.

Beantwoord

Waarom kan ik niet meer gebeld worden?

  • 11 January 2015
  • 8 reacties
  • 968 Bekeken

Badge
Hallo !
Zojuist ivm aanschaf Huawei Ascend Y330 de nieuwe SIM-kaart geactiveerd en wat blijkt ? Inkomende telefoontjes gaan direct naar de voicemail, zonder dat telefoon eenmaal overgaat.
Uit- en aanzetten ? Geprobeerd, geen resultaat.
Uitzetten, kwartier wachten en aanzetten ? Geprobeerd, geen resultaat.
SIM-kaart eruit en in andere telefoon gedaan ? Geprobeerd en ja, dan komen wel gesprekken normaal binnen.

Wat te doen om dit zo snel mogelijk op te lossen ??
icon

Beste antwoord door Ernst 12 January 2015, 16:28

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi datbegintlekkerzo, welkom op het Simyo forum :)

Ik heb je topic even in het subforum Bellen gezet. Dan is het iets overzichtelijker voor andere forumgebruikers met eenzelfde vraag.

Heb je het volgende icoontje in beeld?
http://i59.tinypic.com/2ptb33a.png
Als ik dit zo lees lijkt het erop dat je telefoon op de 'niet storen' modus staat. Kun je eens kijken bij 'Geluid' en dan bij 'Niet storen?'
Als dat niet werkt zou je kunnen proberen te 'bellen' naar ##002#. Op die manier zet je alle actieve doorschakelingen uit.

Hopelijk is dit wat je zoekt. Kun je laten weten of dit geholpen heeft?
Badge
Hallo Ernst, dank voor je reactie. Allebei geprobeerd, nog steeds niets...
Ik las laatst in een andere post dat er een tovenaar rondloopt bij jullie die bekend is met dit probleem?
Badge
Een halve dag met de servicedesk aan de lijn gezeten.... Ik heb het ermee gehad, de telefoon gaat retour afzender (Simyo).
Reputatie 3
Badge +9
Heeft deze niet twee sim sloten? en zit hij in de verkeerde.

Of ik vergis me met het type toestel...is dat zo dan alvast excuses hiervoor.
Nee deze heeft net als de de Y300 enkel sim.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi datbegintlekkerzo,

Jammer om te horen dat de tips van -Ernst en van de klantenservice niet geholpen hebben.

De simkaart helemaal actief op het netwerk. Ik zie ook dat je er gebruik van maakt, waarschijnlijk nog met je oude toestel.

Heb je al geprobeerd om het netwerk handmatig te selecteren?

Als je met de Huawei nog steeds geen netwerk hebt, hoor ik graag van je wat er gebeurt met een andere simkaart in het toestel. Dan kunnen we verder op onderzoek.

Heb je het toestel nog in bezit? Of is het inmiddels al retour gestuurd naar ons?
Ik vermoed dat het een fout in het toestel is als ik dit zo lees. 
Reputatie 3
Badge +7
@Raytje, het zal inderdaad waarschijnlijk een instelling in het toestel zijn. @datbegintlekkerzo, dat is de reden dat Ali vraagt om een andere simkaart in het toestel te testen. Dit gaat natuurlijk alleen als je het toestel nog in je bezit hebt;)

Kun je laten weten of wij je nog kunnen helpen?

Reageer