.

Beantwoord

Waarom kan ik niet gebeld worden maar wel zelf bellen?

  • 21 September 2016
  • 4 reacties
  • 363 Bekeken

Sinds een paar dagen kan ik niet meer gebeld worden maar wel zelf bellen.

Als ik mijn telefoon opnieuw opstart kan ik wel gebeld worden, maar na een paar minuten valt dit weer weg. De beller krijgt dan te horen dat de telefoon niet bereikbaar is.

Bij het versturen en ontvangen van sms zit soms een uur vertraging tussen.

Kunnen jullie dit oplossen of weten jullie de oorzaak?
icon

Beste antwoord door Caspar 22 September 2016, 11:29

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey thomas,

Probeer eens je simkaart in een andere telefoon als hij het daar wel doet ligt het aan je telefoon.

Anders moet een moderator je aansluiting resetten.

Groet Paul.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi thomas777,

Welkom op 't forum.

Wat vervelend dat je niet gebeld kan worden. Wat voor telefoon heb je? Het zou heel goed kunnen dat jouw telefoon op de 'niet storen stand' staat. Je kan dit uitschakelen in je instellingen of bij het scherm wat je naar boven (iPhone) of naar beneden (Android) schuift wanneer je in je beginscherm bent. Je kunt daar de niet storen stand herkennen aan het halve maantje.

Is dit niet het geval, probeer dan je simkaart eens in een ander toestel. Heb je daar hetzelfde probleem?

@PaulH bedankt voor je reactie!

Groetjes,
Caspar
Bedankt voor de reacties - ik heb geen ander toestel om de simkaart te testen.

Het betreft een Samsung Galaxy Core.

Het lijkt wel of de verbinding met het network van KPN telkens wegvalt. Als ik zelf bel of sms, of het toestel opnieuw opstart dan is er weer 'contact' en kan ik gebeld worden - dit valt na een paar minuten weer weg en kan ik niet gebeld worden. En soms is er ook 'opeens' verbinding en krijg ik vertraagde smsberichten en gemiste oproepen binnen, en daarna valt de verbinding weer weg etc.

Gr,

Thomas777
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Thomas777,

Wat enorm vervelend. Ik snap dat dit lastig is. Ik raad je echter aan om langs een KPN-winkel te gaan en bij hen te vragen of je een kruistest mag uitvoeren. Je kunt het ook vragen een bekende of een kennis.

Enkel aan de hand van deze kruistest kunnen wij precies weten waar het probleem 'm in zit.

Laat je het weten?

Groetjes,
Ilias

Reageer