Skip to main content

.

Op mijn iPhone 5 valt het KPN-netwerk, waar Simyo gebruik van maakt, regelmatig weg. Dit is een probleem wat al een halfjaar speelt, maar een oplossing blijft voorlopig uit volgens de storingspagina van KPN. Erg vervelend, want telefoongesprekken worden afgebroken. Ik denk erover om over te stappen naar T-Mobile.



Nu ben ik erachter gekomen dat ik handmatig een netwerk kan selecteren op de iPhone 5. Ik probeerde het netwerk van T-Mobile, maar er komt geen service en bij opnieuw starten komt een melding dat het netwerk niet meer gevonden zal worden.

Heeft dat handmatig selecteren überhaupt zin, of blijf ik met Simyo gebonden aan het KPN-netwerk?
Het handmatig selecteren houdt in dat je je telefoon vastlegd op de beste ontvangst van het signaal. Je kunt met een simkaart van KPN/Simyo NIET gebruik maken van het T-Mobile netwerk. De telefoon vindt wel Vodafoon, T-Mobile en KPN. Welk netwerk je kunt gebruiken is dus afhankelijk van je provider.

Bij Simyo ben je gebonden aan het KPN netwerk.



Probeer eens afzonderlijk, 2G en 3G of daar verschil in zit qua stabiliteit.
Hoi wester,



Welkom op 't forum :)



Wat vervelend dat je slecht netwerk hebt de laatste tijd. Als het een langdurige storing is zoals je zegt, snap ik heel goed dat je eraan denkt om over te stappen. Ook handmatig kan je alleen het KPN netwerk kiezen, dit heeft voor jou dus niet veel invloed.



Ik heb voor de zekerheid even je simkaart gereset, waarmee de instellingen opnieuw op het netwerk worden aangemeld. Doe even je toestel uit en aan om te kijken of het heeft geholpen.



Ik hoor graag van je!



@Friesian bedankt voor je hulp!



Groetjes,

Caspar
Friesian en Caspar, bedankt voor jullie reactie! Ik heb de tip van Friesian opgevolgd (mobiele data > gesprekken op 3G ingesteld, was altijd 4G) en sindsdien lijkt het probleem opgelost... geen afgebroken gesprekken meer en voor zover ik kan zien minstens 3/5 bolletjes bereik.



Ook even opnieuw gestart vanwege de simkaart-reset en field test mode ingesteld; deze geeft nu -96 tot -86 dBm aan op de plekken waar mijn telefoon het meeste ligt.

Aanvraag bij T-Mobile maar even on hold, ik ben eigenlijk wel tevreden over Simyo dus als het probleem wegblijft kan ik het startpakket van T-Mobile weer terugsturen. Maar ik houd het de komende tijd in de gaten.
Hi Wester,



Wat ontzettend fijn om te horen dat het nu veel beter lijkt te gaan 🙂 Laten we het samen inderdaad in de gaten houden.



Laat je het weten als je in de toekomst nog 's ergens tegenaan loopt?



Groetjes,

Jihane
Het leek lang goed te gaan met deze oplossing, maar helaas. Gisteren viel de verbinding weer weg tijdens een gesprek.



Ik kan de storingsmelding over wegvallende verbinding bij de iPhone 5 (site van KPN) niet meer vinden. Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Hoi Wester,



Balen dat je hier nog steeds tegenaan loopt. :(



Het klopt dat deze melding is verdwenen van de KPN site, maar helaas betekent dit geen oplossing van dit probleem. Het is namelijk niet bekend wanneer Apple met een oplossing komt.



Volgens onze netwerkspecialisten helpt het soms wel om je telefoon opnieuw te installeren, inclusief een nieuw besturingssysteem te downloaden. Alleen kunnen wij dit helaas niet garanderen.



Groetjes,

Asma

Reageer