Skip to main content
Vraag

Waarom is sinds kort het mobiel netwerk niet beschikbaar?

• May 20, 2025
  • 49 reacties
  • 335 Bekeken

Sinds kort kan ik thuis, in huis, niet bellen of gebeld worden. 

Ik heb een, nieuwe, Motorola 

Chatten via whatsapp met Simyo heeft niets opgelost.

Omdat ik op andere locaties wel kan bellen/gebeld kan worden, ligt het niet aan de telefoon. 

Ik word hier een beetje kriegel van.

Wie heeft de oplossing?

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

49 reacties

JanD
  • May 20, 2025

Beste ​@Monique V heb je wèl bellen via wifi geactiveerd binnen je telefoon?

• auteur
  • Rookie
  • May 20, 2025

Ja en ook bellen via 4G 

JanD
  • May 21, 2025

Ja en ook bellen via 4G 

Beste ​@Monique V in jouw geval zou ik de mobiel dus instellen op bellen via wifi, dan heb je in je thuisomgeving ook een goed bereik.

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • May 21, 2025

Hoi ​@Monique V,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je niet kan bellen of gebeld kan worden op je thuis locatie! 

Ik zie dat je vandaag contact hebt gehad met onze klantenservice en dat het inmiddels weer zou werken, klopt dat?

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Rookie
  • May 22, 2025

Nee het werkt nog steeds niet goed. Maar ik meen dat de "technische afdeling" achter de schermen op onderzoek is.

• auteur
  • Rookie
  • May 22, 2025

Ja en ook bellen via 4G 

Beste ​@Monique V in jouw geval zou ik de mobiel dus instellen op bellen via wifi, dan heb je in je thuisomgeving ook een goed bereik.

Ik heb dat geprobeerd.  Ik geloof dat het niet verbeterd. Maar ik kan het opnieuw proberen. Want ik weet het niet meer zeker.

• auteur
  • Rookie
  • May 22, 2025

Ja en ook bellen via 4G 

Ik heb dat geprobeerd.  Ik geloof dat het niet verbeterd. Maar ik kan het opnieuw proberen. Want ik weet het niet meer zeker.

Heeft niet geholpen 

• Beginner
  • May 24, 2025

Ik heb dit probleem ook. Melding ‘mobiel netwerk niet beschikbaar'. Telefoon opnieuw opstarten maakt geen verschil. Ik hoor graag wat Simyo hieraan gaat doen. Mijn inziens zou dit als storing gemeld moeten worden op de hoofdpagina.

JanD
  • May 25, 2025

Ik heb dit probleem ook. Melding ‘mobiel netwerk niet beschikbaar'. Telefoon opnieuw opstarten maakt geen verschil. Ik hoor graag wat Simyo hieraan gaat doen. Mijn inziens zou dit als storing gemeld moeten worden op de hoofdpagina.

Beste ​@latent er is momenteel een mobiele storing bij KPN:

https://community.kpn.com/mobiel-15/storing-geen-mobiel-bereik-en-internet-635382

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • May 26, 2025

Hoi ​@Monique V,

Jammer dat het nog niet werkt. Ik raad aan om even de reactie van de technische dienst af te wachten. Mijn collega die je hierover hebt gesproken zal dat aan je laten weten.

Groetjes,
Amy

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • May 26, 2025

Hoi ​@latent,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je van ​@JanD al het juiste antwoord hebt gekregen. 

Onze oprechte excuses voor het ongemak, hopelijk werkt alles weer naar behoren.

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Rookie
  • May 30, 2025

Vermoedelijk ligt het toch aan de telefoon. Die is nu weg voor reparatie. Zodra ik daar meer over weet, zal ik het hier melden.

• auteur
  • Rookie
  • June 18, 2025

Probleem blijft. Telefoon is al twee keer opgestuurd voor reparatie. Probleem blijft.

Echter simkaart in oude telefoon geeft geen problemen..... Maar de oude telefoon geeft wel andere problemen. Heb niet voor niets een nieuwe gekocht!

Vandaag ten einde raad WEER een ander nieuwe telefoon gekocht! Probleem blijft!

