Skip to main content
Hallo,



Ik heb een Samsung Galaxy S4 als ik mijn instellingen in netwerken op 4G LTE/WCDMA/GSM automatisch verbinden zet dan heb ik wel 4G maar kan alleen niet gebeld worden of zelf bellen dit probleem heb ik nog niet eerder ervaren dus kan wel internetten maar niet bellen of gebeld worden.



Toestel geeft aan dat er wel bereik is met Simyo.



Moment dat ik instellingen zet op alleen GSM (edge verbinding) dan kan ik wel bellen en gebeld worden.



Heb de klantenservice al gebeld moest instellingen nakijken heb ik ook gedaan alleen is het probleem niet verholpen.



Ik hoop dat er een oplossing komt hiervoor want ben niet van plan te internetten op een EDGE verbinding terwijl er voor 4G word betaald dat was de reden voor overstap naar Simyo ipv T-Mobile beter bereik en goed 4G netwerk.



Meest irritante is dat ik erachter kwam toen ik pas ging bellen want toestel geeft gewoon geen bereik aan.



Kan er iemand me helpen met dit probleem want nu ben ik niet bereikbaar tenzij word geschakeld naar GSM.



Al ondergenomen stappen:



Klantenservice gebeld



Netwerk verbinding opnieuw ingesteld



Simkaart in ander toestel zelfde probleem.
Hi Jake,



Wat onhandig dat het op het 4G-netwerk niet lukt om te bellen of gebeld te worden. Je kunt bij ons nog niet via 4G bellen - dat betekent dat je toestel automatisch schakelt naar 3G als je belt en naar 4G als je internet. Daarom vind ik het ook zo bijzonder dat dit probleem speelt. Ik heb meteen contact opgenomen met de netwerkspecialisten. Zij wisten met te vertellen dat je wel bereikbaar bent momenteel. Ze hebben gecontroleerd op welk netwerk je nu zit (4G) en hebben je daarna geprobeerd te bellen. De telefoon ging toen gewoon over. Ook is er geen andere mobiel geregistreerd sinds 27 mei - het was dus steeds je Samsung Galaxy s4 die een connectie maakte met het netwerk. Wanneer heb je precies je simkaart in een ander toestel gestopt? Weet je dat nog? Heb je toen wel netwerkverbinding gemaakt?



De belangrijkste vraag van mij naar jou is waar je dit probleem allemaal ervaart. Is het alleen thuis, of ook buitenshuis? Merk je dit in je woonplaats of ook als je daarbuiten reist?



Wanneer heb je trouwens contact gehad met de klantenservice hierover? Ik zie daar namelijk nu even niets van terug.



Laat je het mij weten?



Groetjes,

Jihane
Hoi Jihane,



Heb al diverse keren gebeld met de klantenservice over dit probleem. Het is alleen thuis en niet alleen ik maar ook mijn vrouw en mijn zoon hebben er last van want we zitten alle drie bij Simyo. Er is mijn een aanbod gedaan om over te stappen naar een andere provider dit kon ik doen in een versneld tempo door een code aan te geven bij een ander provider.Laatste contact met KPN en deelde mij mede dat het aan de mast lag die was wel geschikt voor de oude gsm maar niet voor een smartphone ze zaten te wachten op een vergunning maar dat is inmiddels alweer een jaar geleden....en hier stopt het dan. Opstappen naar een andere provider is niet een goede optie want ook bij KPN kampen ze met dit probleem. De buren hebben KPN en staan buiten te bellen en ook zij hebben nauwelijks bereik.



Gr,Jacob
Hoi Jacob,



Wat een vervelende situatie! Ik zie inderdaad dat je gisteren nog contact hebt gehad met mijn collega. Zij heeft je uitgelegd dat als het probleem blijft opspelen, je ervoor mag kiezen om een netwerkklacht in te dienen. Daarna kun je per direct overstappen naar een andere provider, zodat je via een ander netwerk wel bereik kunt verkrijgen. Je geeft zelf KPN aan als voorbeeld, maar bij KPN is het natuurlijk letterlijk hetzelfde als bij ons 😉 Dat komt omdat we allemaal op hetzelfde netwerk zitten. Er zijn vier netwerken in Nederland: KPN, Vodafone, Tele2 en T-Mobile. Alle providers vallen onder één van deze vier netwerken.



Je kunt dus overstappen naar een provider die op één van de andere drie netwerken zit. Ik raad je eerst aan om bij hen na te vragen hoe het bereik is in jouw postcodegebied. Mijn collega die jij sprak gisteren, wist me wel te vertellen dat je niet stond te springen om over te stappen. Dat begrijp ik ook goed! Je kunt er ook voor kiezen om een netwerkklacht in te dienen en dan te wachten tot het onderzoek heeft plaatsgevonden. Dan laat KPN namelijk weten of het probleem oplosbaar is. Wat vind je?



Groetjes,

Jihane

Reageer