Mijn dochter heeft, waarschijnlijk na de laatste iPhone-update, een probleem met bellen. Als ze belt krijgt ze een gesproken melding dat het nummer buiten gebruik is. Ze kan wel gebeld worden. Als ze haar telefoon opnieuw opstart kan ze weer een poosje bellen, maar na verloop van tijd niet meer en dan moet ze weer opnieuw opstarten.
Vanmiddag hebben we de klantenservice gebeld en die hebben de simkaart gereset, maar nog steeds doet dit probleem zich voor. Ze heeft op advies haar telefoon toen na 10 minuten herstart met een soft reset van de telefoon.
We kregen als tip de simkaart te testen in een andere telefoon, maar zij is de enige micro-simkaartgebruikster in het gezin. En bovendien, als ze de kaart in een ander toestel doet, zou ze dat andere toestel ook een paar uur moeten lenen om te kijken of het probleem zich dan weer voordoet. Want na een herstart werkt het steeds weer een poosje.
Wat moeten we nu doen?
Bladzijde 1 / 1
De belproblemen nemen alleen maar toe. Ook na herstart kan ze nu nauwelijks nog bellen.
Ik kan haar nu ook niet meer bellen. Een gesproken melding dat het nummer niet bereikbaar is. :((
Probeer eens een factory reset oftewel terugzetten naar fabrieksinstelling, zorg wel voor een back-up. Helpt dat niet kan het een hardware probleem zijn.
Wij gaan vanmiddag naar een telefoonwinkel voor hulp.
Hi Sandra,
Wat ontzettend vervelend dat je dochter niet kan bellen - en dat het steeds slechter wordt! Ik heb de aansluiting erbij gepakt, maar ik kan niet vinden dat er contact is geweest met de klantenservice hierover. Dat kan betekenen dat jullie allebei Simyo klanten zijn, en dat zij een ander nummer heeft 😉 Ik wil daar met alle liefde naar kijken, maar wil je haar 06-nummer naar me toesturen via een privébericht? Dan kan ik haar aansluiting tevoorschijn halen.
Ik ben heel benieuwd naar wat de telefoonwinkel hiervan maakt! Als het goed is, kun je daar de simkaart in een andere telefoon stoppen om het uit te testen. Zeker nu je zegt dat het in haar huidige telefoon al heel snel mis gaat, is dat makkelijker te toetsen.
Hou je ons op de hoogte?
@ Friesian, dankjewel voor je hulp!
Groetjes,
Jihane
Wat ontzettend vervelend dat je dochter niet kan bellen - en dat het steeds slechter wordt! Ik heb de aansluiting erbij gepakt, maar ik kan niet vinden dat er contact is geweest met de klantenservice hierover. Dat kan betekenen dat jullie allebei Simyo klanten zijn, en dat zij een ander nummer heeft 😉 Ik wil daar met alle liefde naar kijken, maar wil je haar 06-nummer naar me toesturen via een privébericht? Dan kan ik haar aansluiting tevoorschijn halen.
Ik ben heel benieuwd naar wat de telefoonwinkel hiervan maakt! Als het goed is, kun je daar de simkaart in een andere telefoon stoppen om het uit te testen. Zeker nu je zegt dat het in haar huidige telefoon al heel snel mis gaat, is dat makkelijker te toetsen.
Hou je ons op de hoogte?
@ Friesian, dankjewel voor je hulp!
Groetjes,
Jihane
Dat klopt, ik heb voor mezelf en mijn 2 kinderen een abonnement bij jullie, alles op mijn naam en we belden jullie vanuit haar eigen nummer. :)
Daarstraks uit school belde ze mij en dat lukte zomaar. Ik kon haar ook weer bereiken. We begrijpen er niks van. Misschien is het probleem wel spontaan over. Ik hoop het maar, want niet kunnen bellen is niet handig.
De simkaart in een andere telefoon stoppen maakt ook dat die betreffende telefoon opnieuw gestart moet worden en na opstarten kon ze vaak weer een poosje bellen. Dan zou ze een telefoon een paar uur moeten lenen om te kijken of het probleem zich dan weer voordoet en dat is niet zo gemakkelijk...
