.

Beantwoord

Waarom is mijn simkaart niet aangemeld op het netwerk in het buitenland?

  • 28 September 2016
  • 7 reacties
  • 209 Bekeken

Hallo,

ik ben nu in het buitenland en heb geen bereik meer.
mijn instellingen staan goed. maar als ik bel staat er: 'niet aangemeld op netwerk'

ik heb roaming al aangezet om netwerken te zoeken, dan krijg ik 3 opties: POST, L TANGO of
Vodafone.de.
welke ik ook aanklik geen van 3 werkt. ik krijg dan de melding: kan niet verbinden probeer het later opnieuw.
maar ik probeer het ondertussen al 2 dagen.

nu heb ik gister 2 smsjes gehad dat ik voice mail bericht heb. maar hoe moet ik die nou afluisteren zonder bereik?
ik zou via sms een code krijgen om de voice mailberichten via een andere telefoon af te luisteren, maar ook die heb ik niet ontvangen.

hoe nu verder? wie kan mij helpen?

mvg. Wendy Huisman
icon

Beste antwoord door Ilias 28 September 2016, 16:58

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hoi Wendy Huisman,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat enorm vervelend dat je in het buitenland geen bereik hebt. Ik wil je hier graag bij helpen.

Allereerst heb ik een reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart. Dit houdt in dat eventuele storingen tussen de simkaart en het netwerk worden weggewerkt. Kun je jouw toestel uitschakelen voor tien minuten en het opnieuw opstarten? Ik verwacht dat het probleem dan is opgelost. Na de reset kun je eventueel ook weer proberen handmatig een netwerk te selecteren.

Als het probleem nog niet is opgelost, kun je dan je simkaart in een ander toestel plaatsen en een andere simkaart in je eigen toestel. Dan kun je controleren of het ligt aan de simkaart of aan het toestel. Laat je dit dan weten?

Ik kijk uit naar je reactie.

Groetjes,
Ilias
Hallo,

ik heb alles wat je vroeg geprobeerd, maar t werkt niet. ik heb nog steeds geen bereik en kan me niet
aanmelden bij t netwerk van hier.
ben wel ondertussen in een gebied geweest waar ik een beetje bereik had, dus heb wel de smsjes gehad.

groetjes, wendy
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Wendy Huisman,

Wat jammer dat het nog steeds niet optimaal werkt. Dat je wel sms'jes hebt ontvangen, betekent dat de instellingen goed staan.

Je geeft aan dat je handmatig drie netwerken kunt selecteren. L Tango is een Luxemburgse provider en Vodafone.de is Duits. Kun je mij vertellen waar je precies verblijft? Dan kan ik nakijken welke providers een goede dekking leveren.

Groetjes,
Sean
Hallo,

ik zit in Luxemburg, in de buurt van Diekirch. en toen ik Vodafone.de ontving zat ik in Esch sure sure.

ik hoop dat je hier iets mee kan.

groetjes, Wendy
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wendy Huisman,

Wat vervelend dat het nog steeds niet werkt! Hebben andere mensen bij je in de buurt wél een goede verbinding? Het klinkt alsof het een locatie-issue is, aangezien je in een ander gebied wél verbinding had.

Hou je me op de hoogte? En heb je je simkaart al in een ander toestel geplaatst en andersom? Wat bleek daaruit?

Groetjes,
Jihane
hallo,

ik ben niet in de gelegenheid om mijn simkaart in een ander toestel te proberen.
dus weet niet hoe of die dat wel doet.

groetjes Wendy
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Wendy Huisman!

Wat vervelend. Is het ook niet mogelijk om langs een telefoonwinkel te gaan in de buurt om de kruistest uit te voeren? We kunnen enkel door middel van deze kruistest achterhalen waar het exact aan ligt.

Laat je het weten?

Groetjes,
Ilias

Reageer