.

waarom kan ik niet bellen in belgie?

  • 21 October 2022
  • 7 reacties
  • 65 Bekeken

Badge

Wanneer ik in België wil bellen krijg ik steeds dit nummer is niet toegestaan netwerk  werkt ook niet automatisch en handmatig met deze telefoon heb alles al een paar keer gecheckt. Kunt u mij helpen 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Kun je meer informatie geven?

Staat roaming aan in mysimyo?
Staat roaming aan op je toestel?
Welk merk toestel heb je?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @adriejo,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je niet kan bellen in België! Ik zie dat @wimj12 al een aantal goeie vragen heeft gesteld aan je (Bedankt!). Graag zou ik de antwoorden op deze vragen van je willen weten. Heb je ook al geprobeerd om het internet handmatig in te stellen? Dit noemen we ook wel APN. Via onze toestelhulp kan je jouw type toestel opzoeken en de stappen volgen die worden aangegeven onder het kopje Internet > Handmatig instellen. Mocht dit geen effect hebben dan zou ik graag een reset willen uitvoeren op je simkaart en op je dataroaming.

Zou je mij hiervoor een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan voer ik de reset graag voor je uit!

Groetjes, 
Amy

Reputatie 7

@adriejo Hier is de link naar een privebericht naar @Amy. Die link was Amy vergeten toe te voegen in haar post.

Reputatie 7
Badge +7

@RicoK Stom van mij! Bedankt voor je oplettendheid, ik zal mijn bericht nog even aanpassen 😊.

Reputatie 7

@Amy Stom? Nee, zo wil ik het niet noemen. Vergeten is menselijk.

Een vraagje. Wat heeft handmatig instellen internet te maken  met niet kunnen bellen in het buitenland? Wat heeft APN ermee te maken? Niks toch met bellen in het buitenland, België. 

Waarom een reset na het handmatig instellen van de APN? 

@adriejo staat bellen in en naar het buitenland aan op jouw Mijn Simyo? Instellingen, tabblad internet en bellen. 

Reputatie 7
Badge +7

@Friesian Omdat de klant aangeeft dat hij een melding ziet met betrekking tot het netwerk dienen wij te controleren of de netwerk instellingen juist staan. Je dient namelijk verbonden te zijn met een netwerk als je wilt bellen, ook in het buitenland. Het klopt inderdaad dat APN niet geldt voor het bellen, maar voor internet. Maar omdat ik zie dat de klant ook een internetbundel heeft wil ik zeker weten dat deze instellingen ook goed staan, voor het geval hij hier ook problemen mee ervaart 😊. Als dit goed staat ingesteld maar geen effect heeft op het probleem voeren wij een reset uit om enige blokkades weg te halen op de simkaart. 

Reageer