Skip to main content

.

Vraagje: telefoontjes van mijn huisarts komen niet binnen (heel vervelend), in de belgeschiedenis staat telkens “Geblokkeerd gesprek” (zie screenshot). Ik kan hen wel bellen en ook kan ik door andere nummers wel gewoon gebeld worden. Nee, ik heb het contact niet geblokkeerd. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

 

 

Misschien heb je in je mobiel dat nummer een keer (per abuis) geblokkeerd @waan68 .

Loop de lijst geblokkeerde nummers even na en geef het betreffende nummer dan weer vrij.

In een nummer hoef je maar 1 cijfer verkeerd in te toetsen en dan wordt het het nummer van je huisarts die dan geblokkeerd is/wordt.


Bij dit contact kan ik kiezen voor de optie ”Blokkeren”, dus blijkbaar is het nummer niet geblokkeerd.

Welke lijst bedoel je? Hoe vind ik die?


Als je op het telefoon hoorntje klikt en dan rechtsboven op de 3... Klik je op instellingen, dan krijg je een menu met onderwerpen, o.a. blokkeren nummers , onbekende nummers blokkeren e.d. @waan68 


Hoi @waan68,

Bedankt voor je bericht. Wat gek dat je geen telefoontjes binnen krijgt van je huisarts!

Het lijkt mij inderdaad een goed idee om nog eens dubbel te checken of het nummer niet per ongeluk geblokkeerd staat in je telefoon. Laat je het ons nog even weten of het is gelukt met de uitleg van @J.D.L.? Wij horen het graag van je!

Bedankt voor je hulp! @J.D.L. 🙂

Groetjes,
Roeqajja


@J.D.L., dank voor je hulp, en weer wat geleerd. Echter, het nummer staat niet in de lijst met geblokkeerde nummers. Logisch ook wel, wat als ik op het contact klik heb ik de optie om te Blokkeren, dus daar maak ik uit op dat het nummer NIET geblokkeerd is. Het blijft vreemd, het enige wat ik kan verzinnen is een probleem met de simkaart, ik ben in april overgegaan van KPN naar Simyo. Maar ook daarna had ik met dit nummer geen problemen. En sowieso met alle andere nummers niet.

Ik heb ook nog geprobeerd door het nummer te blokkeren en daarna weer te deblokkeren, maar hielp ook niet.

@Roeqajja, dus nee, nog niet gelukt. Maar ik ga morgen met vakantie dus laat het even rusten, daarna verder uitzoeken.


Hoi @waan68,

Bedankt voor je reactie. Heb je ook aan de huisarts doorgegeven dat je geen telefoontjes van hen kan ontvangen en verder wel van elk ander nummer dat jou belt? Wellicht dat er bij hun iets niet helemaal goed gaat. 

Wat leuk dat je morgen op vakantie gaat! Heel veel plezier en geniet ervan 😊.

Groetjes,
Amy


Is het wel een zichtbaar nummer als de huisarts belt @waan68 , want veel (zorg)instellingen bellen zonder nummerweergave c.q. privénummer, c.q. onbekend nummer en kun je bij de instellingen, wat ik ook eerder schreef, nog eens kijken of je onbekende nummers op geblokkeerd hebt staan.

 


@Amy, nee, ik denk ook niet dat het bij hen zit, en de assistentes heb het gierend druk, dus die zullen geen tijd hebben omdat uit te zoeken.

@J.D.L., zeker. Bij mijn partner staat het nummer gewoon in de belgeschiedenis. Nee, ik heb deze huisarts al jaren en zie gewoon altijd een (hetzelfde) nummer in de display.

Afijn, wordt vervolgd.


Dit soort berichten komt vaker hier langs, zonder dat er een echte oplossing gevonden wordt.

Zie bv:

https://forum.simyo.nl/bellen-sms-en-netwerk-en-nummerbehoud-85/waarom-kan-specifiek-nummer-kan-mij-niet-bellen-45877?tid=45877&fid=85

Heeft dus niets te maken met geblokkeerde nummers.


Het ziekenhuis claimde vandaag ook weer dat ze mij niet kunnen bereiken.

Ik heb Enhanced 4G LTE mode maar weer uitgezet.


Hoi @waan68 en @wimj12,

Ik ga hier eens navraag over doen bij onze netwerk specialisten. Wellicht hebben zij hier een verklaring/oplossing voor. Zodra ik meer weet zal ik dit laten weten in dit topic.

Groetjes,
Seren


Ik had vandaag toevallig precies hetzelfde in het ziekenhuis, vrouw onder behandeling, afdeling zou bellen als ze klaar was, kregen geen gehoor. Reden na mijn onderzoek: ik had blokkeren onbekende nummers aan staan, dit uit gezet, toen heeft de afdeling als test het nogmaals geprobeerd en toen lukte het wel.  Mijn ziekenhuis belt uitsluitend met onbekende c.q. privénummers.


