.

Beantwoord

Waarom is mijn bereik in een buitengebied zo slecht?

  • 3 November 2017
  • 7 reacties
  • 402 Bekeken

Beste Simyo,
Ik ben een paar maanden geleden overgestapt naar Simyo omdat deze gebruik makend van KPN netwerk en deze het beste bereik/dekking zou hebben in Nederland.
Ook bij het KPN netwerk moet ik constateren dat in het gebied waar ik woon geen of zeer slecht bereik is en dat ik daardoor weer een vast telefoon abonnement heb moeten aanschaffen en daardoor weer een hoop extra belkosten maak en mijn bel-bundel bij Simyo ongebruikt blijft.
Ik heb diverse instellingen aan mijn mobiel proberen aan te passen, 2g, 3g, 4g aan/uit, simkrt in een ander toestel maar helaas, geen bereik.
Op de KPN dekkingskaart is het gebied waar ik woon (9551) wit, dus geen dekking en ik zit ongeveer 2 km. van de dichtstbijzijnde GSM mast.
Is er nog een mogelijkheid om het bereik beter te krijgen middels een extra antenne op het dak o.i.d.
Graag hoor ik of hier nog iets aan te doen is.
Gr. Don
icon

Beste antwoord door Niels 3 November 2017, 15:07

Bekijk originele reactie

7 reacties

Nederland kent 4 netwerken, heb je al gekeken naar andere dekkingskaarten op je postcode?
@Frieslan,
Heb ik bekeken, TMobile is de enige die in de buurt komt maar net zo slecht.
Reputatie 7
Badge +9
Er zijn nog steeds enkele plekken in Nederland waar de dekking niet goed is. De Veluwe (natuurgebied) is een bekend voorbeeld. Waarom het bij jou zo slecht is weet ik niet.
Een moderator heeft misschien wel een verklaring.
Kennissen met bijvoorbeeld Voda of TM simkaart? Kun je een test plegen door te vragen hoe of het werkt bij jou op locatie qua bereik.

De ene 4G is niet altijd hetzelfde als de andere qua frequentie en daarmee bepalend voor bereik.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Don Kooijman,

Wat onhandig dat het KPN netwerk zo slecht is in jouw omgeving 😞 Ik heb je aansluiting er even bijgepakt. Inderdaad, op de dekkingskaart is te zien dat zowel bij 2G als 3G en 4G geen dekking is. Goed dat je zelf al zoveel stappen hebt ondernomen! Ik heb voor de zekerheid een reset op je aansluiting gedaan, zou je je telefoon een kwartiertje uit kunnen zetten om deze te voltooien?

Ik ben net als Friesian benieuwd of anderen dezelfde problemen ervaren bij jou in de buurt. Heb je daarnaast ook een slecht bereik op andere plekken in Nederland?

Als ik antwoord heb ga ik daarnaast een netwerkklacht doorsturen naar KPN.

Bedankt voor jullie input franswon en Friesian :)

Groetjes,
Niels
Hallo Niels,
Bedankt voor je reactie,
Ik heb mijn telefoon ruim 15 minuten uit gezet maar helaas nog geen verbetering.
Mijn vrouw heeft een mobiel via het Vodafoon netwerk maar ook zij heeft geen of zeer slecht bereik, ook van mijn buren weet ik dat zij het problemen hebben met hun mobiele verbinding/bereikbaarheid.

Verbindingen buiten dit gebied en ook in het buitenland zijn perfect.

Ik hoop dat een netwerkklacht bij KPN iets oplevert, ik wil alleen maar kunnen bellen en bereikbaar zijn op mijn adres, internet via 3G of 4G is niet nodig om dat dit via Wifi gaat.

Groet,
Don
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Don Kooijman,

Wij hopen ook dat de netwerkspecialisten bij KPN het probleem kunnen verhelpen. De netwerkklacht dient door de klant ingevuld te worden. Ik heb deze daarom ook per e-mail naar je toegestuurd. Heb je deze binnen gehad? Zodra je 'm ingevuld en teruggestuurd hebt, zal ik het doorzetten naar de netwerkspecialisten.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

Reageer