.

Beantwoord

Waarom is oude abonnement niet opgezegd door nummerbehoud?

  • 22 January 2016
  • 3 reacties
  • 310 Bekeken

Hallo Simyo,

Mijn ouders hebben bij jullie een nieuw abonnement hebben gekocht en wouden graag hun nummer behouden. Hiervoor hebben ze op jullie nummerbehoud pagina ingevoerd dat jullie het abonnement bij de vorige provider zouden opzeggen. Dit is echter niet gebeurd en nu heb ik het zelf moeten doen. Hierdoor zitten we nog een extra maand aan onze oude provider vast wegens het opzegtermijn. Dit zijn kosten die er voor ons bijkomen door jullie nalatigheid.
Graag wil ik de reden weten waarom het abonnement niet door jullie is opgezegd.
(De overstapdatum in deze afbeelding is aangepast. Voorheen was deze 18/01/2016.)

Met vriendelijke groet,

Koen van Helvoort.
icon

Beste antwoord door Estelle 23 January 2016, 09:15

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik kan als klant niet in je gegevens kijken, maar de reden dat nummerbehoud de eerste keer soms mislukt is vanwege de opzegtermijn. Zo hebben zakelijke contracten vaak een langere opzegtermijn. Hadden je ouders een zakelijk contract?
Als het goed is hebben ze geen zakelijk abonnement aangezien het geen bedrijfstelefoon of iets dergelijks is. Er was wel een maand opzegtermijn, maar dat houd Simyo toch niet tegen om een abonnement op te zeggen? Toen ik mijn vorige provider belde was het abonnement nog helemaal niet opgezegd.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Koen967,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat jouw ouders nog een maand ongewenst aan hun abonnement vastzitten. De afbeelding heb ik verwijderd, omdat er gegevens van de simkaart in stonden.

Volgens de aansluiting is er in november nummerbehoud aangevraagd. Deze aanvraag is afgewezen door Vodafone, omdat de ingangsdatum niet mogelijk was. Daarna is er een nieuwe aanvraag ingediend, die goedgekeurd is per 24 februari.

Wij zeggen een abonnement op, zodra het nummer meegenomen kan worden. Als het nummer niet overgezet kan worden naar een Simyo aansluiting, kunnen wij het abonnement niet opzeggen. Dan loop je ook de kans dat je straks én geen abonnement hebt, én je nummer kwijt bent. In jullie geval loopt het Vodafone abonnement tot en met 23 februari. Vanaf 24 februari loopt het Simyo abonnement :8.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?

Groetjes,
Estelle

Bedankt voor je hulp, Scotsman!

Reageer