Skip to main content
Hallo, onze zoon heeft een preaid kaart, die opgewaardeerd wordt zodra het beltegoed onder de €10 komt. Afgelopen dagen is het beltegoed 3keer opgewaardeerd terwijl hij niet gebeld of gesmst heeft. Op mijn Simyo kan ik zien dat hij meer dan 30 smsjes gestuurd zou hebben, maar dat heeft hij niet gedaan. Het gaat om een betaalde sms dienst. Hoe krijgen wij ons geld terug en kunnen we dit afzetten.

?
Hoi Inab, welkom op het Simyo forum! :)



Wat vervelend dat er zoveel beltegoed is afgeschreven, zonder dat je zoon hier weet van had. Ik heb meteen onderzocht hoe dit komt. Het klopt dat je zoon niet 30x heeft ge-sms't. Maar hij heeft zich wel aangemeld bij verschillende abonnement diensten van Bumbalee. Hij heeft zich hier per sms bij aangemeld, door te sms'en naar 5588 en 5040. Dit zijn spelletjes en prijsvraag diensten, die al veel klachten hebben ontvangen.



Ik wil je vragen om zijn nummer af te melden bij deze diensten. Dit doe je op de website van Payinfo. Payinfo is een soort bel-me-niet register voor sms diensten. Als je dit niet doet, is de kans groot dat dit door blijft gaan.



Je kunt mij ook verzoeken om deze blokkade op netwerkniveau erop te zetten. Wil je dat 🙂?



Groetjes, Tiury
Hallo Tiury, dank je wel voor je snelle actie. Ik heb het inmiddels geregeld. Ook voor mijn dochter want daar was ook het een en ander mis gegaan.

Wij hebben inmiddels een abonnementje voor onze beide kinderen afgesloten bij KPN, en ook op deze nieuwe nrs via Payinfo de sms diensten afgesloten.

Maar nu zie ik dat er op het simyo nr van Chris ineens weer 47 euro staat. Weet jij hoe dit kan?

We willen de simyo nrs niet meer gebruiken. Is het mogelijk om het beltegoed dat er nog staat terug te krijgen? En moeten we die nrs dan afzeggen?



Met vriendelijke groet,



Ina Blaauwgeers
Hoi Inab,



Je hebt over deze smsjes ook een mailtje gestuurd.

Deze is inmiddels afgehandeld mijn collega Bas. In zijn reactie valt te lezen dat hij de kosten die zijn gemaakt zijn door de betaalde sms diensten gecrediteerd heeft (voordat Tiury de kans kreeg, haha!).



Ik zou jullie dus willen aanraden eerst dit beltegoed op te maken alvorens het nummer niet meer te gebruiken.
Hallo Ernst,



mijn vraag is nu eigenlijk; hoe zeg ik het simyo telefoonnummer van een prepaidkaart op en kan ik het beltegoed dat nog op die kaart staat terugkrijgen.

Als dit niet mogelijk is, kan ik het dan overschrijven naar een ander prepaid nummer van simyo?



Mvg, Ina
Hoi Inab,



Wat jammer om te zien dat jullie ons hebben verlaten..snik



Het is helaas niet mogelijk om de aansluiting op te heven en het geld terug te storten. Ik kan wel het bedrag overhevelen naar een andere aansluit. Dit kost € 5,- aan administratiekosten.

Je kan er dus ook voor kiezen om het bedrag gewoon op te bellen. De keuze is uiteraard aan jullie:$



Mocht je er voor kiezen om het bedrag over te zetten naar ene andere prepaid aansluiting, dan kun jij mij in een privébericht de gegevens sturen. Ik zorg er dan voor dat alles in orde wordt gemaakt.

Kun jij mij laten weten wat jij het liefste hebt?

Reageer