Hoi @J.D.L.,

Bedankt voor je reactie.

Dat is een goeie tip! Heel erg bedankt dat je dit met ons hebt gedeeld. 😊

Groetjes,
Roeqajja


Maar bij mij heeft het dus niets te maken met blokkeren van anonieme nummers.

De opmerki@J.D.L. gooit ruis op de lijn, want ik heb hier gewoon al jaren een probleem mee.

Het gaat trouwens niet om dit nummer waarmee ik post op het forum, maar op het andere nummer op 
hetzelfde adres.

Dus graag, nogmaals navragen

 

 


Hoi @waan68@J.D.L. en @wimj12,

Ik heb hier navraag over gedaan bij onze netwerk specialisten en zij willen dit graag verder onderzoeken. Kunnen jullie mij een privébericht sturen met de volgende informatie:

  • A-nummer (beller):
  • B-nummer (gebelde):
  • Datum:
  • Tijdstip:
  • Melding die de beller hoort:
  • En sinds welke datum is het probleem ontstaan:

Onze netwerk specialisten kunnen dit dan verder onderzoeken en kijken naar een oplossing.

Groetjes,
Seren


Ik heb geen probleem @Seren , ik had gewoon een instelling verkeerd staan, dit aangepast en toen was het weer goed, dus geen fout van Simyo.

Ik gaf slechts in een eerdere reactie aan dat het blokkeren van onbekende nummers op je toestel een oorzaak kan zijn dat er niets binnenkomt als je gebeld wordt door personen/bedrijven die hun nummer niet meesturen.

Het is in mijn geval dus niet zinvol om een privébericht te sturen. want er is geen probleem.

 


@Seren ik heb je een pm gestuurd.


Ik heb geen probleem @Seren , ik had gewoon een instelling verkeerd staan, dit aangepast en toen was het weer goed, dus geen fout van Simyo.

Ik gaf slechts in een eerdere reactie aan dat het blokkeren van onbekende nummers op je toestel een oorzaak kan zijn dat er niets binnenkomt als je gebeld wordt door personen/bedrijven die hun nummer niet meesturen.

Het is in mijn geval dus niet zinvol om een privébericht te sturen. want er is geen probleem.

Sorry @J.D.L., dan heb ik het verkeerd begrepen. Maar bedankt voor het laten weten 😊.
 

@Seren ik heb je een pm gestuurd.

Dankjewel @wimj12, ik zal het vandaag even oppakken!


Is er al nieuws hier over?


Hoi @wimj12,

Bedankt voor je reactie. 

@Seren is vandaag niet aanwezig, ik kan haar dus helaas niet vragen of zij al meer te horen heeft gekregen van onze netwerkspecialisten hierover. Als het goed is is Seren vanaf woensdag weer werkzaam en zou zij dan voor je kunnen checken of zij al een update heeft gekregen hierover. 🙂

Groetjes,
Roeqajja


Is er al nieuws hier over?

Hoi @wimj12,

Goed dat je hier op terugkomt, ik zie dat ik tot op heden geen terugkoppeling heb ontvangen. Er gaat dus waarschijnlijk iets mis. Ik ga hier gelijk achteraan. Mijn excuses voor het ongemak.

Groetjes,
Seren


Het valt me overigens dat op iemand (een admin neem ik aan) het onderwerp van dit topic heeft gewijzigd van “Geblokkeerd gesprek” (zo had ik het omschreven, die omschrijving stond namelijk in mijn belgeschiedenis) naar “Geblokkeerd gesprek naar “Waarom kan ik niet gebeld worden door de huisarts?”. Maar er is uiteraard geen relatie met mijn huisarts, het is meer dat ik door een bepaald nummer niet gebeld kan worden.

Wat betreft de vraag een privébericht te sturen met informatie: ik heb daarna geen contact meer hoeven hebben met de huisarts, gelukkig, dus voor nu is het even een soort van opgelost. Maar het blijft vreemd.

 


Hoi @waan68,

Bedankt voor je reactie. Het klopt inderdaad dat wij moderators soms de titel van een topic aanpassen. Dit doen wij i.v.m. de vindbaarheid, zodat andere klanten met hetzelfde probleem dit topic makkelijk op kunnen zoeken.

Ik raad aan om toch een privébericht te sturen naar mijn collega Seren met de gevraagde informatie zodat onze netwerkspecialisten kunnen onderzoeken wat er precies aan de hand is. Ik denk namelijk dat het handig is als dit opgelost is voor je, zodat je dit probleem in de toekomst hopelijk niet meer hebt. 🙂

Groetjes,
Roeqajja


@waan68 Welk merk toestel heb jij? Ik probeer overeenkomsten te vinden tussen degenen
die hier last van hebben?


@wimj12 Een Motorola Moto G41, met Android 12.


Reageer