Mocht het probleem zich herhalen dan ga ik vragen in de telefoonwinkel of ze kunnen helpen en eventueel kom ik hier weer terug. Laten we maar hopen dat dat niet hoeft. 🙂
Daarstraks uit school belde ze mij en dat lukte zomaar. Ik kon haar ook weer bereiken. We begrijpen er niks van. Misschien is het probleem wel spontaan over. Ik hoop het maar, want niet kunnen bellen is niet handig.
De simkaart in een andere telefoon stoppen maakt ook dat die betreffende telefoon opnieuw gestart moet worden en na opstarten kon ze vaak weer een poosje bellen. Dan zou ze een telefoon een paar uur moeten lenen om te kijken of het probleem zich dan weer voordoet en dat is niet zo gemakkelijk...
Mocht het probleem zich herhalen dan ga ik vragen in de telefoonwinkel of ze kunnen helpen en eventueel kom ik hier weer terug. Laten we maar hopen dat dat niet hoeft. 🙂
Ik vrees dat we de telefoonwinkel moeten bezoeken. 😉
Zou er niet toch iets met het netwerk kunnen zijn? Mijn zoon (ook simyo dus) kon net niet worden bereikt door zijn vader (Hollands Nieuwe) en ook niet door mij. En even later kon ik hem weer bellen en heeft hij zijn vader gebeld. We hebben zo te zien aan de streepjes wel verbinding, maar we krijgen een melding niet bereikbaar te zijn of soms helemaal geen melding.
Ter aanvulling: bellen kon mijn dochter me net niet, maar een sms kwam meteen aan.
En mijn dochter heeft de iPhone 5s, mijn zoon en ik beiden een Samsung Galaxy J3.
Hoi Sandra1969,
Jeetje zeg! Had je het nummer van je dochter al via een privébericht naar mijn collega Jihane gestuurd? En zijn jullie ondertussen al naar de telefoonwinkel geweest om de kruistest uit te voeren?
Ik hoor graag van je!
Groetjes,
Caspar
Jeetje zeg! Had je het nummer van je dochter al via een privébericht naar mijn collega Jihane gestuurd? En zijn jullie ondertussen al naar de telefoonwinkel geweest om de kruistest uit te voeren?
Ik hoor graag van je!
Groetjes,
Caspar
Nee, ik heb nog geen nummers doorgegeven. We vermoeden dat het aan het netwerk ligt. Ook mijn zoon was niet bereikbaar gisteravond en daarstraks had ik geen enkel streepje telefoonverbinding in mijn scherm staan. gebeld worden lukte toen niet. Even later had ik 2 streepjes en toen was ik weer bereikbaar. In deze hoek van onze stad is de verbinding altijd wat magertjes, maar misschien is het nu echt slecht.
IK zal je even een bericht sturen met onze gegevens, misschien kun je dan nagaan of er hier iets van storingen of onderhoud zijn. Via internet vind ik er niets over.
IK zal je even een bericht sturen met onze gegevens, misschien kun je dan nagaan of er hier iets van storingen of onderhoud zijn. Via internet vind ik er niets over.
Hoi Sandra1969,
Bedankt voor alle informatie!
Ik heb zojuist contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. Het klopt dat er een verstoring was in Goes, waardoor je slecht bereik had. Ik heb heel leuk nieuws voor je! De verstoring is vanochtend afgemeld om 10.30 uur. Dit betekent dat je dekking nu beter zou moeten zijn! Klopt dat?
Houd er rekening mee dat streepjes op je telefoon niet veel zeggen. Als je één streepje hebt, dan kan je verbinding al heel stabiel zijn. Dus laat je vooral niet misleiden. :D
Laat je het mij weten als je andere vragen hebt?
Groetjes,
Asma
Bedankt voor alle informatie!
Ik heb zojuist contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. Het klopt dat er een verstoring was in Goes, waardoor je slecht bereik had. Ik heb heel leuk nieuws voor je! De verstoring is vanochtend afgemeld om 10.30 uur. Dit betekent dat je dekking nu beter zou moeten zijn! Klopt dat?
Houd er rekening mee dat streepjes op je telefoon niet veel zeggen. Als je één streepje hebt, dan kan je verbinding al heel stabiel zijn. Dus laat je vooral niet misleiden. :D
Laat je het mij weten als je andere vragen hebt?
