Skip to main content

.

Stel deze vraag voor mijn schoonouders 🙂 Mijn schoonmoeder is sinds kort over gegaan van KPN prepaid, naar Simyo prepaid. Uiteraard, ikzelf zit ook bij Simyo, met abbonement alsook mijn vrouw.

Het probleem in Oudwoude is het bereik, dit is gewoon om te huilen. Binnenshuis, nagenoeg geen bereik, tot soms af en toe een klein beetje, maar van de week zaten we met het mooie weer buiten, tot mijn verbazing, ook, geen bereik. Zowel op mijn mobiel, die van mijn vrouw alsook van mijn schoonmoeder?

Op de dekkingskaart is ook goed te zien dat de dekking er ook gewoon niet is? Heel mooi, landelijk dekkend netwerk, maar je kan toch in een woonplaats gewoon geen dekking hebben. Als dit plaatje zich nou voordeed in een bos, of ergens midden in de velden, dit is gewoon ronduit slecht van KPN.

Kunnen jullie dit eens aankaarten bij KPN, ik ben tenslotte alsook de rest van mijn familie klant bij Simyo en niet bij KPN, als ik dit bij hun neerleg, word ik uiteraard naar Simyo terug gestuurd.



Groet,

Erik
Meestal is Simyo toch vrij vlot met een reactie?



Groet,

Erik
Hoi ErikM1972,



Wat vervelend dat jullie slecht bereik hebben in Oudwoude. Hier kunnen wij helaas niets aan doen, maar gelukkig besef je dat ook.



Het slechte bereik is dus niet overal? Is het wel mogelijk om te bellen in huis of is er helemaal niets mogelijk? Speelt dit al lang of pas sinds kort?



Ik zal het hoe dan ook neerleggen bij KPN, maar ik verwacht niet op korte termijn veel verbetering. Het zal goed mogelijk zijn dat er een nieuwe mast moet komen te staan en dat kan nog wel even duren.



Groetjes,

Caspar
In huis is het zoiezo hopelood en dit is al meer als een jaar aan de orde, gewoon, geen service in beeld, vind ik een heel slechte zaak. Als je ook kijkt naar de dekkingskaart zie je ook gewoon 0,0 dekking. Buiten is het marginaal beter. Mensen met een Vodafone abbonement, hebben gewoon bereik.



Nogmaals, je mag toch in elke woonplaats, minimaal 2G dekking in huis verwachten. Ook 4G, wat landelijk dekkend zou moeten zijn geeft geen enkel signaal



Groet,

Erik
Hoi ErikM1972,



Ik snap je frustratie heel goed.



Ik heb daarom gelijk contact opgenomen met de netwerkspecialisten en heb het verhaal met ze besproken. De reden dat je slecht bereik hebt, is het feit dat je ver van de mast woont.



Om deze reden heb ik besloten om je einddatum te verwijderen. Zo kan je nu overstappen naar een provider waar je wel goed bereik hebt. Jammer dat je dan niet meer bij Simyo hebt, maar we willen liever dat je gewoon goed te bereiken bent, dan dat je ontevreden bij ons moet blijven.



Ik hoop dat je je kan vinden in deze oplossing.



Groetjes,

Caspar
Heel mooi, dat je nu mijn einddatum verwijderd hebt, maar het betreft niet mijn mobiele nummer met het probleem :)



Groet,

Erik
Heb trouwens nog eens gekeken naar een overzicht kaart van de 2G en 3G masten in de omgeving. Geen enkele provider heeft een mast in de omgeving van Oudwoude staan, dus de dekking zal bij de andere providers ook minimaal zijn. Je kunt ook zien dat dit gebied alleen in Kollum een mast heeft staan van zowel KPN als Vodafone, die in de buurt komt van Oudwoude, maar deze antennes zitten op dezelfde mast.



https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1ANrqYE7f3Vqu9a09UWm8fRCeWK0



Ben toch nieuwsgierig wat de providers met dit dekkingsprobleem doen. Is dit bij hun bekend? Zijn er plannen voor het plaatsten van een nieuwe mast? Zijn er andere oplossingen ? femtocellen?



Groet,

Erik
Hoi ErikM1972,



Dan heb ik de verkeerde einddatum verwijderd. Kun je me via een privébericht het nummer van je moeder sturen?



Wat de providers aan het dekkingsprobleem gaan doen, dat weet ik niet. Ze zullen niet morgen al een nieuwe mast plaatsen, maar ze zijn wel bekend met het probleem. Uiteindelijk willen ze natuurlijk in heel Nederland goede dekking hebben.



Wel vervelend voor je moeder dat er geen provider is die goede dekking kan leveren. Wat gebruiken bijvoorbeeld de buren of bekenden uit de omgeving? Hoe is het bereik bij hen?



