en internetten in het buitenland, wat nu?
Heb je alles opgevolgd wat in deze blog wordt verteld, en kun je nog steeds niet bellen en internetten in Duitsland, laat het dan weten.
Dan kan een moderator (samen met een netwerkspecialist) kijken naar je aansluiting.
Maar de kans is ook aanwezig, dat je door middel van het blog, weer kunt bellen.
Dus laat het even weten!
Groetjes,
Michel
Hoi Tjepke,
Welkom op het Simyo Forum!
Wat onhandig dat je niet kunt bellen in Duitsland! MichelD72 heeft je al goed op weg geholpen! Jammer genoeg zie ik nog geen aanmelding op het netwerk in het buitenland. Misschien heb je zijn reactie natuurlijk nog niet gelezen.
Ik heb je aansluiting even bekeken en ik zie dat er een hoop wijzigingen gedaan zijn via Mijn Simyo gisteren. Voor de zekerheid ga ik alles dus even opnieuw voor je instellen. Zou jij wanneer je dit leest even je toestel opnieuw op willen starten? Hopelijk werkt het dan meteen! Zo niet, loop dan de stappen in de doorgestuurde blog even door!
Houd je ons op de hoogte? MichelD72, bedankt voor de hulp!
Groetjes,
Kevin
Welkom op het Simyo Forum!
Wat onhandig dat je niet kunt bellen in Duitsland! MichelD72 heeft je al goed op weg geholpen! Jammer genoeg zie ik nog geen aanmelding op het netwerk in het buitenland. Misschien heb je zijn reactie natuurlijk nog niet gelezen.
Ik heb je aansluiting even bekeken en ik zie dat er een hoop wijzigingen gedaan zijn via Mijn Simyo gisteren. Voor de zekerheid ga ik alles dus even opnieuw voor je instellen. Zou jij wanneer je dit leest even je toestel opnieuw op willen starten? Hopelijk werkt het dan meteen! Zo niet, loop dan de stappen in de doorgestuurde blog even door!
Houd je ons op de hoogte? MichelD72, bedankt voor de hulp!
Groetjes,
Kevin
Hoi Michel en hoi Kevin,
Bedank voor de reacties en bedankt voor de hulp. Ik heb gisteren inderdaad via 'mijn Simyo' een paar keer 'bellen van en naar buitenland' en zo uit een weer aangezet en tussen door de telefoon steeds opnieuw opgestart, in de hoop dat dit iets zou oplossen. Dat heeft niet gewerkt.
Zoals gevraagd heb ik zojuist de telefoon even opnieuw opgestart en heb uitstekend kunnen bellen!
Ik ben benieuwd waar het aan heeft gelegen.
Nogmaals bedankt.
M.v.g Tjepke de Vries
Bedank voor de reacties en bedankt voor de hulp. Ik heb gisteren inderdaad via 'mijn Simyo' een paar keer 'bellen van en naar buitenland' en zo uit een weer aangezet en tussen door de telefoon steeds opnieuw opgestart, in de hoop dat dit iets zou oplossen. Dat heeft niet gewerkt.
Zoals gevraagd heb ik zojuist de telefoon even opnieuw opgestart en heb uitstekend kunnen bellen!
Ik ben benieuwd waar het aan heeft gelegen.
Nogmaals bedankt.
M.v.g Tjepke de Vries
Hoi Tjepke,
Ik kan helaas ook niet terug zien wat precies het probleem geweest is. Helaas kan er in de systemen weleens iets mis gaan wanneer je in het buitenland bent. Fijn dat nu alles in ieder geval weer werkt!
Groetjes,
Kevin
Ik kan helaas ook niet terug zien wat precies het probleem geweest is. Helaas kan er in de systemen weleens iets mis gaan wanneer je in het buitenland bent. Fijn dat nu alles in ieder geval weer werkt!
Groetjes,
Kevin
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.