.

Beantwoord

Waarom kan ik geen 0909-nummers bellen?

  • 10 April 2015
  • 4 reacties
  • 907 Bekeken

Ik vind het een gemis, dat ik via Simyo niet naar 0909-nummers kan bellen. Deze worden vaak gebruikt om oplossingen van puzzels door te geven of om mee te doen aan een wedstrijd of verloting.
Wat is de eigenlijke reden, waarom dit niet kan? Ik heb het al eens gevraagd via e-mail aan Simyo, maar geen duidelijk antwoord hierop gekregen.
Wie kan het mij vertellen?
icon

Beste antwoord door Ray 11 April 2015, 08:50

Bekijk originele reactie

4 reacties

Ik weet niet wat er precies in je antwoordmail stond.

Simyo heeft het bellen naar 0906 / 0909 en het smsen naar entertainment nummers (4 cijfers) geblokkeerd ter bescherming van haar klanten (hoog verbruik) en omdat zij mede door die hoge facturen in het verleden veel problemen hebben gehad (gisteren ergens gelezen in één van de vele andere topics hierover maar kan het zo snel niet vinden).

En omdat Simyo haar uiterste best doet om klanten voor die soort hoge kosten te behoeden hebben zij deze keuze gemaakt.

En ja, er zijn klanten die dit erg jammer vinden maar men vergeet soms wat de kosten zijn en maken er dan onbewust buitensporig veel gebruik van met alle gevolgen van dien.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi eldeco, welkom op het forum!

Wat jammer dat je niet een voor jou duidelijk antwoord kreeg op je mailtje.
Gelukkig reageerde Raytje al vrij snel met een heel goede uitleg.

Begrijp je nu waarom het niet kan bij Simyo?


Raytje, dank je voor je antwoord!
Jammer. Ik vind mijzelf oud en wijs genoeg om te kunnen beslissen of ik naar een "duur" 0909-nummer wil bellen of niet. Misschien kan het zo geregeld worden, dat Simyo-klanten zelf hierover kunnen beslissen door deze optie in- of uit te schakelen. Voor mij is het belangrijk om deze nummers te kunnen bellen. Mijn vrouw en ik hebben beiden een Simyo-abonnement, maar ik overweeg om één van beide abonnementen op te zeggen en naar een andere provider te gaan, waar deze nummers wel gebeld kunnen worden. Ik vind dat jammer, want ik ben voor de rest zéér tevreden over Simyo.
Reputatie 5
Badge +11
Hi eldeco,

Jij bent inderdaad vast en zeker oud en wijs genoeg.
Het kunnen bellen van 0909 en 0906 nummer is nu eenmaal een dienst die we niet verlenen. Als enkel dit een reden is om over te stappen, dan zou ik dat jammer vinden.

Reageer