Ik zag net op de telefoon van mijn zoon die mij belde de kreet "conditional call forwarding" verschijnen. Ik heb geen doorschakeling gemaakt.. Kan nu helemaal niet meer bellen.
Bij het proberen de instellingen van de telefoon te bewerken krijg ik het bericht: "Kan gegevens niet lezen. Netwerk of SIM-kaart fout"
Bizar dat dit zomaar kan ontstaan zeg! Ben benieuwd waar het aan ligt..
Zag net ook deze code verschijnen: "oproepen doorschakelen verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code. Alles voor Alle basisservice"
@Rens3000
Tip van mij: Je kan binnen het uur na plaatsen ook berichten bewerken. Hiervoor klik je dan op de 3 ... rechts in het bericht. Binnen het uur kun je daar dan bewerken kiezen.
Dan je netwerk probleem.
Klik
hier om te kijken of er misschien een storing is op jouw postcode.
Probeer je simkaart eens in een andere telefoon. Kun je dan bellen?
Vertel ook eens wat voor telefoon (merk & model) je hebt, hoe oud je simkaart is.
Hoi Rens3000,
Welkom op het Forum!
Onhandig dat je niet kan bellen en gebeld kan worden. Het lijkt erop dat je simkaart niet aangemeld is op het netwerk. Ik heb daarom je simkaart gereset. Alle instellingen hierop zijn vernieuwd op het netwerk. Kan jij je telefoon een kwartier uithouden? Zo kan de reset zich voltooien.
Mocht het probleem nog steeds voorkomen, moeten we uitzoeken waar dit aan ligt. Ik raad je aan om je simkaart in een andere telefoon te plaatsen. En een andere simkaart in jouw telefoon te plaatsen. Zo kun je erachter komen of het probleem aan je telefoon of aan de simkaart ligt.
Ik hoor het graag van je of het lukt!
@Ray bedankt voor de tip en het meedenken!
Groetjes,
Ashweeta
Hij doet het weer na het kwartiertje uit. Ik hou het wel nog even goed in de gaten want vanmorgen deed hij het ook weer even. Bedankt voor jullie hulp.
Helaas, hij begint weer te melden "doorschakelen met voorwaarden actief". Ik zal proberen of ik de sim in een andere telefoon kan zetten.
@Ashweeta: is aan jullie kant iets van een doorschakeling te zien?
Hoi Rens3000,
Ontzettend balen dat je hier weer last van hebt! Heb jij je simkaart al in een andere telefoon geplaatst? Op deze manier kunnen wij achterhalen waar het precies aan ligt.
Wanneer het probleem blijft bestaan, dan zullen wij contact opnemen met onze netwerkspecialisten voor meer informatie. Goed?
Groetjes,
Asma
Het lijkt erop dat ik in een andere telefoon geen problemen heb..
Hi Rens3000,
Onhandig dat het probleem nog steeds speelt! Het is in ieder geval goed om te weten dat het met de telefoon te maken heeft. Zou je
via onze toestelhulp de instellingen van je telefoon na kunnen lopen? Mocht dit niet helpen, dan is het verstandig om je telefoon bij een winkel na te laten kijken. Laat je me weten of het lukt?
Groetjes,
Niels