Groetjes,
Asma
In deze wijk, waar ik woon, is de verbinding met het netwerk altijd wat magertjes. Het is niog steeds heel wisselvallig. Of ik wel of niet bereikbaar ben, dat weet ik niet,mwant we hebben niet gebeld vandaag. 😉 Maar vaak was er niet 1 streepje te zien vandaag. Ik was vanmorgen op een andere plek in mijn stad en daar had ik gewoon de hele tijd 5 volle streepjes.
Ik weet dat je met 1 streepje een stabiele verbinding kunt hebben, maar in en om mijn huis is het vaker slecht. Op alle telefoons en ook bij mijn vorige provider (die wel ook gebruik maakte van het KPN-netwerk).
Ik zal het laten weten als het probleem zich blijft voordoen.
In elk geval bedankt voor het uitzoeken!
Ik weet dat je met 1 streepje een stabiele verbinding kunt hebben, maar in en om mijn huis is het vaker slecht. Op alle telefoons en ook bij mijn vorige provider (die wel ook gebruik maakte van het KPN-netwerk).
Ik zal het laten weten als het probleem zich blijft voordoen.
In elk geval bedankt voor het uitzoeken!
Hoi Sandra1969,
Oei, wat jammer dat de verbinding nog steeds wisselvallig is! Heb je voor de zekerheid de telefoon al opnieuw opgestart? Soms helpt dat na een storing.
Ik heb de dekking op jouw adres opgezocht, zo te zien zou je hier geen problemen moeten hebben. Als het probleem blijft bestaan, nemen we gewoon weer contact op met onze netwerkspecialisten. Hopelijk kunnen zij zien waardoor dit komt.
Hou je ons op de hoogte?
Groetjes,
Samantha
Oei, wat jammer dat de verbinding nog steeds wisselvallig is! Heb je voor de zekerheid de telefoon al opnieuw opgestart? Soms helpt dat na een storing.
Ik heb de dekking op jouw adres opgezocht, zo te zien zou je hier geen problemen moeten hebben. Als het probleem blijft bestaan, nemen we gewoon weer contact op met onze netwerkspecialisten. Hopelijk kunnen zij zien waardoor dit komt.
Hou je ons op de hoogte?
Groetjes,
Samantha
Haha, sinds wij hier wonen (sept 2012) hebben wij dit probleem, met diverse telefoons en we hebben inmiddels allemaal nieuwe, en al heel vaak opnieuw opgestart. :)
Ik heb intussen 2 keer gebeld en dat lukte, ook met mijn dochter. Dus de problemen zijn er nog wel, maar zoals we gewend waren. Het ligt hier aan dit hoekje van de wijk. Een vriendin van me een stukje verderop weet het ook. Officieel is de dekking hier goed, alleen de praktijk wijst wel eens anders uit. Maar doorgaans kunnen we bellen en hopelijk is dat nu inderdaad opgelost. Het lijkt er wel op. 🙂
Ik heb intussen 2 keer gebeld en dat lukte, ook met mijn dochter. Dus de problemen zijn er nog wel, maar zoals we gewend waren. Het ligt hier aan dit hoekje van de wijk. Een vriendin van me een stukje verderop weet het ook. Officieel is de dekking hier goed, alleen de praktijk wijst wel eens anders uit. Maar doorgaans kunnen we bellen en hopelijk is dat nu inderdaad opgelost. Het lijkt er wel op. 🙂
Hoi Sandra,
Ik heb wisselvallige gevoelens hierover! Aan de ene kant prettig dat je doorgaans gewoon kunt bellen, maar aan de andere kant is het niet de bedoeling dat je dekking zo wisselend is. Weet je wat? Ik ga dinsdag gewoon weer bellen met de netwerkspecialisten. Het probleem zou namelijk, zoals Asma zei, opgelost moeten zijn.
Je hoort dinsdag weer van mij!
Groetjes,
Jihane
Ik heb wisselvallige gevoelens hierover! Aan de ene kant prettig dat je doorgaans gewoon kunt bellen, maar aan de andere kant is het niet de bedoeling dat je dekking zo wisselend is. Weet je wat? Ik ga dinsdag gewoon weer bellen met de netwerkspecialisten. Het probleem zou namelijk, zoals Asma zei, opgelost moeten zijn.
Je hoort dinsdag weer van mij!
