Skip to main content

.

Ik heb een prepaid abonnement bij Simyo. Ik zou 4 G moeten krijgen via KPN netwerk. Volgens de dekkingssite zou die ook moeten functioneren in Lippenhuizen, maar nee ik krijgt 3 G en dus geen bereik. Ik kan vanuit huis geen telefoontjes ontvangen of zelf bellen. Dit houdt mij onder andere tegen om een echt abonnement te nemen, wat heb ik daar aan als het bereik 0,0% is. Wanneer komt er in Friesland een dekkend bereik en stoppen we eens met het opwaarderen van de G’s. Zorg eerst eens voor landelijke dekking voordat er opgewaardeerd wordt.

Hoi Deuwertje,

 

Welkom op het Simyo Forum! /

 

Het is erg begrijpelijk dat je ervan baalt dat de verbinding zo slecht is in jouw huis. We zullen ons best doen om een passende oplossing te vinden! Heb je al eens geprobeerd om bellen via wifi aan te zetten op jouw telefoon? Ik raad dit vaak aan bij klanten die in huis erg slechte verbinding hebben omdat dit de ideale oplossing kan zijn. Je verbinding wordt tot stand gebracht via de WiFi, maar de minuten gaan zoals je gewend bent gewoon van de bundel af. 

 

Zou je kunnen laten weten of dit voor jou een passende oplossing is geweest? Zo niet dan gaan we contact opnemen met de netwerk specialisten voor een update over zendmasten in de omgeving. 

 

Groetjes,

Tessanne


Op zich een oplossing waar ik nog niet aan gedacht heb, maar waarom wordt ik teruggeschakeld naar 3 G als ik kijk naar de verbinding op mijn mobiel dan geeft hij aan dat ik een kruisje heb bij 3 G en de 4 G wordt genegeerd.


Hoi Deuwertje,

Wat heb je precies voor toestel? En heb je dit probleem alleen binnenshuis op je eigen adres of overal in de regio? 

Kijk ook even na of alle instellingen op je toestel goed staan. Je kunt daarvoor gebruikmaken van onze Toestelhulp 😊

Mocht bovenstaande niet helpen, zou je ons dan kunnen voorzien van een screenshot van wat je hierboven aangeeft?

Ik hoor het graag van je! 😃

Groetjes, 
Bas


Ik heb een Sony Xperia L1 toestel waarop ik G4 kan krijgen. Het probleem geldt voor de hele straat hier. Wil ik bellen dan moet ik eerst een stukje lopen om een goede verbinding te krijgen. Omdat het toestel automatisch naar 3G terugschakelt en KPN echt een heel slechte 3G strekking in dit gebied heeft en ze zeggen dat ze wel een goede 4G verbinding hier zeggen te hebben, blijft het behelpen. Ik heb alle tips van toestelhulp bekeken en gedaan wat er gezegd werd. Bij het opstarten geeft hij aan dat er 4G wordt gegeven en even later schakelt hij dus automatisch terug naar 3G.


Hoi Deuwertje, 

Ik heb net gebeld met onze netwerkspecialisten om na te gaan wat er aan de hand is. 

Zij geven aan dat de dichtstbijzijnde mast 2,5 kilometer verderop staat en dat jullie daarom allemaal zo'n slecht bereik hebben. KPN wil wel een extra mast bij jullie plaatsen, maar dat project staat op dit moment stil. Je mag ook niet zomaar ergens een zendmast plaatsen, daarvoor moet je een vergunning krijgen en die is er op dit moment niet.

Ze gaan nu eerst kijken of het nog nodig is als alle apparatuur in de bestaande masten is vervangen. Die werkzaamheden duren tot het einde van het jaar. Vervolgens moet herzien worden of het nog steeds nodig is en daarna kan het zomaar nog een jaar duren voordat er een extra mast is bijgeplaatst. Het kan zijn dat de situatie binnen enkele maanden verbetert, maar het zou ook goed kunnen dat je nog minimaal een jaar deze problemen ervaart via het netwerk van KPN. 

Of je via een andere provider betere verbinding hebt durf ik niet te zeggen. Maken jullie buren toevallig gebruik van Vodafone, Tele2 of T-Mobile? Wat zijn hun ervaringen?

Ik hoor het graag van je! ☺️

Groetjes, 
Bas


Hoi Bas,

Ik heb om me heen gevraagd, vandaar dat het zolang duurde. Ongeacht welke provider is het bereik slecht tot niet op de Marten Janswei in Lippenhuizen. Ik ben er wel achter gekomen dat het scheelt in welke straat je woont in het dorp want ga je met je mobiel lopen dan zie je de verbinding beter worden in andere straten van het dorp.


Hoi Deuwertje,

 

Dat is super balen, ik hoop dat er in dat geval wat haast achter het plaatsen van een nieuwe mast word gezet.

 

Groetjes,

Daisy


Reageer