Skip to main content
Ik ben al meer dan 5 jaar tevreden klant , alleen nu sinds een paar maanden heb ik een zeer slecht bereik soms maar 2 streepjes op mijn telefoon.Ook heb ik vaak dat mensen mij bellen en dat ze meteen mijn voicemail krijgen terwijl ik mijn telefoon op zak heb.

Hoe het opeens zo slecht is is mijn vraag en mocht het niet veranderen in de komende 3 maanden dan ben ik genoodzaakt te veranderen van provider. Met vriendelijke groet R.Duindam
En wat heb je zelf al gedaan om te achterhalen wat de mogelijke reden is van het verminderde bereik?



Klein lijstje met vragen en dingen die je als gebruiker van de telefoon zelf kan doen.



- Is het bereik overal slechter of op een bepaalde locatie / postcode gebied? Kijk hier of er wellicht een storing is.



- Zet de telefoon eens uit en wacht 10 minuten alvorens je hem weer aan zet.



- Doe eens een kruistest. Dat wil zeggen jouw simkaart in een andere telefoon en andersom. Zo kom je erachter of het aan de telefoon ligt of aan de simkaart / Simyo (KPN)



Heeft één van deze punten geholpen in het achterhalen van het probleem?



Indien ja, top.



Indien nee, dan kan een Moderator verder kijken voor je of een reset doen op je simkaart.
Hi Ramonduindam,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat onhandig dat je bereik tegenwoordig zo slecht is! Dat hoort natuurlijk niet zo. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie op de dekkingskaart dat je dekking voldoende zou moeten zijn. Ook zijn er geen storingen in jouw regio, behalve als je een iPhone 5 hebt. Is dat het geval?



Als dat niet zo is, dan kijken we verder 🙂 Ik heb voor de zekerheid een reset uitgevoerd op je simkaart, waarmee ik de instellingen op het netwerk vernieuwd heb. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk werkt alles dan weer naar behoren.



Mocht dat niet zo zijn, dan geeft Ray een uitstekende manier om uit te zoeken waar het probleem ligt: de kruistest. Dat betekent dat je je simkaart in een andere telefoon stopt en een andere simkaart in jouw telefoon plaatst. Merk je dan een verschil? Heb je dan een stabielere verbinding?



Ook wil ik er even bij zeggen dat twee streepjes niet zoveel betekent, want je kunt zelfs een stabiele verbinding hebben met één streepje. Het probleem zit 'm vooral in het feit dat je bijvoorbeeld niet altijd bereikbaar bent. Gebeurt dat altijd, of af en toe? Als je dat altijd hebt, zou het kunnen dat de 'Niet Storen' functie aan staat. Via een iPhone kun je die functie uit- en aanzetten door op je toestel te gaan naar Instellingen > Niet Storen. Staat de optie aan ergens? Dan kun je 'm uitzetten en kijken wat er dan gebeurt. Op een Android kom je daar via Instellingen > Niet Storen > Nu inschakelen/uitschakelen. Laat je me weten of dit toch aan stond, en of het uitzetten hielp?



Ik hoor graag van je of het nu beter gaat, en anders kun je altijd vertellen wast er uit de kruistest kwam 🙂



@ Ray, dankjewel voor je antwoord!



Groetjes,

Jihane

Reageer