Groetjes,
Jihane
Wat ik voornamelijk interessant zou vinden is dat zo'n verstoring wordt vermeld op de website van de eigenaar van het netwerk, KPN dus. En daar werd niets vermeld. Als ik daar kan nakijken of er hier iets niet in orde is, scheelt dat een hoop telefoonstress. ;)
Het bereik is hier, om toch maar in streepjes te spreken, constant wisselend van heel soms even 4, tot 0. Meestal 1 a 2. En daarop werkt het doorgaans wel.
Maar fijn dat je er achteraan wilt gaan. Ik heb intussen gewoon weer gebeld met dochter en zoon.
Het bereik is hier, om toch maar in streepjes te spreken, constant wisselend van heel soms even 4, tot 0. Meestal 1 a 2. En daarop werkt het doorgaans wel.
Maar fijn dat je er achteraan wilt gaan. Ik heb intussen gewoon weer gebeld met dochter en zoon.
Hoi Sandra1969,
Ik wil graag contact opnemen met de netwerkspecialisten, maar dan wil ik wel eerst weten hoe de situatie er nu uit ziet. Als je bijvoorbeeld vijf keer zou bellen, hoe vaak gaat dat dan goed? En merk je het vooral binnenshuis of ook buitenshuis? Is het overal hetzelfde, of alleen op je woonplaats?
Ik ben benieuwd!
Groetjes,
Jihane
Ik wil graag contact opnemen met de netwerkspecialisten, maar dan wil ik wel eerst weten hoe de situatie er nu uit ziet. Als je bijvoorbeeld vijf keer zou bellen, hoe vaak gaat dat dan goed? En merk je het vooral binnenshuis of ook buitenshuis? Is het overal hetzelfde, of alleen op je woonplaats?
Ik ben benieuwd!
Groetjes,
Jihane
Volgens mij gaat het meestal wel goed. Ik kan alleen niet altijd even gemakkelijk uitproberen. Ik moet dan testen op het moment dat er 0 streepjes staan en dat kan erg storend zijn als de kinderen in de les zitten, om maar wat te noemen. Maar volgens mij gaat het meestal wel goed. Een enkele keer zit je in een gesprek en valt ineens de verbinding weg. De ander hoort dan: Degene met wie u belt heeft tijdelijk geen verbinding. Maar dat is niet de afgelopen dagen voorgekomen.
Ik heb dit overal in en om het huis. Op andere plekken in Goes niet, maar daar flakkert de verbinding ook niet zo.
Ik heb dit overal in en om het huis. Op andere plekken in Goes niet, maar daar flakkert de verbinding ook niet zo.
Hoi Sandra1969,
Ik snap heel goed wat je bedoelt. Omdat het minder vaak voorkomt, betekent het natuurlijk niet dat het minder erg is! Ik wil daarom graag uitzoeken samen met de netwerkspecialisten hoe dit nou precies zit. Ik heb daarvoor wel het liefst een voorbeeld van je nodig. Het liefst zelfs meerdere voorbeelden.
Kun jij op dit moment een voorbeeld geven? Zo niet, kun je het dan doen zodra het weer voor is gekomen? Alvast bedankt!
Groetjes,
Caspar
Ik snap heel goed wat je bedoelt. Omdat het minder vaak voorkomt, betekent het natuurlijk niet dat het minder erg is! Ik wil daarom graag uitzoeken samen met de netwerkspecialisten hoe dit nou precies zit. Ik heb daarvoor wel het liefst een voorbeeld van je nodig. Het liefst zelfs meerdere voorbeelden.
Kun jij op dit moment een voorbeeld geven? Zo niet, kun je het dan doen zodra het weer voor is gekomen? Alvast bedankt!
Groetjes,
Caspar
Ik vind het moeilijk om voorbeelden te geven. Ik kan niet steeds als ik zie dat ik 0 streepjes heb mensen gaan lastigvallen om te kijken of de verbinding het doet. Daar hebben mensen last van. Ik denk dat het gewoon fijn zou zijn als er gekeken werd waarom de verbinding hier zo flakkert. Het kan een poosje stabiel zijn, het kan ook steeds na een paar seconden veranderen. Daarstraks toen ik mijn telefoon pakte om 8 uur had ik bv. 0 streepjes en nu door dit bericht kijk ik weer en heb ik er 4. Dat is op zich best apart, want dat komt niet zo veel voor en zeker geen minutenlang. ;)
Maar ik kijk ben zo iemand die regelmatig de telefoon niet beet heeft dus ik kijk niet de hele dag naar dat schermpje. 😉
Maar ik kijk ben zo iemand die regelmatig de telefoon niet beet heeft dus ik kijk niet de hele dag naar dat schermpje. 😉
Hoi Sandra1969,
Ik heb net de netwerkspecialisten gebeld.