Vraag mij nu af of het aan de simkaart kan liggen? Al snap ik niet waarom die wel werkt in een oudere telefoon. En de eerste vier maanden van dit jaar ook gewoon gewerkt heeft in de nieuwe telefoon.....

Friesian
  • Forum Expert
  • June 18, 2025

@Monique V 

Ik ben benieuwd wat het resultaat zou zijn als je een kruistest doet met iemand met een ander netwerk. En waar heb je de telefoon vandaan, gekocht?  En wat zie je op jouw locatie op de dekkingskaart? Zie je op jouw locatie wat zwakkere plekken? 

• auteur
  • Rookie
  • June 18, 2025

Voor zover ik heb kunnen zien is er voldoende dekking. 

Kruis test met simkaart van een andere provider ga ik in de komende dagen uitproberen.

Blijft vreemd dat het vier maanden goed heeft gewerkt. En in een oudere telefoon ook prima werkt......

Friesian
  • Forum Expert
  • June 19, 2025

Blijft vreemd dat het vier maanden goed heeft gewerkt. En in een oudere telefoon ook prima werkt......

Eens! ​@Monique V 

Nu heb ik nog een extra gedachte om te proberen. Alle netwerkinstellingen resetten. Dus niet een harde reset. Maar bij mijn Samsung staat dat bij instellingen - Algemeen beheer - resetten.

En bij Motorola staat dat volgens mij bij Instellingen - Systeem.

Daarmee reset je alle verbindingen.. WiFi, Bluetooth EN mobiele netwerken.

Ook al is een telefoon al naar de reparatie geweest en heb je weer een nieuwe, doe dat voortaan niet te snel ook al is het uit vertwijfeling, wat ik echt wel begrijp.

Bij een te vaak naar de reparatie kan je in aanmerking komen voor een gratis nieuwe telefoon voor zover ik weet en zelf heb meegemaakt. 

• auteur
  • Rookie
  • June 21, 2025

Resetten zoals jij beschrijft lijkt mij niet nodig? Alles is VOOR de reparaties al op fabrieksinstellingen gezet. Dan is het toch ook gereset?

Trouwens nieuwe simkaart ontvangen. Probleem blijft hetzelfde. 

Binnenkort simkaart van een andere provider testen..... Ben benieuwd....

Friesian
  • Forum Expert
  • June 21, 2025

Resetten zoals jij beschrijft lijkt mij niet nodig? Alles is VOOR de reparaties al op fabrieksinstellingen gezet. Dan is het toch ook gereset?

Klopt! Maar proberen kan nooit geen kwaad. 😎

• auteur
  • Rookie
  • June 22, 2025

Netwerkinstellingen resetten helpt niet. Hi blijft trouwens automatisch simyo kiezen. Ook als ik dat uitzet voor de test.

Friesian
  • Forum Expert
  • June 22, 2025

Bij handmatig netwerk zoeken zou de telefoon 3 netwerken moeten aangeven. Dat de telefoon alleen gebruik kan maken van het KPN netwerk (Simyo) is logisch met een Simyo simkaart.

Bij een kruistest zijn 2 telefoons en simkaarten betrokken dus wat er dan gebeurt geeft een extra goed beeld. 

• auteur
  • Rookie
  • June 22, 2025

Ik begrijp je laatste deel van je antwoord niet helemaal.

Ik ga in ieder geval van de week een simkaart van een andere provider testen. Bedoel je dat?

Friesian
  • Forum Expert
  • June 22, 2025

Een kruistest betekent... 

Jouw simkaart in iemand anders telefoon en iemand anders simkaart in jouw telefoon. 

• auteur
  • Rookie
  • June 22, 2025

Dus inderdaad wat ik doe/deed. 😉 Mijn simkaart in oude en nieuwe telefoon. En volgende week hetzelfde met een andere simkaart. 😉

Dank voor je toelichting.

Friesian
  • Forum Expert
  • June 22, 2025

Nee ​@Monique V niet echt.

Een oude simkaart kan in conflict komen met een telefoon met een nieuw besturingssysteem. 

• auteur
  • Rookie
  • June 22, 2025

Ik heb van de week een nieuwe vervangende simkaart gekregen. Dus dat "probleem" zou getackeld moeten zijn. 😉