Skip to main content
Beantwoord

Waarom kan ik geen SMS berichten ontvangen maar wel versturen?

• May 10, 2026
  • 1 reactie
  • 9 Bekeken

Hallo, ik krijg sinds vandaag uit het niets geen SMS berichten meer binnen op mijn Iphone 15. Ik kan wel SMS berichten versturen en bellen en gebeld worden. Ik heb mijn telefoon al uitgezet en opnieuw aangezet en heb berichten uit de inbox verwijderd in het geval een volle inbox het probleem was. Ook heb ik mijn simkaart in een andere (android) telefoon gedaan, en daar kreeg ik wel SMS berichten binnen. Het probleem ligt dus bij mijn telefoon. Heeft iemand dit ook meegemaakt en/of weet iemand hoe dit opgelost kan worden?

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@liekeqqq,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je opeens geen sms'jes meer ontvangt! 

Ik heb dit even opgezocht en ik zie wel dat er een mogelijkheid is om iMessage te resetten. Dit kan je doen via Instellingen > Berichten > zet 'iMessage' uit en na een minuut weer aan. Hopelijk kan je hierna weer sms'jes ontvangen. Zo niet, dan adviseer ik ook om nog even contact op te nemen met Apple. Wellicht dat zij even kunnen meekijken in jouw telefoon.

Ik hoor het graag van je! 

Groetjes,
Amy

1 reactie

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • May 11, 2026

Hoi ​@liekeqqq,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je opeens geen sms'jes meer ontvangt! 

Ik heb dit even opgezocht en ik zie wel dat er een mogelijkheid is om iMessage te resetten. Dit kan je doen via Instellingen > Berichten > zet 'iMessage' uit en na een minuut weer aan. Hopelijk kan je hierna weer sms'jes ontvangen. Zo niet, dan adviseer ik ook om nog even contact op te nemen met Apple. Wellicht dat zij even kunnen meekijken in jouw telefoon.

Ik hoor het graag van je! 

Groetjes,
Amy