Er was inderdaad een storing gaande in Goes en ook op jouw postcode! Het was geen heftige storing, maar het netwerk zou af en toe wel weg kunnen vallen. De storing is nu wel verholpen! Op je huisadres zou je dus geen problemen meer moeten hebben.
Als ik het goed begreep heb je er vooral last van als je belt met je zoon en dochter klopt dat? Waar zijn zij op dat moment? Kun je dat eens bijhouden? Dan hoef je uiteraard alleen te weten waar degene is met wie het contact verbroken wordt of de verbinding slecht is. Het kan namelijk ook aan hun locatie liggen. Het kan verder ook zijn dat jullie nu helemaal geen last meer hebben.
Hou je ons op de hoogte?
Groetjes,
Caspar
Ik heb net de netwerkspecialisten gebeld.
Er was inderdaad een storing gaande in Goes en ook op jouw postcode! Het was geen heftige storing, maar het netwerk zou af en toe wel weg kunnen vallen. De storing is nu wel verholpen! Op je huisadres zou je dus geen problemen meer moeten hebben.
Als ik het goed begreep heb je er vooral last van als je belt met je zoon en dochter klopt dat? Waar zijn zij op dat moment? Kun je dat eens bijhouden? Dan hoef je uiteraard alleen te weten waar degene is met wie het contact verbroken wordt of de verbinding slecht is. Het kan namelijk ook aan hun locatie liggen. Het kan verder ook zijn dat jullie nu helemaal geen last meer hebben.
Hou je ons op de hoogte?
Groetjes,
Caspar
Dank je wel dat je contact hebt opgenomen met de netwerkbeheerders. Inderdaad is de storing hier opgelost en kunnen we gewoon bellen, ook met elkaar. Regelmatig heb ik hier wel heel weinig streepjes, vaak ook 0, maar het komt echt niet altijd uit om juist op dat moment iemand te gaan bellen. Dat zouden dan vaak mijn kinderen moeten zijn en dat komt niet altijd uit. Ik heb mijn dochter wel gebeld vandaag, maar toen waren er geen 0 streepjes maar een stuk of 3. Ik houd dat nu inderdaad in de gaten, het wordt een sport. ;)
Als het niet goed gaat, wat in de afgelopen week na het verhelpen van de storing niet is voorgekomen, is dat als een van ons hier thuis of hier in de buurt is en kennelijk de verbinding even wegvalt. Net als wanneer je een tunnel binnen rijdt. Maar we kunnen meestal wel goed bellen, dus het blijft een beetje een raadsel waarom de verbinding hier zo varieert, maar op zich zijn we content.
Ik laat het verder maar rustig zo zijn en als ik nog vragen heb, zal ik dat laten weten. 🙂
Als het niet goed gaat, wat in de afgelopen week na het verhelpen van de storing niet is voorgekomen, is dat als een van ons hier thuis of hier in de buurt is en kennelijk de verbinding even wegvalt. Net als wanneer je een tunnel binnen rijdt. Maar we kunnen meestal wel goed bellen, dus het blijft een beetje een raadsel waarom de verbinding hier zo varieert, maar op zich zijn we content.
Ik laat het verder maar rustig zo zijn en als ik nog vragen heb, zal ik dat laten weten. 🙂
Hi Sandra,
Ik ben blij dat het bereik nu beter is nadat de storing is opgelost! Hou het inderdaad even in de gaten 🙂 Mocht er ooit nog iets mis gaan, dan lossen we dat samen op.
Groetjes,
Jihane
Ik ben blij dat het bereik nu beter is nadat de storing is opgelost! Hou het inderdaad even in de gaten 🙂 Mocht er ooit nog iets mis gaan, dan lossen we dat samen op.
Groetjes,
Jihane
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.