Groetjes,

Caspar
Dit is al een oude topic dus weet niet of het zin heeft om te reageren. Het probleem met het bereik in Oudwoude speelt al jaren. http://www.emerce.nl/wire/tmobile-waar-twee-boerderijen-staan-men-geen-bereik



Mijn ervaring is dat KPN er niks aan wil doen en Vodafone stelt zich soepel op om het contract te ontbinden.

Wil je mobiel kunnen bellen dan is het belangrijk dat je telefoon goede antennes heeft. Ik heb de beste ervaringen met een Huawei P9. Daarmee kan je zelfs binnenshuis bellen op het KPN netwerk.
Wat is oud 🙂 Heb even zitten kijken op het antenneregister. Er staan van zowel KPN, Vodafone als T-mobile geen antennes dicht in de buurt, het is een vrij groot gebied met slechte dekking. Dit is absoluut niet meer van deze tijd om op sommige plekken zo'n slechte dekking te bieden.

Dat er 1 provider is die een wat mindere dekking heeft, prima, maar dat alle 3 het zo slecht doen is ronduit belachelijk te noemen.

Casper heeft he bij KPN neergelegt, maar daar heb ik geen antwoord meer over gehad.

Uiteindelijk wil KPN dekking in heel Nederland staat een paar topics terug. Dit is midden in bewoond gebied, nogmaals, te belachelijk voor woorden dat hier nog steeds niets aan gedaan is



Erik
Hoi ErikM1972,



Enorm vervelend dat je een dergelijke ervaring hebt met al deze providers en in het specifiek met KPN. Wij willen natuurlijk dat al onze klanten op perfecte wijze contact kunnen maken met het netwerk. Helaas is dit niet altijd het geval, zoals je hebt aangegeven.



Vind je het goed dat ik je een formulier opstuur per e-mail om jouw klachten met betrekking tot het netwerk in kenbaar te maken? Dit wordt dan onder de loep genomen door de netwerkspecialisten.



Ik raad aan om dit dan ook aan te geven aan meerdere mensen in de omgeving. Hoe meer formulieren er worden opgestuurd door KPN-klanten of bedrijven die gelieerd zijn aan KPN naar KPN hoe serieuzer het wordt genomen.



Laat je het weten?



Groetjes,

Ilias
Ook wij hebben zeer slechte verbinding met Simyo en dus Kpn in Oudwoude. Dit zowel in als buiten huis. Providers vinden dit een onbelangrijk gebied. Geen industrie ,wel zuivere lucht. Maar dat is voor providers niet belangrijk.Kunnen ze niet aan verdienen. Als consument ben je machteloos.

Wat opvalt is dat de politiek geen aktie neemt naar providers (gemeente of provincie).
Hoi Luite,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat zonde dat het bereik in Oudwoude zo slecht is 😞 Het is logisch dat je je daar zo aan stoort! Ik wil ook het liefst dat het bereik overal in Nederland even sterk is. Weet je wat? Ik wil jou ook het netwerkformulier toesturen. Dan kun je daar invullen wat er precies fout gaat, en stuur ik dat weer door naar KPN. Wat vind je daarvan?



Het is precies zoals Ilias hierboven zegt: hoe meer mensen er iets van zeggen, hoe waarschijnlijker het is dat er iets mee gedaan wordt!



Groetjes,

Jihane
En het vervelende is. Als je kijkt naar andere providers en hun masten, ze allemaal flink ver van Oudwoude afstaan. Op 4gmasten.nl kun je dit heel mooi zien, hier staan van alle providers hun masten in Google maps weergegeven. Daar kun je dus mooi zien dat er rondom Oudwoude geen masten dichtbij staan.



Erik
Hoi ErikM1972,



Ik zie dat er inderdaad geen masten dicht in de buurt van Oudwoude staan. Ik kan me voorstellen dat je dit vervelend vindt. Mijn collega heeft aangeboden je een netwerkklachtformulier op te sturen. Hoe meer klachten ze binnen krijgen, des te sneller ze hopelijk meer masten gaan plaatsen. Heb je dit formulier toen ingevuld?



Groetjes,

Samantha
Nee, weet ook niet of ik hem gekregen hebt. Woon zelf niet in Oudwoude, mijn schoonouders wel en die hebben ook sinds kort Simyo. Als ik daar ben ervaar ik ook een slechte dekking, binnenshuis is het zelfs helemaal hopeloos.



Erik
Hoi ErikM1972,



Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is. Ik heb je daarom een netwerkklachtformulier verstuurd per mail. Wil je deze namens jou en en schoonouders invullen? Dan zorg ik dat dit formulier weer bij KPN terecht komt. Vind je dat een goed idee?



Groetjes,

Samantha
Top Samantha
Helemaal goed! We zien het ingevulde formulier tegemoet.



Groetjes,

Sean

Reageer