.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen/gebeld worden?

  • 11 July 2015
  • 4 reacties
  • 205 Bekeken

Heb sinds een week veel problemen met mijn telefoon.
- Niet kunnen bellen(gaat niet over) of gebeld worden.
- geeft soms aan: geen netwerk, terwijl ik vol bereik heb.
- soms kan ik de een wel bellen en de ander niet.
- dan weer even lukt alles probleemloos

Heb hem al diverse malen gereset. Soms helpt het, dan weer niet. Heb ook al mijn Simkaart in een andere telefoon gestopt. Daar lukte het in het eerst ook niet, daarna weer wel (het bellen). Toen weer terug in mijn eigen telefoon, maar herkende hij de Simkaart niet. Weer opnieuw en toen kon ik weer bellen met veel gekraak.

Heb dit deze week nu al 4x gehad. Ik hoop dat u mij advies kunt geven wat te doen. Ligt het aan mijn Simkaart of aan mijn telefoon?
icon

Beste antwoord door Ali 13 July 2015, 12:17

Bekijk originele reactie

4 reacties

Ik kan opnieuw niet bellen doordat ik geen netwerk heb. Krijg overigens wel een sms binnen dat ik een voicemail bericht heb. Opnieuw simkaart in een andere telefoon gedaan en daar werkt hij wel. Vervolgens weer in mijn eigen telefoon gedaan en werkt het weer, maar voor hoelang.....
Diverse malen reset, een hard reset of een *soft reset?

* sim uit telefoon 15 minuten op wacht en dan "presenteer geweer". :)

Oftewel finish, sim terug en batterij weer aanzetten.
Zet je elke dag je telefoon 15 minuten uit is ook een reset, adviseer ik je dringend te doen. (mocht het niet gebeuren)
Softreset heb ik ook al vele malen gedaan. hard reset heb ik ook al twee keer gedaan (15 minuten uit) Het lijkt me toch niet de bedoeling dat ik nu dagelijks mijn batterij en simkaart er 15 minuten moet uithalen 🙂
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Gernanda,

Welkom op het forum.

Erg vervelend dat je problemen ervaart met je aansluiting. Goed dat je het een en ander al bent nagegaan. Jammer dat het probleem daarmee niet verholpen is.

Het is inderdaad niet de bedoeling dat je dagelijks je toestel reset uitvoert. Heb je het netwerk al handmatig op KPN NL gezet? Kan je aangeven welke type toestel je gebruikt? Ik zie dat je vanochtend telefonisch contact hebt gehad met onze klantenservice. Er is een reset uitgevoerd voor je aansluiting. Laat je even weten of de reset geholpen heeft?

Mocht het probleem aan de simkaart liggen dan kunnen we een nieuwe simkaart voor je aanvragen.

@Friesian, bedankt voor je reactie.

Reageer