Skip to main content
hoi, ik heb een prepaid gekocht bij jullie om te gebruiken voor een gsm alarm instalatie,

gebeld worden gaat wel maar sms versturen gaat niet, nou lees ik op de site dat jullie aan geven dat sms versturen niet gaat om dat je een internet verbinding moet hebben snap ik niet, sms gaat toch over de gsm net.

Is hier een oplossing voor of een instelling veranderen?
Inderdaad SMS gaat niet over 3G. Naar welk nummer moet de SMS worden verstuurd? Naar zogenaamde betaaldiensten kan namelijk geen SMS worden gezonden. Althans, er kan wel worden gezonden, maar niets terug worden ontvangen, omdat de terugontvangst nu juist betaald is.



Zie hier voor meer info.
Inderdaad SMS gaat niet over 3G. Naar welk nummer moet de SMS worden verstuurd? Naar zogenaamde betaaldiensten kan namelijk geen SMS worden gezonden. Althans, er kan wel worden gezonden, maar niets terug worden ontvangen, omdat de terugontvangst nu juist betaald is.



Zie hier voor meer info.





De simkaart zit in de alarmmodule die belt of stuurt een sms  naar mijn eigen mobiel wat er loos is in de betreffende ruimte, maar de alarmmodule doet wel naar mij bellen maar geen sms, bij een sms kan ik zien of er iemand inbreekt of een rookalarm afgaat dat zien je bij gebelt worden niet, nou is de vraag kan ik nou wel of niet sms verstuurt krijgen met dit prepaid kaartje.
Hoi joha, welkom op het Simyo forum :)



Voor de overzichtelijkheid heb ik je topic verplaatst naar het subforum Sms&mms.



Verder begin ik even heel erg flauw, namelijk:

Het gebruik van een Simyo simkaart in een ander apparaat dan een telefoon gebeurt geheel voor eigen risico.



'That being said' gaan we over tot het oplossen van je probleem.

Bij de meeste telefoon wordt de sms berichten centrale automatisch gedetecteerd, maar is dat bij jouw alarm systeem ook het geval?

Als je dit handmatig in dient te stellen, gebruik dan +31653131313.



Kun je laten weten of dit je geholpen heeft?





RicoK, dank je voor je assistentie!
Hoi joha, welkom op het Simyo forum :)



Voor de overzichtelijkheid heb ik je topic verplaatst naar het subforum Sms&mms.



Verder begin ik even heel erg flauw, namelijk:

Het gebruik van een Simyo simkaart in een ander apparaat dan een telefoon gebeurt geheel voor eigen risico.



'That being said' gaan we over tot het oplossen van je probleem.

Bij de meeste telefoon wordt de sms berichten centrale automatisch gedetecteerd, maar is dat bij jouw alarm systeem ook het geval?

Als je dit handmatig in dient te stellen, gebruik dan +31653131313.



Kun je laten weten of dit je geholpen heeft?





RicoK, dank je voor je assistentie!







Hoi Ernst,



ja hoor hij werkt zo simpel kan het zijn, er moest een instelling zijn waar op het werkt +31 er voor zetten klaar is kees.

Jongens hartelijk dank voor het advies.



Groetjes Johan
Hey joha, dank je voor je terugkoppeling 😃 Super dat het werkt, nu!

Reageer